"חיינו בסכנה וכולנו מפקירים אותנו". מאות הפגינו בצהריים (יום ו') בקלנסווה במחאה על הרצח של ליית נסרה (19) ומוחמד חטיב (21) שנורו למוות בשעות הבוקר המוקדמות בבית בעיר. המפגינים חסמו את כביש 5614 שמוביל לעיר.
שאקר חטיב, אביו של מוחמד ואחיו של מנכ"ל עיריית קלנסווה אשרף חטיב שנפצע קשה בתחילת החודש בניסיון חיסול, אמר: "הבן שלי וחברים שלו ישבו בבית. פתאום הגיע הרוצח, פרץ לבית, הפסיק את החשמל וירה. זה לא רצח, זה טבח בתוך הבית".
8 צפייה בגלריה
הפגנה בקלנסווה בעקבות רצח שני הצעירים מוחמד חטיב וליית נסרה והפשיעה במגזר הערבי
הפגנה בקלנסווה בעקבות רצח שני הצעירים מוחמד חטיב וליית נסרה והפשיעה במגזר הערבי
ההפגנה בקלנסווה
(צילום: יאיר שגיא)
יוסף סלאמה, שהגיע להפגנה, אמר: "שני הרוגים על הבוקר, איפה המשטרה? 10 דקות לפני זה הסתובבה שם ניידת משטרה, תבדקו את זה בכל המצלמות. לקחו אנשים לחפש איפה יש סכסוכים, אבל הפתרון הוא שהמשטרה תתחיל לחשוב עלינו כי נמאס. הבן שלי אומר לי 'המשטרה רוצה להרוג אותי', ואני לא יודע מה להגיד לו.
"איך אני אגדל ככה ילדים? אני צריך להביא M-16 ב-80 אלף שקל? צריך להתייחס אלינו כמו אל בני אדם ולא כמו אל חיות. 'ערבים', 'ערבים מכוערים'. בסדר, מה אתה רוצה שאני אעשה? אלוהים הביא אותי לפה ערבי. תדע לך שאתה צריך לשמור על ערבי. ערבי ישמור עליך ועל הילדים שלך ועל המדינה שלך".

8 צפייה בגלריה
אביו של מוחמד מימין ואביו של ליית משמאל בסוכת האבלים
אביו של מוחמד מימין ואביו של ליית משמאל בסוכת האבלים
אביו של מוחמד חטיב (מימין) ואביו של ליית נסרה בסוכת האבלים
העיר הערבית בשרון סובלת כבר כמה שנים מאירועי אלימות ופשיעה קשים. "הירי אצלנו משתולל ואין מי שיעצור אותו", אמר תושב קלנסווה. אפילו תושבים מטייבה הסמוכה שומעים את הירי אצלנו מתוך הבתים שלהם. לא מזמן חדר כדור תועה לחדר של ילדה עם מוגבלות. אם הילדה הייתה בפנים, זה יכול היה להיגמר ברצח נוסף. קשה לנו לשבת בחצר הבתים, כי בכל רגע אנחנו חוששים שהירי יגיע אלינו".
מוחמד קשקוש, אף הוא תושב קלנסווה, אמר: "זה אירוע קשה מאוד, המשטרה צריכה להתחיל לפעול ולקחת את החוק לידיים. המצב שלנו גרוע ביותר, המשטרה לא פועלת כמו שצריך. ראינו שבמקומות כמו נתניה ובנימינה המשטרה מצליחה לפעול אם היא רוצה לעשות את זה. חייבים למצוא את הפושעים ולמגר את הפשיעה. אני מפחד על החיים של הילדים שלי".
תושבת העיר אמרה: "לפני כחודשיים ירו לעבר הבית שלי בזמן שישבנו בסלון. הקליעים עברו מעל הראש, ראינו את המוות מול העיניים. מאז אנחנו לא יוצאים הרבה מהבית ולפעמים מבקשים מקרובי משפחה שייקנו לנו דברי מזון מהפחד שירצחו אותנו בחוץ".
עבד אלרחים סלאמה אמר: "לצערי, המשטרה רק מגיעה לזירה ואין שום התקדמות בחקירות. אנחנו נמצאים בסכנת חיים כמעט כל יום בגלל הירי וזריקת רימונים. אנחנו לפעמים לא ישנים בלילה, הילדים בוכים ובבוקר מפחדים ללכת לבית הספר. המשטרה והממשלה מפקירים אותנו. הבוקר נרצחו שני צעירים ולא אופתע אם יהיו עוד נרצחים".
8 צפייה בגלריה
אירוע ירי בבית בקלנסווה
אירוע ירי בבית בקלנסווה
קליעים מירי תועה לעבר בתים בקלנסווה
פרט לרצח הכפול הבוקר וניסיון החיסול של מנכ"ל העירייה בתחילת החודש, אתמול ירה רעול פנים לעבר צעיר ופצע אותו בינוני. יומיים לפני כן ירו אלמונים לעבר אדם שנהג ברכבו בעיר. באירוע זה לא היו נפגעים. לפני כשבועיים נפתחה אש לעבר עסק בעיר. גם באירוע זה לא היו נפגעים, אך נגרם נזק לעסק.
הנרצחים הבוקר נסרה וחטיב נורו בזמן ששהו בבית עם 15 צעירים נוספים. חקירה ראשונית של המשטרה העלתה כי הרוצח ניתק את החשמל לבית, ואז נכנס בחושך ופתח באש. כוחות משטרה והצלה הוזעקו לזירה שסמוכה לבית ספר. מותם של נסרה וחטיב נקבע כעבור זמן קצר, שני פצועים - אחד במצב קשה והשני במצב קל עד בינוני - פונו לבתי החולים מאיר בכפר סבא ובילינסון בפתח תקווה.