כתב האישום שהוגש היום (חמישי) נגד הגננת אמיליה אוסטרובסקי מתאר את מסכת האלימות והאימה שחוו הפעוטות ב"גן דיסני" באשקלון, שכללה מכות, דחיפות, האכלה בכוח, משיכות בשיער ועוד. "הנאשמת פגעה בנפשם הרכה של הפעוטות, שחוו אלימות ואכזריות מצד המבוגר האחראי שאמור היה לטפל בהם ולדאוג לצרכיהם", אמרו בפרקליטות. בהקלטות שביצע אחד האבות נשמעת ההתנהגות האלימה של הגננת - האזינו בתחילת הכתבה.
את כתב האישום הגישה פרקליטות מחוז דרום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, והוא מייחס לגננת בת ה-71 עבירות של התעללות בקטינים ותקיפה. לפי כתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד טל אדיר כהן, אוסטרובסקי עבדה במשך 11 שנים במעון הפרטי שבו טופלו פעוטות עד גיל שנתיים. כתב האישום במעשים שנעשו בחודשים מרץ ואפריל 2021, ובמסגרתם היא התעללה בפעוטות פיזית ונפשית.
4 צפייה בגלריה
אמיליה אוסטורובסקי בבית המשפט המחוזי באר שבע
אמיליה אוסטורובסקי בבית המשפט המחוזי באר שבע
"פגעה בנפשם הרכה של הפעוטות". הגננת אמיליה אוסטורובסקי בבית המשפט המחוזי בבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
4 צפייה בגלריה
שלטי מחאה של הורים מחוץ לבית המשפט המחוזי באר שבע שבו הוגש כתב אישום לאמיליה אוסטורובסקי
שלטי מחאה של הורים מחוץ לבית המשפט המחוזי באר שבע שבו הוגש כתב אישום לאמיליה אוסטורובסקי
שלטי מחאה של הורים מחוץ לבית המשפט
(צילום: הרצל יוסף)
לפי כתב האישום, הגננת אוסטרובסקי הגיבה באגרסיביות על כל סטייה של הפעוטות מהכללים, דחפה אותם ומשכה אותם בכוח, ובחלק מהמקרים הכתה אותם עד אשר פרצו בבכי. בזמן מנוחת הצהריים, כשהפעוטות שכבו על מזרנים שהונחו על הרצפה, היא נהגה באלימות ואכזריות כלפי פעוטות שלא שכבו בשקט במקומם. היא דחפה אותם, משכה אותם בכוח, הרימה אותם בידיה באוויר ואז הטיחה אותם בכוח אל המזרן מגובה.
עוד מתוארים מקרים שבהם היא אחזה בחמת זעם בשיערות ראשו של פעוט והכתה אותו. במקרה אחר היא האכילה בכוח פעוט עד שנפל לאחור וראשו נחבט בקיר. לאחר מכן ניקתה אותו באגרסיביות במגבונים והושיבה אותו בכוח חזרה על הכיסא והמשיכה להאכילו.
המעשים של הגננת תועדו במצלמות האבטחה במעון. כמו כן אבי אחד הפעוטות הקליט את ההתרחשות בגן, בהקלטה נשמעת הגננת גוערת בילדים וצועקת עליהם ללא הרף.
4 צפייה בגלריה
אמיליה אוסטורובסקי בבית המשפט המחוזי באר שבע
אמיליה אוסטורובסקי בבית המשפט המחוזי באר שבע
הגננת בבית המשפט
(צילום: הרצל יוסף)
4 צפייה בגלריה
גן הילדים באשקלון בו יש חשד להתעללות
גן הילדים באשקלון בו יש חשד להתעללות
"הילד מתעורר בלילה בצעקות". הכניסה ל"גן דיסני" באשקלון שבו התרחשו המעשים
(צילום: בראל אפרים)
בחקירתה לא הכחישה הגננת אוסטרובסקי את המעשים, אך ניסתה להציג את התנהגותה כלגיטימית והאשימה את הילדים. היא ניסתה להסביר כי היא עייפה מהעבודה, שהייתה קשה ושוחקת, וציינה כי עמדה לפרוש לגמלאות בעוד ארבעה חודשים.
הפרקליטות ביקשה להאריך את התנאים המגבילים שהוטלו על הנאשמת וכוללים מעצר בית מלא, איסור יציאה מהארץ, איסור לעבוד בגני ילדים או בפעוטונים ועוד. זאת לאחר שבשבוע שעבר שוחררה הגננת ממעצר לבקשת הפרקליטות.
מקסים, אביו של אחד הפעוטות בגן, הביע זעם על ההחלטה להשאיר את הגננת במעצר בית: "זה פינוק כמו בית מלון. היא צריכה לסבול בכלא. זה המקום. כל עוד אתה בבית ולא בכלא זה נופש. אני לא מבין איך הפרקליטות נתנה לזה לקרות. הבן שלי אצל פסיכולוגים וקלינאי תקשורת. הוא מתעורר בלילה בצעקות. ואחרי שהוא מתעורר הוא ממשיך לבכות. הוא מפחד מאנשים. הוא מחביא את הפנים שלו. המצב מאוד חמור".
בבקשה להארכת התנאים המגבילים נימקו בפרקליטות: "התנהגות הנאשמת היא שיטתית ומלמדת על דפוס חשיבה אותו היא עצמה אינה מסתירה, לפיו הפעוטות מחויבים בציות מוחלט, להתנהגות קפדנית ולכללי סדר ומשמעת, כאילו היו חיילים ולא פעוטות הלומדים בגן. יתירה מכך, הנאשמת לא הצליחה לכבוש את יצרה הרע והאלים על אף שידעה כי כל מעשיה מתועדים במצלמות האבטחה של הגן. כמו כן צוין, כי הנאשמת פגעה בנפשם הרכה של הפעוטות שחוו אלימות ואכזריות מצד המבוגר האחראי שאמור היה לטפל בהם ולדאוג לצרכיהם".
עו"ד חוה קליין המייצגת את ההורים שילדיהם נפגעו בגן באשקלון מסרה בתגובה כי "חומרת המעשים המפורטים בכתב האישום החמור שהוגש לבית המשפט נגד הגננת המתעללת רק מחמירים שבעתיים את ההכרה כי ככל הנראה תינוקות סבלו מנחת זרועה שנים רבות ואף אחד לא ידע זאת".
"החמרת הענישה לרף המקסימלי מוכרחת מציאות נוכח מכת המדינה של הגננות המתעללות ולו מול הממוצע בארה"ב של כעשרים שנות מאסר בפועל, מה שהביא שם לירידה דרסטית במקרים שכאלו. ובל נשכח, שגם בחלוף שנות מאסר באשר ייפסקו, ספק רב אם התינוקות הללו ישוקמו ועד כמה, תינוקות שכבר עתה ניכרים בעצמותיהם ובראשם חבלות קשות."