1 צפייה בגלריה
חטיבת מגלן צה"ל
חטיבת מגלן צה"ל
ארכיון
(צילום: דובר צה"ל)
אירוע חריג בניווט באזור שפרעם שבצפון: במהלך האימון הצבאי הלילה (יום ה') ביער חרוביה הותקף לוחם צה"ל מחטיבת הקומנדו על ידי שני חשודים. מתחקיר ראשוני עולה כי התפתח ביניהם עימות אלים, ולאחר מאבק חטפו החשודים את נשקו האישי של החייל ונמלטו מהמקום.
הלוחם שהיה לבדו, במהלך ניווט בדד, נאבק בחשודים ונפצע באורח קל. לאחר העימות הזעיק הלוחם את מפקדיו וקיבל טיפול רפואי בנקודה. בצבא מעריכים כי אם האירוע היה מתרחש באור יום ייתכן שהיה מסתיים באופן גרוע יותר, שכן שני תוקפי הלוחם הופתעו מתגובתו התוקפנית נגדם.
בצבא ציינו לטובה את תגובת הלוחם שנאבק בתוקפים שזהותם לא ידועה ודיווח על כך באופן מיידי למפקדיו. בדובר צה"ל אמרו כי הנושא מתוחקר על ידי המפקדים ובמקביל המשטרה הצבאית החוקרת בשיתוף משטרת ישראל פתחו בחקירת האירוע. בחקירה מעורבים גם גורמי שב"כ.
עוד נודע כי סמוך לשעה 03:00 לפנות בוקר החייל היה במרחק של כמה מאות מטרים מנקודת הסיום של הניווט כשהחשודים הגיעו לעברו ברכב. הם פנו אליו ושאלו אותו אם הוא צריך טרמפ. החייל התעלם והשניים חסמו את דרכו. כבר בשלב זה דיווח החייל על האירוע בקשר.
החשודים התקרבו אל החייל, ניסו לחטוף את נשקו ובין השלושה התפתח עימות שנמשך כחמש דקות. החייל נאבק בתוקפים והשליך את מחסניותיו לשיחים כדי למנוע את גניבתם. בסיום המאבק חטף אחד משני החשודים את הנשק והם נמלטו ברכב. רק בשלב זה לחץ החייל על לחצן המצוקה והזעיק את מפקדיו שאיתרו אותו תוך דקות חבול.
החייל מסר עדות ראשונית לחוקרים על פרטי התוקפים וטופל במקום. בצבא מתחקרים מדוע דיווח של החייל על האירוע במכשיר הקשר לא התקבל בזמן אמת בחפ"ק שהיה בקרבת מקום.
הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, אמר כי מדובר במקרה חמור שבו נחצה קו אדום. הרמטכ״ל, שדיבר במסגרת הערכת המצב המטכ"לית, הבהיר כי צה"ל ימשיך לפעול בשיתוף המשטרה וגופי הביטחון על מנת לקדם את הטיפול המערכתי בתחום ולמצות את הדין עם העבריינים באירוע.