ניצן סולומון, צעיר שעבר לחיות עם משפחתו ברומניה לפני כשלוש שנים, אמור להתגייס בעוד כשבועיים לצה"ל, אלא שיש רק בעיה אחת - הוא לא מצליח להגיע לארץ, לאחר שבקשתו נדחתה על ידי וועדת החריגים. למרות החלטת הממשלה מיום שבת שלפיה ישראלים יוכלו לשוב ארצה מכמה יעדים ללא צורך באישור מוועדת החריגים, טיסותיו של המלש"ב התבטלו.
"נקבע לי כבר תאריך, ואני אמור להתגייס לחטיבת הנח"ל, אבל אני פשוט לא יכול להגיע", סיפר סולומון בריאיון לאולפן ynet. "אין לי איך להגיע כי התבטלו לי טיסות. אני והמשפחה מנסים כל פעם להזמין טיסות אחרות, וזה נהיה מאוד מורכב בשבילי להגיע לפרנקפורט, פריז או ערים אחרות שמהן אפשר להגיע לישראל".
2 צפייה בגלריה
דחיית הבקשה על ידי ועדת החריגים
דחיית הבקשה על ידי ועדת החריגים
דחיית הבקשה על ידי ועדת החריגים
2 צפייה בגלריה
מייל ששלח המלש"ב לצה"ל אודות המצב
מייל ששלח המלש"ב לצה"ל אודות המצב
מייל ששלח המלש"ב לצה"ל אודות המצב
לטענת סולומון, הוא ניסה ליצור קשר עם צה"ל, אך לא זכה לתשובה. "לא עונים לי. אנחנו רודפים אחרי צה"ל וכל גופי הממשל, במיילים ובדרכים אחרות. לא מחזירים לי תשובה, ואם כבר מחזירים - היא לא ממש חשובה. לא מדברים איתי".
"החשש שלי הוא שלא אספיק להגיע ארצה, או שהצבא לא יהיה מסונכרן עם מי שאמור לאפשר לי להיכנס לארץ, ואז אוגדר כנפקד", אמר הצעיר. "הייתה אמורה להיות לי אתמול טיסה של 'טורקיש איירליינס' דרך טורקיה, אבל רק לפני יומיים הודיעו לי שהיא בוטלה. אני בודק את כל האופציות, אבל המחירים בשמיים, בסביבות ה-3,000 שקלים להגיע לארץ ועוד להיכנס לבידוד".
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "המלש"ב צפוי להתגייס ב-25 במרץ. מאחר שקיימת מורכבות מובנת עם טיסות לארץ, הנ"ל לא ייחשב כנפקד אם לא יגיע במועד גיוסו. יחד עם זאת, נציין כי עליו להציג אישור המוכיח את עיכוב הטיסה וכן לעדכן על מועד הגעתו הצפוי".