השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל (הליכוד) חזרה הבוקר (יום א') על גרסת ראש הממשלה בנימין נתניהו שלפיה יו"ר עוצמה יהודית עו"ד איתמר בן גביר לא יהיה חבר בממשלה שתקום אחרי הבחירות: "הוא לא שותף שלנו", אמרה השרה גמליאל בריאיון באולפן ynet. "הוא לא יהיה בממשלה, הוא לא יהיה שר בממשלה, אנחנו לא מסכימים איתו כמעט על כלום ומבחינתנו הוא לא רלוונטי".
מפלגת הציונות הדתית, שבה חברה עוצמה יהודית של בן גביר, פרסמה אמש סרטון תעמולה מעורר מחלוקת, שבו הוצגה בין היתר תמונתו של הצורר הנאצי אדולף היטלר. "לא הספקתי לראות את זה, רק שמעתי על זה", אמרה השרה גמליאל בנוגע לסרטון שעורר סערה במערכת הפוליטית. "אין ספק שיש איתו (עם בן גביר) הרבה מורכבויות ובעיות אחרות, ואני לא מסכימה איתו על שום דבר".
2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר בנימין נתניהו
איתמר בן גביר בנימין נתניהו
ראש הממשלה נתניהו ועו"ד בן גביר
(צילום: עמית שאבי, הדר יואביאן)
- אבל אתם מוכנים לחבק אותו, הרי דחפתם לאיחוד איתו ונתתם מקום ברשימת הליכוד לח"כ עמית סופר (במקור ממפלגת האיחוד הלאומי בראשות ח"כ בצלאל סמוטריץ' שהתחברה ברשימה לכנסת למפלגה של בן גביר). "אתה לא יכול להשוות את עמית סופר לאף אחת מהקטגוריות של בן גביר, והם בנפרד לחלוטין".
- אבל אתם עשיתם את עמית סופר חבר בליכוד כדי שבן גביר יוכל לעבור את אחוז החסימה. "העובדות הן שבן גביר לא מהליכוד, העובדות שלא יהיה בממשלה, העובדות שלא יהיה שר. ראש הממשלה לא נתן שום הכשר, למה אתם לא שואלים את לפיד על אנשים שתומכים בטרור כמו הרשימה המשותפת?".
- למה אני צריך לשאול את לפיד? "אני לא מקבלת את זה שמנסים להדביק לליכוד את בן גביר, זה לא יהיה. אני קוראת לא להצביע לבן גביר, מה אתה רוצה? תצביעו לליכוד. אנחנו לא רוצים להיות תלויים בו".
2 צפייה בגלריה
גילה גמליאל
גילה גמליאל
"לא מקבלת את זה שמנסים להדביק את בן גביר לליכוד". השרה גמליאל באולפן ynet
(צילום: הדר יואביאן )

- אז היית רוצה לראות עכשיו את סמוטריץ' ובן גביר מתחת לאחוז החסימה כדי שלא ייכנסו לכנסת? "אני הייתי רוצה לראות את כל הקולות של אנשי הימין מצביעים לליכוד. מי שרוצה יציבות שלטונית, מי שרוצה ממשלה ימנית, מי שרוצה את ראש הממשלה חזק לנהל את האתגרים, שיצביע לליכוד. אותי לא מעניין בן גביר, מבחינתי הוא לא רלוונטי".
- אבל הוא יהיה בכנסת. "הוא לא יהיה שר".
- אם הוא יהיה בכנסת, זה בזכות העובדה שהליכוד נתן לו גופשנקה. "אם אנשי ימין רוצים להצביע, שיצביעו רק לנו על מנת שנהיה חזקים מעל 40 מנדטים, לנהל את המדינה הזאת כפי שצריך, במקצועיות, באחריות, במתן חיסונים וחיים לכל הציבור. היום זה יום חג, מדינת ישראל תהיה הראשונה שתצא מהמשבר בזכות זה. התו הירוק פותח את הדלת לחיים סוף סוף. כתוצאה ממה זה? מהמדיניות האחראית של ראש הממשלה".
יו"ר הציונות הדתית ח"כ סמוטריץ' תקף אמש במרומז את בן גביר אחרי פרסום הסרטון שכוון ליו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט. סמוטריץ' אמר כי "הסרטון הופץ בלי ידיעתנו, והוא חמור מאוד". בנט עצמו הפנה את חציו לסמוטריץ' ואמר: "בצלאל, הגיע הזמן להגיד די".