לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו חשף אמש בעצרת הכללית של האו"ם מחסן טילים של חיזבאללה בלב שכונת מגורים בביירות, מבהיר האלוף (במיל') עמוס ידלין כי מדובר רק בחלק ממחסני נשק רבים שהקים ארגון הטרור בלב האוכלוסייה האזרחית בלבנון.
בריאיון לאולפן ynet אמר ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS): "כל לבנון יושבת על חבית חומר נפץ שנסראללה סידר לה. איפה נמצאים 150 אלף רקטות וטילים? איפה נמצאים מפעלי הטילים המדויקים? המל"טים של חיזבאללה. הכול באזורים אזרחיים מתחת לבתים של אנשים. וראש הממשלה חשף אתמול שתי נקודות כאלה".
3 צפייה בגלריה
"חיזבאללה למד מהפעמים הקודמות שישראל חשפה מחסני נשק". ידלין
"חיזבאללה למד מהפעמים הקודמות שישראל חשפה מחסני נשק". ידלין
"חיזבאללה למד מהפעמים הקודמות שישראל חשפה מחסני נשק". ידלין
(צילום: הרצל יוסף)

בנאום ששודר בכינוס השנתי של עצרת האו"ם אמר נתניהו: "בשכונת ג'נאח, ליד נמל התעופה בביירות, מחזיק חיזבאללה מחסן נשק סודי, מטרים ממכלי גז. מוקף בבתים אזרחיים". הוא הציג תיעוד של מחסן הנשק והוסיף: "אני אומר לתושבים - אתם צריכים לפעול עכשיו ולמחות. אם זה יתפוצץ - זו עוד טרגדיה. אני אומר לאזרחי לבנון - לישראל אין כוונת זדון כלפיכם. איראן וחיזבאללה בכוונה תחילה שמות אתכם ואת משפחותיכם בסכנה חמורה".
- נסראללה הזמין עיתונאים להגיע למחסן להיווכח שאין שם שום דבר. הספיקו לרוקן אותו? "חיזבאללה תחקר את הפעמים הקודמות שישראל חשפה מפעלים ומחסנים. נסראללה עומד בראש ארגון לומד, והוא הסיק מהפעם שעברה שהוא צריך לתת תגובה מיידית, כי אם הוא מביא את העיתונאים אחרי 48 שעות אז ברור לכולם שהוא פינה את הדברים. אז יש לו מבצע של 'להתמים' את המקום, להביא אולי איזה ציוד ספורט או לשים איזו מחיצה, ומביא את העיתונאים והם לא רואים מה שצריך לראות".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו חושף בנאום באו"ם : " מאגר הנשק הסודי של חיזבאללה – ליד מתקני גז בביירות"
בנימין נתניהו חושף בנאום באו"ם : " מאגר הנשק הסודי של חיזבאללה – ליד מתקני גז בביירות"
התיעוד שהציג נתניהו: מחסן הנשק הסודי של חיזבאללה
ידלין הסביר כי מטרת נאומו של נתניהו הייתה לחזק את דעת הקהל השלילית נגד חיזבאללה בקרב אזרחי לבנון. "יש בלבנון משבר מאוד משמעותי. הרבה מאוד לבנונים מצביעים על חיזבאללה כאשם כי בגללו העולם לא בא לעזור ללבנון. היעד העיקרי של חשיפת האתרים אתמול הוא מלחמה תודעתית. זה בעצם להגיד לעם הלבנוני - תראו, בגלל הנשק של חיזבאללה אתם לא מקבלים עזרה, אתם לא מצליחים לפתור את המשבר. חוץ מזה שזה יכול להתפוצץ עליכם כמו שקרה בנמל".
- אולי ראש הממשלה מנסה לאותת לציבור הלבנוני שהפיצוץ בנמל ביירות נגרם בגלל חיזבאללה? "אני לא חושב שראש הממשלה צריך לעשות את זה. הציבור הלבנוני מבין את זה, הוא יודע בדיוק מי אשם בפיצוץ הזה. המסר העיקרי הוא: חברים, הבעיות בלבנון יכולות להיפתר אם חיזבאללה יפסיק להיות ארגון טרור עם צבא פרטי".