1 צפייה בגלריה
בית ספר בירושלים
בית ספר בירושלים
בית ספר בירושלים. ארכיון
(צילום: EPA)
ילדי הגנים ותלמידי כיתות א'-ב' ימשיכו את הלימודים במוסדות החינוך ב"בתי הספר של החגים" למשך ארבעה ימים בחופשת פסח. כך הסכימו שרי החינוך, האוצר ויו"ר מרכז השלטון המקומי.
גני הילדים יפעלו בין 13:00-07:30 ובתי הספר יפעלו בין 13:00-08:00.
השתתפות ההורים ליום פעילות נקבעה בהתאם לדירוגו הסוציו-אקונומי של היישוב:
באשכולות למ"ס 4-1: ללא תשלום
באשכולות למ"ס 7-5: 20 שקלים ליום
באשכולות למ"ס 10-8: 30 שקלים ליום

בהודעה נמסר כי הילדים "ייהנו מרצף חינוכי, רגשי וחברתי וכן ממסגרת איכותית, מבוקרת ומפוקחת. הם יקבלו בה תכני לימוד עשירים, ומגוון רחב של פעילויות חווייתיות. התשתית הארגונית בגנים ובכיתות א'-ב' תהיה מסגרת צהרוני ניצנים, תוך מתן אפשרות להוספת ילדים עד למספר המירבי המאושר על ידי משרד הבריאות. בגני הילדים, בגלל הצורך הייחודי ואפשרויות התפעוליות, תתאפשר במקביל פתיחה של מסגרות חדשות שלא על בסיס ניצנים, בהתאם לצורך וההיתכנות ברמה היישובית".
שר החינוך, יואב גלנט: "משרד החינוך יפעיל גם במהלך חופשת הפסח הקרובה מסגרות חינוכיות איכותיות עבור מאות אלפי תלמידי ברחבי ישראל. תלמידי ישראל זקוקים לשגרה חינוכית וחברתית בעת הנוכחית, עם הימשכות הסגרים עקב התפרצות נגיף הקורונה - ומסגרות בתי הספר של החגים' מעניקות מענה איכותי לכך".
שר האוצר ישראל כץ אמר כי "'בית הספר של החגים' בחופשת הפסח הקרובה יעניק מסגרת חינוכית איכותית למאות אלפי תלמידים ויאפשר להוריהם לצאת לעבודה ולפרנס את משפחותיהם".
יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס אמר כי "אנחנו מסתכלים קדימה מתוך מטרה לחזור ללמידה רציפה וחזרה לשגרה במוסדות החינוך. נמשיך לפעול בכדי לתת מענה לילדים ולהורים שעברו תקופה ארוכה של חוסר וודאות ומציאות משתנה. רק באמצעות מערכת חינוך פועלת ניתן להפעיל את המשק ולאפשר לו להתאושש".
במקביל, הנהגת ההורים הארצית ואיגוד מנהלי מחלקות החינוך ברשויות המקומיות הביעו תמיכה בתוכנית שהציגו אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך יואב גלנט להמשיך את הלמידה במוסדות החינוך עד סוף יולי.
"החלטת הממשלה להאריך את שנת הלימודים עד לסוף יולי היא החלטה חשובה ומהותית", אמר יו"ר ועד הגנים בהנהגת ההורים הארצית, אחז אגם. "זאת שנת הלימודים השנייה למעשה שבה אנחנו פועלים בהתאם למשבר הקורונה, חשוב שתהיה רציפות לימודית, ויינתנו לילדים ימים נוספים של מסגרת משמעותית, פנים אל פנים, אשר בהם נוכל לנסות ולהחזיר אותם לשגרה רגילה".
באיגוד מנהלי מחלקות החינוך ברשויות המקומיות ציינו כי חופשה באוגוסט תאפשר זמן להתארגנות לפתיחת שנת הלימודים הבאה. "מדובר בהיערכות הכוללת שיפוצים והיערכות בטיחות והן מבחינה פדגוגית", אמר יו"ר איגוד מנהלי מחלקות חינוך, אבי קמינסקי. "האתגר המרכזי יהיה מספר המורים שישתתפו בתוכנית משרד החינוך והתגמול הכספי שיינתן לאותם מורים.
"צריך לזכור כי קיים חוסר במורים במספר מקצועות ובעיקר בחינוך העל יסודי ובאם לא יצטרפו מורים במקצועות החסרים - אזי לא תהיה אפשרות לצמצם פערים לימודיים כיוון שאין מורים. יחד עם זאת, התוכנית מחויבת לתת דגשים רחבים לחסכים שחוו התלמידים במשבר הקורונה, בעיקר בחלקים הרגשיים".
שר החינוך גלנט ציין היום לקראת ישיבת הממשלה שתעסוק בין היתר בהסרת מגבלות נוספת במערכת החינוך, כי משרדו ערוך ומוכן להחזיר את תלמידי כיתות ז'-י' בערים הירוקות, הצהובות והכתומות הבהירות כבר ממחר.
לדברי השר גלנט, "אני מקווה ומאמין כי הממשלה תאמץ היום את הצעתי לחזרה מיידית אל בתי הספר. נשלב ידיים עם התלמידים, ההורים וצוותי ההוראה כדי להחזיר את התלמידים אל בתי הספר".