6 צפייה בגלריה
מחכים להכרעה לגבי ההקלות בחטיבות ובבתי הקפה והמסעדות
מחכים להכרעה לגבי ההקלות בחטיבות ובבתי הקפה והמסעדות
(צילום: שאול גולן, AFP)
הממשלה אישרה הערב (שבת) את תקנות הפעימה השלישית של ההקלות שייכנסו לתוקף מחר. הלימודים בכיתות ז'-י' יתחדשו במוסדות החינוך בערים הירוקות, הצהובות והכתומות הגבוליות. כמו כן ייפתחו המוסדות להשכלה גבוהה למחוסנים ומחלימים. החלטה נוספת שקיבלו השרים היא ביטול החובה לתשאל נכנסים למקום ציבורי או למדוד להם חום.
בתחום החינוך, אישרו השרים את חזרת תלמידי כיתות ז'-י' באותם אזורים שבהם מתקיימים לימודים ליתר הכיתות. מדובר ביישובים ירוקים, צהובים וכתומים שציון הרמזור שלהם הוא 7 ומטה ושיעור המחוסנים בהם בגילי 50 ומעלה גבוה מ-70%.
6 צפייה בגלריה
גם כיתות ז'-י' יחזרו ללימודים פרונטליים
גם כיתות ז'-י' יחזרו ללימודים פרונטליים
גם כיתות ז'-י' יחזרו ללימודים פרונטליים
(צילום: EPA)
במקביל, תתאפשר פתיחת מוסדות השכלה גבוהה, מוסדות הכשרה ומוסדות תורניים על-תיכוניים לתלמידים בעלי תו ירוק בלבד. המוסדות יחויבו להבטיח קיום לימודים מרחוק לתלמידים שאין בידיהם תו ירוק.
בכל שיעור יוכלו להשתתף עד 300 בני אדם בתפוסה שלא עולה על 75% מהאולם שבו מתקיים השיעור. במקביל תהיה הפרדה של לפחות ארבעה מטר בין המרצה או המורה לבין התלמידים. על המוסד ייתלה שלט לפיו הוא פועל בהתאם לתו הירוק. מוסדות שיכניסו תלמידים שאין בידיהם תו ירוק ייקנסו ב-5,000 שקל.
6 צפייה בגלריה
מוסדות ההשכלה הגבוהה יוכלו לחזור לפעילות פרונטלית
מוסדות ההשכלה הגבוהה יוכלו לחזור לפעילות פרונטלית
מוסדות ההשכלה הגבוהה יוכלו לחזור לפעילות פרונטלית
(צילום: הרצל יוסף)
בנוסף אישרו השרים כי פנימיות עד גיל תיכון יוכלו לפעול במתווה דומה לזה שאושר לפנימיות על-תיכוניות. מגבלת ההשתתפות בקורסים והכשרות מעשיות לבגירים תעלה ל-20 משתתפים במקום 10. ביישובים ירוקים, צהובים וכתומים שבהם מתקיימים לימודים תתאפשר גם פעילות חוגים לילדים ותתאפשר הרחבת פעילות בתנועות הנוער לקבוצות קבועות של 50 משתתפים בשטח פתוח. טיולים חד-יומיים יתאפשרו גם במבנים סגורים.
הממשלה אישרה גם את הרחבת מגבלת ההתקהלויות הכללית, וממחר יוכלו 20 בני אדם לשהות במבנה סגור, בעוד 50 יוכלו לשהות יחד במבנה פתוח. עוד אושר כי אל מקום הפועל תחת התו הירוק ניתן יהיה להכניס תינוק בן פחות משנה. התו הירוק יחול גם על משתתפי ניסוי החיסון של המכון הביולוגי. השרים אישרו גם את ביטול מגבלת הנוסעים ברכב פרטי, ואת חובת מדידת החום בכניסה למקום ציבורי.

באולמות וגני האירועים, תותר כניסה של בעלי תו ירוק. בכל אירוע לא ישתתפו יותר מ-300 בני אדם ובתפוסה של עד 50% מזו שאפשרית במקום בימי שגרה. 5% ממשתתפי האירוע יוכלו להיכנס בהצגת תוצאת בדיקה שלילית. נמסר כי בעל האולם יחויב לקבוע מנגנון שיוודא שאין חריגה משיעור המוחרגים.
במסעדות, תתאפשר ישיבה בתוך מבנה המסעדה לבעלי תו ירוק בלבד בתפוסה של 75% ולא יותר מ-100 בני אדם. בחוץ לא תהיה דרישה להצגת תו ירוק, ומספר האנשים שיוכלו לשבת מחוץ למסעדה יעמוד על עד 100 איש. בין השולחנות יישמר מרחק של שני מטרים וימונה סדרן שתפקידו יהיה להקפיד על כך. בברים יישמר מרחק גם כן, ותהיה חובה של שמירת כיסא אחד ריק לפחות בין לקוחות, למעט אלה שמתגוררים יחד.
6 צפייה בגלריה
קלאב הוטל באילת
קלאב הוטל באילת
חדרי האוכל במלונות חוזרים
(צילום: מאיר אוחיון)
המלונות, שפועלים תחת תו ירוק, יוכלו להפעיל ממחר את חדרי האוכל במגבלת תפוסה של מחצית מהנכנסים בימי שגרה לחדר האוכל, וכל זאת כשבחדר האוכל לא שוהים יותר מ-300 בני אדם. אטרקציות תיירותיות ייפתחו במסגרת מתווה התו הירוק, למעט אטרקציות ספציפיות שפתיחתן תאושר על-ידי מנכ"ל משרד הבריאות להשתתפות אזרחים שאינם נושאים תו ירוק.
אירועי תרבות וספורט וכנסים יוכלו לכלול עד 500 איש במבנה סגור ועד 750 איש בשטח פתוח. באולם או אצטדיון עם יותר מ-10,000 מושבים - תותר כניסת עד 1,000 איש במבנה סגור ועד 1,500 איש בשטח פתוח. מכירת הכרטיסים לאירועים תתבצע מראש. הישיבה תהיה במקומות מסומנים בלבד. יתאפשר לעמוד בסמוך למושב אולם לא ניתן יהיה לקיים אירוע בעמידה וללא מקומות מסומנים.
6 צפייה בגלריה
עברי לידר בבלומפילד
עברי לידר בבלומפילד
עברי לידר באצטדיון בלומפילד. מותר לעמוד בסמוך למושב
(צילום: מוטי קמחי)
האירועים וההופעות יתקיימו ללא ריקודים, ללא מכירה או הגשה של שתייה ומזון וכן תיאסר האכילה בשטח המופעים. תתקיים חובת שמירת מרחק בין המשתתפים באירועים.
בבתי התפילה שפועלים תחת התו הירוק, יתאפשר להכניס עד 50% ממספר המושבים הקבועים או ביחס של אדם לכל 7 מ"ר במקרה שאין מושבים קבועים. בכל מקרה, מספר הנכנסים למקום לא יעלה על 500 איש. בתי תפילה שלא פועלים במסגרת התו הירוק יצטרכו להתאים עצמם למגבלות ההתקהלויות העדכניות – עד 20 בתוך המבנה ועוד 50 מחוצה לו.

בוטלה חובת הבידוד במלוניות

השרים אישרו את ביטול האיסור על כניסת ישראלים למדינה, למעט הטלת הגבלות על כניסה דרך מעברים יבשתיים. כל אזרח ישראלי או תושב קבע יוכל להיכנס לארץ, אולם המכסה היומית המקסימלית שתוקצה לכך תעמוד על 3,000 בני אדם ביום. מחר יוכלו להיכנס 1,000 איש, ובהמשך השבוע יעלה מספר הנכנסים היומי בהדרגה.
6 צפייה בגלריה
אזיק אלקטרוני במקום בידוד במלונית
אזיק אלקטרוני במקום בידוד במלונית
במקום מלוניות - צמידים
(צילום: AP)
טיסות ייעודיות של עולים, עובדים זרים חיוניים וספורטאים מקצועיים יוחרגו ממכסת הנכנסים לארץ. הכניסה דרך מעבר נהר הירדן בגבול עם ירדן תתקיים עד פעמיים בשבוע. מעבר טאבה בגבול עם מצרים ייפתח חד-פעמית לנכנסים ששהו שם עד יום רביעי, 3 בפברואר. השרים אישרו עוד כי מחוסנים או מחלימים יוכלו לצאת מישראל באופן חופשי, למעט דרך מעבר טאבה.
חובת הבידוד במלוניות לשבים מחו"ל בוטלה – ובמקומה צפויה אכיפה מוגברת של המשטרה. החוזרים מחו"ל עדיין נדרשים לשהות בבידוד ביתי בן 14 יום, אלא אם נבדקו פעמיים בהתאם להנחיות משרד הבריאות. היעדים שאליהם ומהם יתאפשרו טיסות ממחר הם ניו יורק, פרנקפורט, פריז, לונדון, קייב, טורונטו והונג קונג. במלוניות הודיעו למבודדים שהם יוכלו לצאת כבר בחצות (בין שבת לראשון) בכפוף לחתימה על הצהרה שימשיכו בידוד ביתי.
השתתפו בהכנת הכתבה: איתי בלומנטל
פורסם לראשונה: 18:36, 06.03.21