יממה בדיוק עברה מאז שראש השב"כ נדב ארגמן קרא להרגעת הרוחות והזהיר באופן חריג מפני "שיח אלים שעלול להוביל לפגיעה בנפש", והערב (יום ראשון) בריאיון בערוץ כנסת ח"כ מאי גולן מהליכוד כינתה את יו"ר ימינה וראש הממשלה המיועד נפתלי בנט ואת יו"ר תקווה חדשה ושר המשפטים המיועד גדעון סער "מחבלים מתאבדים". צפו בקטע מהריאיון בתחילת הכתבה.
"אני משווה אותם לכך, להבדיל אלף אלפי הבדלות, מכיוון שהם כמו מחבלים שלא מאמינים יותר בכלום", אמרה ח"כ גולן. "יוצאים לאותה משימת התאבדות, וגם אם הם יודעים שיש להם גזר דין מוות, זה לא מעניין אותם".
לדבריה, "מה שהכי מסוכן במנהיגי ציבור זה אנשים שאין להם לאן לחזור. ולנפתלי בנט וגדעון סער אין לאן לחזור. למה אני משווה אותם ככה? מכיוון שהם כמו מחבלים. לא מאמינים יותר בכלום, יוצאים לאותה משימת התאבדות, וגם אם הם יודעים שיש להם גזר דין מוות, זה לא מעניין אותם כי הם שיעים וזה מה שקורה".
3 צפייה בגלריה
גדעון סער נפתלי בנט
גדעון סער נפתלי בנט
"אין להם מה להפסיד, הם במשימת התאבדות". האמירה המקוממת של גולן
(צילום: קובי קואנקס)
3 צפייה בגלריה
מאי גולן
מאי גולן
"לא אחזור בי". ח"כ גולן מהליכוד
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
נדב ארגמן ראש השב"כ
נדב ארגמן ראש השב"כ
"מזהיר כשנוח לו". ראש השב"כ ארגמן
(צילום: אוהד צויגנברג)
המראיינים, משה גלסנר ואבי בלום, נתנו לגולן את ההזדמנות לחזור בה. "אי אפשר להגיד על פוליטיקאים שאת כועסת עליהם שהם 'מחבלים מתאבדים'", הטיחו בה. גולן הדגישה: "לא אחזור בי, הם החליטו שתמות נפשם עם פלישתים". היא זלזלה גם באמירתו של ראש השב"כ ואמרה: "הוא יכול להמשיך להזהיר כשנוח לו".
השניים התעקשו: "למחבל מתאבד עושים סיכול ממוקד", חברת הכנסת מהליכוד השיבה: "לא תמיד אנחנו יכולים לעשות לו סיכול ממוקד". היא המשיכה: "אל תעשה ספין כשנוח לך. הם יוצאים למשימת התאבדות, לא אכפת להם מה יהיה בסוף, הם רוצים להתאבד, זה מה שבנט וסער עושים, וזה אנשים שאנחנו שמים בראש המדינה שלנו היום, אני לא אחזור בי מהמילים האלה".
גולן טענה כי בנט וסער רימו את כל מי שהצביע להם: "אני רואה את זה מאנשים שאני פוגשת. כשהם החליטו שתמות נפשם עם פלישתים למרות שהם אנשי ימין שטענו שהם אנשי ימין בכל רמ"ח איבריהם הם בעצם מרמים לא רק את הציבור שלנו, הם מרמים את כל אחד ואחד שהצביע להם".