רק לפני שבועיים הזדעזעה מדינה שלמה מניסיון הרצח המחריד של שירה איסקוב על ידי בעלה, אך נדמה שלמרות המודעות הגוברת למגפת האלימות במשפחה – גם כשנשים מתלוננות במשטרה, לא תמיד הן מקבלות את ההגנה שהן זקוקות לה. כך קרה במקרה של גלי מצפון הארץ, שברחה מבעל אלים, התלוננה במשטרה, הוגש נגד הבעל כתב אישום, ולמרות כל זאת – הוא מוסיף לאיים על חייה. "אני אהרוג אותך. המשטרה לא עושה לי כלום. אני אשב בכלא ואשתחרר על התנהגות טובה. זה יבוא לך משומקום, כשלא תהיי מוכנה. תלמדי מה זה לעזוב אותי", אמר לה.
2 צפייה בגלריה
גלי שבעלה מאיים על חייה
גלי שבעלה מאיים על חייה
גלי. "אני מפחדת לחיי"
(צילום: גדי קבלו)
גלי פנתה אלינו בצעד נואש, אחרי שניסיונותיה לקבל עזרה מגורמי אכיפת החוק לא נענו. היא סיפרה כי לפני כשנתיים, בעודה כלואה ברכב, יחד עם בעלה, הוא נשמע צועק לעברה באיומים מקפיאי דם: "אני ארצח אותך בדם קר, בדם קר אני ארצח אותך". היא מתחננת שיפסיק, אך הוא ממשיך לצעוק ולאיים ברצח ובמכות. ברקע האיומים המחרידים שלו נשמעות הוראות ה"ווייז" שמכוונות אותם לפנות ימינה ושמאלה, עד שהם מגיעים ליעדם. כל אותה נסיעה הוא מאיים להכות אותה עד שתהפוך לנכה, לחתוך אותה ולהפוך את המשפחה שלה לשכולה.
שיאה של האלימות הגיע לפני כשנתיים, לדבריה. בזמן ששוחחה עם הוריה בטלפון, החל בעלה להכות אותה. הוריה והשכנים שמעו את הצעקות והזעיקו את המשטרה. בעקבות המקרה הוגש נגד הבעל כתב אישום. למרות כתב האישום המפרט ארבעה מקרי אלימות קשים, גלי לא מצאה מזור. משפטו של הבעל טרם נפתח והיא ממשיכה עד היום לקבל ממנו איומים קשים על חייה.
הכתובת על הקיר, זו לא עוד קלישאה – במקרה של גלי זאת המציאות. הכתובת זועקת לשמיים, האיומים חדים וברורים, ולמרות זאת – היא מרגישה שרשויות החוק לא מספקות לה הגנה. העדות הקשה שלה מציגה תמונת מצב מדאיגה על אופן הטיפול של המשטרה במקרים מסוג זה. "מאז שאמרתי שאני רוצה להיפרד ממנו הוא מאיים על חיי", היא מספרת. "בשנתיים האחרונות אני סופגת ממנו איומים שירצח אותי ואת הילד שלי, הוא רודף אותי כל הזמן. התלוננתי כמה פעמים, אבל האיומים הלכו והתגברו ואין מענה מהמשטרה".

התמלולים המצמררים: "אני מדבר ובסוף מבצע"

לאחר סדרת איומים נוספת החליטה גלי, מצוידת בהקלטות והודעות, שהיא הולכת להגיש תלונה נוספת במשטרה. לאחר שנגבתה ממנה עדות, בעלה לשעבר נעצר, אולם שוחרר בתום שעות ספורות עם צו הרחקה. הנה כמה קטעים מתוך ההקלטות:
גלי: "יעשה לך טוב לרצוח אותנו? לרצוח תינוק?". הבעל: "יעשה לי טוב אחושרמוטה". גלי: "די, תן לי לחיות את החיים שלי". הבעל: "את החיים שלי". גלי: "זה נגמר בינינו. אתה הורס לי את החיים". הבעל: "את גורמת לי להרוס אותך. אפשר לגמור את זה בטוב ואפשר לגמור את זה ברע". גלי: "די, תפסיק". הבעל: "אל תדאגי, מתישהו הסגר ייגמר ואני אבוא לרצוח אותך ואת הילד".
"צו הרחקה לא ימנע ממנו לרצוח אותי", היא אומרת בתסכול. "אני מרגישה לא מוגנת, אני מפחדת לחיי. המשטרה לא עושה את עבודתה, ברגע שבן אדם מתנהג בצורה כזו הוא צריך להיות מאחורי סורג ובריח. אני לא אלך עוד פעם למשטרה כי אני יודעת שהם לא יעזרו לי. בכל פעם שאני הולכת זה מחמיר, זה מעורר אצלו יותר כעס".
2 צפייה בגלריה
שירה ואביעד משה
שירה ואביעד משה
המודעות גוברת, אך נשים לא תמיד מקבלות הגנה. שירה בבית החולים והבעל שניסה לרצוח
(באדיבות המשפחה)
מדובר בסיפור שנמשך שנים. במסגרת כתב האישום שהוגש נגד הבעל, הוצגה שיחה בה אמר לה באופן מפורש את כוונותיו: "היום אני עושה את המשפחה שלך מסכנה, תקשיבי טוב, את תבקשי ממני סליחה, פעם אחת תרימי עליי ידיים, אני אהרוס אותך, אני רוצח אותך, הבנת? רוצח אותך, זבל".
גלי מנסה להתגונן ואומרת בבכי "אתה חולה", והוא משיב: "אני חולה? אני ארצח אותך יא מטומטמת, אל תיכנסי לי לעצבים, אם תיכנסי לי לרדאר עוד פעם אני עוצר את האוטו, מוציא אותך, מוריד אותך במכות, מחזיר אותך, עד שתבקשי סליחה, עד שתחנכי את עצמך. את רוצה לנסות אותי?". גלי מתחננת: "די, די, די", ברקע נשמעות סטירות. "בפעם הבאה את מקבלת את המכות של החיים שלך, אני עושה אותך נכה, אני חותך לך את היד", מסכם הבעל.
הבעל מואשם כי תקף את אשתו כמה פעמים. בפעם אחרת סטר לה, השליך לעברה חפצים ופצע אותה בראשה. במקרה אחר, איים הנאשם על המתלוננת בפגיעה בחייה. "על המכות האלו שגרמת לי לתת לך את תשלמי... אני זורק אותך מול הפרצוף של אבא שלך ואז אני מתחיל את הבלגן. טרור יהיה".
מהתכתבויות בין השניים לאחרונה, בהן מופיעים איומים מצמררים, הוא כותב לה: "את צריכה לפחד על החיים שלך".
גלי: "תעזוב אותנו". הבעל: "אני לא אעזוב אתכם בחיים, את לא תהיי עם גבר אחר. אני אהרוג אותך. המשטרה לא עושה לי כלום". גלי: "אתה מאיים לרצוח אותי? מה זה ייתן לך?". הבעל: "אני אשב בכלא ואשתחרר על התנהגות טובה. זה יבוא לך משומקום, כשלא תהיי מוכנה. תלמדי מה זה לעזוב אותי". גלי: "יש עכשיו סגר, אתה לא יכול לעשות לי כלום". הבעל: "אני לא אעזוב אתכם, את לא מבינה? אם אני רוצה אני רוצח אתכם, את מכירה אותי. אני מדבר ובסוף מבצע".