אחרי 12 שיגורים לישראל, בהם המטח לשדרות, ושלושה גלי תקיפות ברצועה, צה"ל נערך הבוקר (שישי) בשורת צעדי מוכנות לקראת סבב הסלמה אפשרי בדרום. בהמשך הבוקר תתכנס הערכת מצב בפיקוד הדרום שבסיומה יוחלט על הצעדים הבאים בצבא.
4 צפייה בגלריה
יירוט של כיפת ברזל
יירוט של כיפת ברזל
יירוטים מעל שדרות, הלילה
(צילום: רויטרס)
בתקיפה האחרונה שנערכה סמוך לשעה 06:00, מסר צה"ל כי מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו יעדים של חמאס בדרום הרצועה. "‫במהלך התקיפה הותקפו תשתיות תת-קרקעיות של ארגון הטרור. התקיפה בוצעה בתגובה לשבע הרקטות ששוגרו משטח רצועת עזה לשטח ישראל הלילה. שישה שיגורים יורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית".
4 צפייה בגלריה
פגיעה בית שדרות
פגיעה בית שדרות
הבית שנפגע בשדרות
(צילום: רועי עידן)
4 צפייה בגלריה
פגיעה בית שדרתו
פגיעה בית שדרתו
(צילום: רועי עידן)
בדובר צה"ל הדגישו כי "צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל והוא ערוך ומוכן לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ובריבונותה. חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".
בחמאס לא מיהרו לנכס את השיגורים לזרוע הצבאית של הארגון, ומסרו "ברכות להתנגדות הפלסטינית שלקחה על עצמה את האחריות להגן על העם ועל האינטרסים שלו ולהגיב ישירות להסלמה והמשך המצור על עזה", כלשונם.
"תגובת ההתנגדות מבהירה שהיא המגן עבור העם הזה ושהיא לא תהסס לנהל מערכה עם ישראל אם ההסלמה וההפצצות יימשכו", הוסיפו בארגון. "על ישראל לשאת בתוצאות ולשלם את המחיר על המשך התוקפנות על עזה, הידוק המצור, שיבוש חיי התושבים והפצצת מתקני התנגדות".
המטח האחרון אירע ב-02:31 וכוון לשדרות ולקיבוצים ניר עם ואיבים. שלוש נפגעות חרדה טופלו בבית שנפגע, ואישה שנחבלה בדרך למרחב המוגן בעיר טופלה גם היא. בשלב זה, למרות הנזק הכבד בבית שנפגע, לא ידוע אם הרקטה שלא יורטה היא זו שפגעה בו ישירות, או שמדובר בתוצאה של יירוט שרסיסיו פגעו בחוזקה בבית.
4 צפייה בגלריה
שדרות פגיעה ירי עזה
שדרות פגיעה ירי עזה
שדרות, הלילה
(צילום: רועי עידן)
שבע הרקטות שוגרו לאזור שדרות במקביל לתקיפה השנייה של צה"ל ברצועה, שבוצעה בתגובה למטח אחר שאירע כמה שעות קודם לכן, לעבר הקיבוצים עין השלושה וכיסופים שבמועצה האזורית אשכול. אמש שוגרו כמה רקטות נוספות, אך הן נפלו סמוך לגדר הגבול ולא ברור עדיין מאיזה צד.
זו היממה העשירית ברציפות שבה צה"ל תקף ברצועה בתגובה להפרחת הבלונים ושיגור הרקטות. מרבית התקיפות היו אוויריות, ושתיים מהן בוצעו באמצעות טנקים.
מנהיג חמאס איסמעיל הנייה, שנמצא בטורקיה, אמר אתמול בריאיון לתקשורת המקומית כי אם ישראל לא תיענה לדרישות הארגון, ישנה אפשרות שתיפתח מערכה. "אנחנו ממתינים לתשובות על הדרישות שלנו שאותם העבירה משלחת המודיעין המצרי לישראל", אמר הנייה.

חמאס פרסם אתמול סרטון ובו מסר מאיים על ישראל, לפיו חמאס לא יהסס לשגר רקטות וטילי נ"ט לעבר ישראל אם צה"ל ימשיך בתקיפות ברצועת עזה. ניתן להניח כי חמאס פרסם את הסרטון על רקע איומים ישראליים עקיפים וישירים בימים האחרונים, שלפיהם ההנהגה המדינית והביטחונית בישראל בוחנת את השבת מדיניות החיסולים לרצועת עזה.
הסרטון של חמאס התבסס על נאומו של סגן המנהיג בעזה, חליל אל-חיה, שאמר ביום רביעי: "הפצצה תיענה בהפצצה, טילים ייענו בטילים, הרג ייענה בהרג". אל-חיה אמר כי האיומים של ישראל אינם מפחידים את הפלסטינים, וכי "ידה של ההתנגדות נמצאת על ההדק".
זמן קצר לאחר איומיו, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "חמאס יעשה טעות גדולה מאוד אם הוא ימשיך. לא חסכנו בשום אמצעי, לרבות במקרה הצורך של התפתחות המערכה, גם של סיכולים ממוקדים, וגם היום אין לנו מגבלה כזאת".