על רקע הדשדוש בסקרים וההתעלמות מצד בנימין נתניהו, אמר הבוקר (רביעי) יו"ר מפלגת "תקווה חדשה" גדעון סער בריאיון באולפן ynet כי ראש הממשלה רואה בו איום. הוא הוסיף כי נתניהו ונפתלי בנט פועלים בתיאום, ושב ומתח ביקורת חריפה על הממשלה, שלדבריו "רק מטילה גזרות", במסגרת הטיפול במשבר הקורונה.
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
4 צפייה בגלריה
גדעון סער
גדעון סער
גדעון סער באולפן ynet, הבוקר
(צילום: קובי קואנקס)
"יש סיבה חזקה למה נתניהו מתעלם ממני ומנסה לבנות את לפיד כמועמד. נתניהו מבין שמי שיכול לאיים על שלטונו, ומי שנתפס על ידי הציבור כמועמד לראשות ממשלה זה אני, ולכן הוא עושה הכול כדי להסיט לאפיק אחר", אמר סער.
נתניהו מפחד ממך? "חד משמעית, זה ברור מההתנהלות שלו. הסקרים לא מעניינים כרגע, יש הרבה מתלבטים. הציבור מבין שישראל צריכה שינוי דרסטי, שצריך להחליף את נתניהו. אני מאמין שהציבור יודע מי יכול להביא את השינוי הזה. אני יכול להקים ממשלה מתפקדת ולאחד את העם. ראינו השבוע איך נתניהו מתייחס לביקורת על דברים קשים מאוד - שיש אלפי מתים ושאנחנו שיאני עולם בילדים שנשארים בבית - והוא מתייחס לזה ב'נה נה נה'. זה מן מטרד כזה, דבר שמפריע לו לעשות את הפוליטיקה שלו. לא סביר להשאיר בשלטון אדם שמתייחס לאזרחי ישראל כמו אל נתינים".
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
"מתייחס לביקורת ב'נה נה נה'". נתניהו
( אלכס קולומויסקי)
סער הוסיף כי הוא היחיד מבין המועמדים שיכול להביא לחילופי שלטון ולהקים ממשלה יציבה. "בנט אמר שהוא קטן מדי והוא ילך עם נתניהו. לפיד לא יעשה את זה כמו בכל חמש הפעמים שהתמודד".
טוענים שאצלך במפלגה יש עריקים. שיום אחרי הבחירות תופתע לגלות שיש מי שירכיב את ה-61 לנתניהו. "הטיעונים של בנט ושל השופרות של נתניהו זהים. כשאחד קורא לי 'גדעון' בשם הפרטי, גם השני עושה את זה. שעה אחרי שאחד מדבר על השקר של העריקים, גם בנט עושה את זה בשידור. לא יהיו עריקים, אנחנו מפלגה מאוחדת".
יש תיאום מסרים בין נתניהו לבנט? "הם מתואמים על מלא. הם ילכו ביחד. הסיכוי של נתניהו להרכיב ממשלה של 61 זה בנט. יש לוחמה פסיכולוגית. הרי לפני 'תקווה חדשה' הבחירות נראו גמורות, היה ברור שנתניהו יהיה ראש הממשלה, ואנחנו שברנו את המשוואה הזאת. כי הציבור רצה שינוי וניפצנו את השלשלאות שקושרות מחנה ענק בישראל לנתניהו בניגוד לרצונו. הממשלה שבנט ונתניהו תכננו ביחד נשמטת להם בין הידיים".
עוד אמר סער: "אני מכיר טוב את נתניהו, ואני מזהה טוב מתי נתניהו בלחץ, והוא בלחץ גדול. הוא יודע שהתרגיל שעשה במו ידיו בדם קר פעם רביעית לגרור את עם ישראל לבחירות בתוך שנתיים, שתהיה לו ממשלה שיהיה לו רוב מוחלט להעביר חקיקה למטרותיו האישיות - זה השתבש. אז מה הדרך של הצמד ביבי-בנט להילחם בזה? להפיץ שקרים על 'תקווה חדשה' כדי לערער את הביטחון של הציבור שמאמין שהשינוי אפשרי".
4 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
"הוא הסיכוי של נתניהו לממשלת 61". בנט
(צילום: מוטי קמחי)
האם תהיה רוטציה בראשות הממשלה? "רוטציה זה לא דבר רצוי, אבל אין סיבה להיכנס לדיון כזה לפני תוצאות הבחירות".
סער גם התייחס להקפאת הקשר שלו עם היועצים האמריקנים שעבדו בפרויקט לינקולן על רקע תלונות על הטרדות מיניות בארגון. "שכרנו יועצים שעבדו בעבר גם עבור לינקולן ונתנו שירות מקצועי. לפי שעה שירותם הסתיים. הם לא עובדים איתנו, אין סיפור מיוחד. יש אדם אחד שעבד שם, והוא לא עבד איתנו, לא מכירים אותו", אמר.
סער שב ומתח ביקורת על טיפולו של ראש הממשלה במגפת הקורונה. "לנתניהו יש אחריות, שהוא במשך שנה שלמה הותיר את הפרצה בנתב"ג ואפשר כניסה ללא שום בדיקות, בלי בידוד, וזה ייבא קורונה לישראל, וזה ייבא מוטציות, וגרם למוות של ישראלים חד וחלק".
4 צפייה בגלריה
בית ספר יגאל אלון בגבעתיים
בית ספר יגאל אלון בגבעתיים
"בעד מתווה לחצי מהכיתות"
(צילום: עמית הובר )
אתה בעד פתיחת המשק? "אני בעד פתיחה אחראית. אני גם הצעתי למשל בנושא מערכת החינוך להשתמש בכלים שיש לישראל, כמו בדיקות המוניות כדי לנטר תחלואה. יש הרבה ילדים א-סימפטומטים, אתה יכול לעשות בדיקות שבועיות ולעשות חזרה ללימודים. אני בעד שיהיה מתווה לחצי מהכיתות. האם הממשלה עושה משהו מעבר לגזירות שהוא קצת יצירתי, שיכול לצמצם את התחלואה? הרי שום דבר לא נעשה בצורה רצינית. צריך להחזיר בצורה הכי בטוחה שיש, וגם את זה הם לא יודעים לעשות ולא יודעים לנהל".
תדרוש להקים ועדת חקירה ממלכתית? "בהחלט, הדבר הזה חיוני. תהיה ועדת חקירה ממלכתית כאחת ההחלטות הראשונות שהממשלה בראשותי תקבל".
מה אתה אומר לגנץ, לפרוש מהמרוץ? "אני מכבד את גנץ כאדם שתרם לביטחון המדינה כל חייו, כאדם שישראל חשובה לו, גם אם היו לי השגות איך הוא התנהל בשדה הפוליטי. אבל כפטריוט ישראל גנץ יעשה את הדבר הנכון בכל שלב מבלי שאטיף לו מה לעשות".