2 צפייה בגלריה
גבר הותקף ברמלה
גבר הותקף ברמלה
ביסט בבית החולים
חודש לאחר החשיפה ב-ynet על החקירה המדשדשת בעניין מותו של דסטאו ביסט בן ה-74, השר לביטחון הפנים עמר בר-לב ביקר את בני משפחתו - והבטיח להם שהמשטרה תמצה את הדין עם המעורבים שטרם נתפסו.
"דסטאו אהב את מדינת ישראל וגידל ילדים לתפארת", אמר השר. המוות שלו הוא טרגדיה נוראית שלא הייתה צריכה לקרות, והשתלשלות האירועים כפי שמתארת משפחתו, מזעזעת ומוסיפה יגון לאבל הכבד ממילא. הבטחתי להם שאדאג אישית להתעדכן ולוודא שהמשטרה תהפוך כל אבן בחקירת האירוע".

בחודש שעבר נחשף כי המשטרה לא חקרה כראוי את התלונה. בתחילה אמרו למשפחה כי מדובר בתאונת דרכים, לאחר מכן אמרו כי החקירה עברה לתחנת רמלה וכי אפילו שהשב"כ מעורב. גם את מצלמות האבטחה אספו רק לאחר שבוע.
בא כוחה של המשפחה עו"ד בן מעוז מסר: "אני דורש ממשטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי לפעול ללא דיחוי ובכל האמצעים העומדים לרשותם על מנת לתפוס את הרוצחים הנתעבים ולשכך במעט את הכאב של המשפחה האבלה".
2 צפייה בגלריה
תחנת האוטובוס
תחנת האוטובוס
"אין קצה חוט". תחנת האוטובוס שלידה נדרס ביסט
ביסט בן ה-74, שנדרס בסוף חודש מאי על-ידי שני רוכבי אופניים חשמליים ליד קניון רמלה בזמן שהמתין לאוטובוס, מת מפצעיו לפני כשבועיים בבית החולים שמיר אסף הרופא. שני הרוכבים נמלטו מהמקום, אך המשטרה לא חשבה שמדובר באירוע חשוב מספיק כדי לדווח עליו לציבור, ואף אילצה את המשפחה להיגרר מתחנה לתחנה. עד כה איש לא נעצר, ולמשטרה אין קצה חוט.
ביסט שכב במשך דקות ארוכות על המדרכה בטרם פונה לבית החולים אסף הרופא. שוטרים שהגיעו למקום גבו עדויות ראשונות, אבל כאן פחות או יותר הסתיימה העבודה של המשטרה באותו הערב. במשך יותר משבוע המשטרה לא ידעה מי אמון על חקירת האירוע - והעבירו אותו מהתחנה המקומית לבוחני התנועה עד שהתיק חזר למשטרת רמלה. לפרק זמן קצר המשטרה עירבה גם את שב"כ, בעקבות חשד שמדובר באירוע על רקע לאומני. יתרה מזאת, במשך יותר משבוע אף חוקר במשטרה לא ניגש למצלמות האבטחה בקניון רמלה כדי להשיג תיעוד מהמקרה.