"ראיתי את מה שראיתי, זה היה מזעזע": אשרת מועלם, חובשת מאיחוד הצלה, שהייתה הראשונה שהגיעה לביתו בגבעת זאב של יו"ר ארגון זק"א לשעבר, יהודה משי-זהב, לאחר שניסה לשים קץ לחייו, סיפרה על ההתרחשות הבוקר במשדר המיוחד של ynet.
"קיבלתי קריאה למקרה התאבדות, יצאתי מיד", סיפרה. "הגעתי לבית ראשונה. הדלת הייתה סגורה, פתחתי אותה ועליתי למעלה, למרפסת. ראיתי את מה שראיתי, מראה מזעזע ואז הלכתי לאשתו וישבתי איתה ביחד".
החובשת אמרה כי "הצליחו להחזיר לו את הדופק, כשאמרנו את זה לאשתו היא עוד התחילה להאמין שאולי משהו טוב יכול לקרות". מועלם קראה לא לפרסם הערב את התחקיר ב"עובדה" נגד משי זהב, חודש לאחר שבתחקיר "הארץ" פורסמו עדויות נגדו על תקיפות מיניות שנמשכו לכאורה שנים רבות.

עו"ד אפרים דמרי, שמייצג את יהודה משי זהב, סיפר באולפן ynet: "נפגשתי איתו לכמה שעות אתמול. לא העליתי בדעתי שדבר כזה יכול לקרות. דיברנו על מה שעומד להתפרסם הערב. קיבלנו שאלות לקראת התחקיר של אילנה דיין על מנת שנוכל למסור תגובות. הייתה בינינו התלבטות האם ללכת לתוכנית או רק לשלוח תגובה. לא היו סימנים למצב הזה. הכנו תגובה לתחקיר. אני מניח שהיום התגובה תהיה שונה בעקבות מצבו".
- התרשמת שהוא הולך להילחם על שמו? "חד משמעית, ממש ככה. סמכנו על משטרת ישראל ב-100% שתבצע את החקירות. יותר מזה, הוא העמיד את עצמו בפני משטרת ישראל להיחקר גם. יש לו על מה להיאבק על חפותו".
- יש בטיעונים שלכם כאלה שמבטלים חלק מההאשמות? "לא חלק, כולם. אני מעדיף לעצור כאן ולא להיכנס לזה. בוא נתפלל לשלומו ונאחל לו רפואה שלמה".
2 צפייה בגלריה
ביתו של יהודה משי זהב
ביתו של יהודה משי זהב
ביתו של יהודה משי זהב
(צילום: אלכס קולומויסקי, דנה קופל)

שכן שגר מול הבית של יהודה משי זהב אמרה כי "בשבת האחרונה הוא היה בבית הכנסת אף שבשבתות הקודמות לא הגיע. הפרומו על התוכנית ב'עובדה' הצית בו רגשות. הוא אמר לקראת הפרסום - 'הולכים לגמור אותי'".
שכן אחר בשם אהרון בוימלך, המכנה את עצמו "האדמו"ר מברדיטשב", אמר כי התפלל איתו מדי יום. "כל הזמן אמרתי לו - 'יהודה, אתה לא מתאבד, אתה לא נותן להם את המתנה הזאת'". הוא נשאל אם שוחח איתו על אפשרות של התאבדות, וענה: "כל הזמן. פחדנו שהוא יתאבד. היה לו רעיון כזה. אמר שהוא ראה איך עושים את זה".
2 צפייה בגלריה
ביתו של יהודה משי זהב
ביתו של יהודה משי זהב
כוחות ההצלה בביתו של יהודה משי זהב
(צילום: אלי מנדלבאום)
מנהל שערי צדק, פרופ' עופר מרין: "משי זהב הגיע אלינו לחדר הטראומה לפני כחצי שעה לאחר ניסיון אובדני. הוא הגיע אחרי עבודה מאוד מוארכת של מד"א במאמצי החייאה. הוא הגיע במצב אנוש אחרי שהחזירו לו דופק ולחץ דם. נכון לרגע הזה הצליחו להחזיר לו סימני חיים. הוא בבדיקות הדמיה. כנראה לא נוכל להעריך בצורה טובה את הנזק שנגרם בשעות הקרובות".
לפי התחקיר שפורסם במרץ, בשכונות מאה שערים, שמואל הנביא וסנהדריה המורחבת שבירושלים רבים ידעו על מעשיו. לפי העדויות, במשך עשרות שנים - החל משנות ה-80 - ניצל משי זהב את מעמדו, כוחו, כספו ואפילו את הארגון שבראשו הוא עומד כדי לתקוף ילדים ונערים, נערות ונשים. לאחר התחקיר, הודיע משי זהב כי החליט לוותר על פרס ישראל למפעל חיים שאותו היה אמור לקבל, והשעה את עצמו מתפקידו בזק"א.
בשנה האחרונה איבד משי-זהב את אחיו שמת ממחלה בגיל 59 בלבד, את אמו בת ה-80 שנפטרה לאחר שנדבקה בקורונה, ואת אביו (83), שהתמוטט במהלך השבעה על רעייתו.
יו"ר נעמת, חגית פאר, מסרה הבוקר: "חשוב להעביר מסר חד וברור לקורבנות ולמתלוננים דווקא היום - מאמינים לכם. אני מקווה שעל אף האירוע הקשה - התקשורת ועיתונאים אמיצים ימשיכו לחשוף פרשות שכאלו".
מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, אורית סוליציאנו: "אנו מכבדות את שעתה הקשה של משפחתו של יהודה משי זהב. עם זאת, ליבנו עם הנפגעות והנפגעים. משי זהב לא יכול היה לעמוד בחשיפת מעשיו. כשהנפגעות והנפגעים לקחו לראשונה שליטה בסיטואציה, הוא סירב להתמודד ובחר ליטול מהם את השליטה, פעם נוספת".