2 צפייה בגלריה
צוות אנשי רפואה ב מחלקת ה קורונה ב בית חולים המרכז הרפואי ל גליל ב נהריה ב -1 באוקטובר
צוות אנשי רפואה ב מחלקת ה קורונה ב בית חולים המרכז הרפואי ל גליל ב נהריה ב -1 באוקטובר
מחלקת הקורונה במרכז הרפואי לגליל בנהריה
(צילום: EPA)
במרכז הרפואי לגליל בנהריה נקבע מותה של חולת קורונה בת 31, שסבלה ממחלות רקע והובאה למחלקה ממעון לצרכים מיוחדים בצפון. לפי נתוני משרד הבריאות מהבוקר, מפרוץ המגפה נפטרו 2,597 איש מסיבוכי הנגיף. בבתי החולים מאושפזים כעת 576 חולי קורונה. מצבם של 353 מוגדר קשה, 154 מהם מחוברים למכונות הנשמה.
בינתיים, נמשכת היציבות היחסית בשיעור החיוביים לנגיף הקורונה, ובמספר המאומתים. לפי הנתונים אתמול (יום ד') 754 איש אובחנו כחיוביים לנגיף, ושיעור הבדיקות החיוביות עמד על 2%. בסך הכול פוענחו אתמול תוצאות של 38,601 בדיקות קורונה.
בחמש ערים נדבקו בשבוע האחרון יותר מ-100 תושבים בקורונה: ירושלים (529 נדבקים בשבעה ימים), תל אביב (138), נצרת (110), בני ברק (104), באר שבע (101).
2 צפייה בגלריה
מעדבדה לבדיקות קורונה קופת חולים לאומית באור יהודה
מעדבדה לבדיקות קורונה קופת חולים לאומית באור יהודה
היציבות היחסית נמשכת
(צילום: EPA)

אמש אישר קבינט הקורונה להחזיר את פעילות חנויות הרחוב ביום ראשון הקרוב. מהלך פתיחת חנויות הרחוב יתבצע במסגרת הגבלות "התו הסגול" וכל חנות תורשה להכניס רק ארבעה לקוחות בו זמנית.
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתום הדיון: "בדיוק כפי שהבטחנו בישיבה הקודמת, אנחנו נפתח את חנויות הרחוב ביום ראשון הקרוב. אנחנו מאפשרים ארבעה לקוחות בכל עת, לא יותר מזה. אנחנו גם יודעים שיש עלייה מסוימת בתחלואה, ולכן אם אנחנו נראה בסוף השבוע הבא, לקראת השלב השלישי הגדול, שיש עלייה בתחלואה, אנחנו נצטרך לעצור ואולי אפילו להדק את ההגבלות".
מנגד, שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר בשיחה עם ynet: "הקבינט החליט פה אחד שבכל שבועיים נוציא שלב חדש של הקלות, והיה צריך להיצמד לזה. זה לא יימשך יותר מדי זמן, כרגע אף אחד לא יכול לומר אם יהיה גל שלישי או לא ואם נמשיך להשתולל אז יהיה גל שלישי. אנחנו עוד לא עשינו תאונה והתהפכנו עם האוטו אלא עשינו שטות. אנחנו עדיין בתוכנית של שישה שלבי יציאה, אך ההקלות הבאות יידחו.
"או שאנחנו נעמוד במדדים או שלא, ואין שום סיכוי שהמדדים יהיו בהתאם לפתיחה בעוד עשרה ימים. אם נהיה במקדם הדבקה של מעל 0.8 - אפשר להעריך בבטחה שנהיה במצב של התפרצות. פתיחה של כיתות גבוהות ופתיחה של קניונים - כל זה יידחה. אני לא מאמין שהשלב הבא של ההקלות ב-15 בנובמבר ייצא לפועל".
פורסם לראשונה: 08:01, 05.11.20