הממשלה תתכנס היום (יום ד') כדי לדון בהארכת הסגר ובאסטרטגיית היציאה, כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין ידרשו להאריך את הסגר עד ליום ראשון בחצות ולהתחיל בפתיחה מצומצמת מאוד של המסחר בשבוע הבא. מנגד, בכחול לבן ידרשו להתחיל בהקלות כבר ביום שישי בבוקר.
2 צפייה בגלריה
אכיפת המשטרה את הסגר השלישי במחסום במחלף קוממיות
אכיפת המשטרה את הסגר השלישי במחסום במחלף קוממיות
מחסום משטרה בסגר השלישי
(צילום: דוברות המשטרה)
גם משרד הבריאות ידרוש בדיון את הארכת הסגר, לפחות עד יום ראשון. לאחר מכן, תתאפשר פתיחה הדרגתית של מערכת החינוך, כאשר גני הילדים יהיו הראשונים לחזור לפעילות.
יו"ר כחול לבן בני גנץ יציג בישיבת הממשלה תוכנית משלו ליציאה מהסגר. במפלגתו אמרו שהיא "תיעשה בצורה אחראית ובהלימה למבצע החיסונים, לאחר קיפאון והיעדר פעולות אקטיביות שהביאו לחוסר אמון בציבור שמסכן את בריאותו".

בתוכניתו מציע גנץ מבצע ממוקד להגברת שיעור המתחסנים באוכלוסיית הסיכון, קביעת מתווה לפתיחה ירוקה (עם תעודת מחוסן, בדיקה שלילית או תעודת מחלים) שיתמרץ את קצב ההתחסנות וכן מינוי צוות ממשלתי שיפעל לייעול העומס בבתי החלים, "על בסיס נתונים ויכולת לרתום משאבים כגון בתי חולים פרטיים לחיים לצד הקורונה". עוד מציע גנץ להטיל סגר מלא והרמטי על כלל הערים האדומות.
גנץ ושרי כחול לבן ידרשו, החל מיום שישי בבוקר, את הסרת מגבלת 1,000 המטרים לצד המשך ההגבלות על התקהלויות ולאפשר איסוף עצמי ממסעדות ובתי קפה ופעילות צימרים לאירוח משפחות גרעיניות. בנוסף, הם ידרשו לאפשר מיום ראשון פתיחת מקומות עבודה ללא קהל, החזרת הספורט המקצועני, פתיחת שמורות טבע ואתרים לקבוצות גדולות בתו ירוק ופתיחת החינוך במתווה לגיל הרך.
במתווה של כחול לבן נכתב עוד כי כאשר תתאפשר הפעלת "תו ירוק", יש לפתוח עבור צרכנים שקיבלו תעודת מתחסן, בדיקה שלילית או מחלימים את המסחר, התיירות והתרבות. כמו כן, יוצג מתווה לפתיחת נתב"ג. בנושא החינוך, נכתב, "המשך פתיחת מערכת החינוך לפי מתווה שיסוכם על ידי משרד החינוך".
נתניהו אמר הערב במסיבת עיתונאים במשרד הבריאות כי "אנחנו בעיצומו של מרוץ בין מבצע החיסונים לבין המוטציה. מבצע החיסונים הזה הוא המפתח שלנו לתוכנית היציאה מהקורונה. כשאני אומר שהמוטציה מכה בנו, היא מכה בכל העולם. כרגע בגרמניה מדברים על הארכת מצב החירום עד יוני, ובמדינות אחרות מאריכים את הסגר ההדוק לשבועות רבים. בבריטניה מתו פי שלושה אנשים מישראל. כל אחד הוא כמובן אבידה".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
"בצע החיסונים הוא המפתח ליציאה מהקורונה". נתניהו, הערב
(צילום: חיים צח, לע"מ)
על דרישות כחול לבן אמר נתניהו: "הם צריכים להכיר את הנתונים, זה דיני נפשות, לא פופוליזם. אני קורא לכולם להתעלות מעל כל שיקול אחר. אנחנו יכולים לנצח בגדול משום שיש לנו מיליוני חיסונים, חיסון לכל אזרח, מערכת ציבורית להעביר אותם ברצינות והיענות גבוהה".
אדלשטיין אמר כי "אחרי הסגר הארוך והקשה, אם אנחנו פותחים לקראת סוף השבוע, נראה מגעים חברתיים בלי סוף. מסחר ימשוך מיליוני אנשים, היום הזה יכונה בהמשך יום שישי השחור. אנחנו צריכים להימנע מזה ואני מקווה שחברי הממשלה יבינו את זה". הוא הוסיף כי "אנחנו שוקלים להוריד את גיל המתחסנים כבר בימים הקרובים, החלטנו שצבע היישוב של הרמזור יהיה תלוי באחוז המתחסנים ברשות המקומית בשילוב עם נתונים נוספים".
פורסם לראשונה: 23:31, 02.02.21