הבית הלבן מסר שג'ו ביידן לא מתחרט שכינה את ולדימיר פוטין "רוצח", ושארה"ב מקווה שהיחסים בינה לרוסיה ימשיכו להיות "פרודוקטיביים". דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי נשאלה אם ביידן מתחרט על הדברים והשיבה: "לא. הנשיא נתן תשובה ישירה לשאלה ישירה".
בראיון לרשת ABC הביע ביידן הסכמה עם הקביעה שנשיא רוסיה הוא רוצח, והבטיח שפוטין ישלם על ההתערבות הרוסית בבחירות בארה"ב. דוברת הבית הלבן אמרה הערב שנשיא ארה"ב לא חושש מאפשרות שההתבטאות החריגה שלו תוביל להחרפת היחסים – המתוחים ממילא – בין וושינגטון למוסקבה.

2 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן ולדימיר פוטין
ג'ו ביידן ולדימיר פוטין
(צילום: AFP, EPA)
ההתבטאות החריגה של הנשיא האמריקני עוררה זעם ברוסיה, ומוסקבה החזירה את השגריר בארה"ב להתייעצויות. בהודעת משרד החוץ הרוסי על החזרת השגריר לא נמסרה סיבה ספציפית למהלך, אלא רק סיבה כללית: דוברת המשרד מריה זחרובה הסבירה שהיחסים עם וושינגטון ב"מצב קשה", ואמרה שמוסקבה נוקטת את הצעד הזה משום שהיא רוצה למנוע "הידרדרות שאין ממנה דרך חזרה" ביחסים האלה. בבית הלבן אמרו הערב שהשגריר האמריקני נשאר ברוסיה וממשיך בעבודתו.
בצהריים הגיב פוטין לראשונה על הדברים הקשים של ביידן, ואמר: "אני מאחל לו בריאות. אנשים נוטים לראות אחרים כפי שהם רואים באמת את עצמם". הנשיא הרוסי הוסיף שלמרות הדברים החריפים של ביידן מוסקבה תמשיך לעבוד עם ארה"ב, "אבל בתנאים שיועילו לנו". בהמשך אמר שהוא מוכן לשוחח עם ביידן מחר, או ביום שני, ולדון ביחסים בין שתי המדינות. דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב היה תקיף יותר מפוטין: הוא הצהיר שאין ספק שביידן לא מעוניין לבנות יחסים עם רוסיה, וכי מוסקבה תביא זאת בחשבון. פסקוב כינה את דברי ביידן על פוטין "רעים מאוד" ו"חסרי תקדים".
את הדברים החריפים נגד פוטין ורוסיה אמר ביידן ל-ABC אחרי ששלשום פורסם דו"ח שבו קובע המודיעין האמריקני באופן רשמי כי במהלך הבחירות בארה"ב בשנה שעברה פעלה מוסקבה "להשמיץ את ביידן ואת המפלגה הדמוקרטית, לחזק את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, לפגוע באמון הציבור בהליך האלקטורלי ולהחריף את המחלוקות הסוציו-פוליטיות בארה"ב". לפי הדו"ח, הניסיונות הרוסיים להשפיע על קמפיין הבחירות נעשו באישור פוטין. נכתב בו גם כי ככל הנראה פוטין אף הנחה גורמים שונים – בהם גורמים אוקראינים פרו-רוסיים – לסייע לטראמפ להיבחר לכהונה נוספת. למרות שגם עם ממשל טראמפ היו לרוסיה מחלוקות עמוקות, טראמפ נחשב בעיני פוטין למועמד נוח יותר מביידן.
בעקבות ממצאי הדו"ח אמר ביידן בראיון ל-ABC כי "פוטין ישלם מחיר על ההתערבות הרוסית בבחירות", והוסיף: "זה יקרה בקרוב". בהמשך אמר ביידן כי הוא אינו חושב שלמנהיג הרוסי יש נשמה, וכשנשאל אם הוא סבור שפוטין רוצח, השיב בחיוב. ארה"ב, נזכיר, מאשימה את פוטין לא רק במעורבות בהרג חפים מפשע בזירות מלחמה שונות בעולם, בכלל זה במלחמה בסוריה, אלא גם בהרעלה מכוונת של מתנגדי משטר רוסים, ובראשם איש האופוזיציה אלכסיי נבלני - שנשלח לאחרונה למאסר במושבת עונשין.