3 צפייה בגלריה
עבאס א-סייד בבית המשפט, ב-2010
עבאס א-סייד בבית המשפט, ב-2010
עבאס א-סייד בבית המשפט ב-2010
(ציום: נועם מושקוביץ)
המחבל הפלסטיני עבאס א-סייד, אדריכל הפיגוע במלון פארק בליל הסדר, "נדבק בקורונה". כך הודיעה היום (שני) רשות האסירים הפלסטינים. הוא נחשב לאחד האסירים הביטחוניים ה"כבדים" ביותר הכלואים בישראל, שסירבה בתוקף לשחרר אותו במסגרת עסקת גלעד שליט.
גורם בשירות בתי הסוהר הכחיש את הדברים ואמר כי א-סייד אינו מופיע ברשומות בתור חולה. בתגובה רשמית נמסר משב"ס כי הם אינם מתייחסים לבריאותם של אסירים.
3 צפייה בגלריה
מלון פארק בנתניה לאחר הפיגוע בליל הסדר
מלון פארק בנתניה לאחר הפיגוע בליל הסדר
זירת הפיגוע ב-2002
(צילום: שאול גולן)
3 צפייה בגלריה
(צילום: שאול גולן)

חמאס פרסם גם הוא הודעה רשמית בנושא שבה נכתב: "הגידול במספר הנדבקים בקורונה בין האסירים הכלואים בבתי הכלא בישראל חושף את גודל ההזנחה אשר האסירים הפלסטינים חשופים לה". חמאס הטיל על ישראל את האחריות על חייו של א-סייד ושאר האסירים שנדבקו בקורונה.
אשתו של א-סייד אישרה גם היא את הפרטים. גורם במשפחתו אמר כי הוא אובחן כחולה קורונה ביום שלישי שעבר, ומאז ישראל ניסתה להסתיר את הפרטים על כך. ברשות האסירים טוענים כי אסירים נוספים באגף שבו כלוא א-סייד נדבקו בקורונה, אולם הם לא ידעו לציין את שמותיהם. מדובר באגף שבו שוהים אסירי חמאס.
עבאס א-סייד תכנן את הפיגוע במלון פארק בחודש מרץ 2002 - פיגוע ההתאבדות הקטלני ביותר שבוצע בישראל, שבעקבות פיגוע זה יצא צה"ל למבצע חומת מגן. א-סייד נעצר בידי ישראל כעבור שלושה חודשים והוא נידון ל-35 מאסרי עולם. א-סייד מעולם לא הביע חרטה על מעשיו. ב-2010 הוא אמר ל-ynet: "אני לא מתחרט. זוהי התנגדות לכיבוש. מה עם הצד השני? נהרגו הרבה יותר פלסטינים מישראלים. זו מורכבות הסכסוך".