היום הראשון בשלב ההוכחות במשפט ראש הממשלה בנימין נתניהו כלל דברי פתיחה נוקבים של התובעת ליאת בן ארי, נאום תגובה תקיף של נתניהו ועדות מפורטת של מי שנחשב לעד המרכזי בתיק 4000 - מנכ"ל "וואלה" לשעבר אילן ישועה.
6 צפייה בגלריה
אילן ישועה
אילן ישועה
אילן ישועה. כינויים לכולם
(צילום: אורן בן חקון)
עדותו של ישועה תימשך גם היום (שלישי), וכמו אתמול - נתניהו לא יהיה בדיון במהלכה. כבר ביום הראשון אותה עדות של ישועה הכילה לא מעט כינויים של הדמויות המרכזיות בפרשה - ובמדינה. הנה כמה מהם.

נפתלי בנט - הדתי השובב

יהודית תירוש, מנהלת מחלקת ניירות ערך בפרקליטות ומובילת צוות 4000, שאלה את ישועה איך כונה נפתלי בנט בשיח בינו לבין בעלי בזק באותה עת שאול אלוביץ', וישועה ענה: "נדמה לי הדתי השובב".
6 צפייה בגלריה
"הדתי השובב". בנט
"הדתי השובב". בנט
"הדתי השובב". בנט
(צילום: רויטרס)
הוא אמר בנוגע לבנט כי "היה מאמץ מיוחד סביבו. הרבה מאד חומרים הועברו אלינו והיו דרישות לעלות סדרה שלמה של כתבות נגדו נגד אשתו. לא ניתן הסבר מלבד שזה מה שראש הממשלה מבקש. לא היה צריך להיות גאון גדול כדי להבין".

משה כחלון - חייכני, סמיילי, הערבי

ישועה העיד גם על "גורם אחר שהיה מטרה - משה כחלון". הוא טען כי "ביקשו לגביו סדרה של כתבות שליליות לקראת 2016, כשהיה שר אוצר". התובעת שאלה איך כינו אותו, וישועה השיב: "חייכני, סמיילי והערבי".
6 צפייה בגלריה
משה כחלון
משה כחלון
שלושה כינויים לאדם אחד. כחלון
(צילום: אלעד גרשגורן)
לדברי מנכ"ל וואלה לשעבר, הזוג אלוביץ' "אמרו שהם לא אוהבים אותו. אמירות בסגנון 'יש לנו חשבון ארוך איתו'. כנראה מהתקופה שהיה שר התקשורת שעשה רפורמה שפגעה בהכנסות של פלאפון שהייתה בבעלותם".

נתניהו - הגדול, הגדול מירושלים, החבר שלי מירושלים

לדברי ישועה, "בשיח עם שאול אלוביץ' קראנו לנתניהו 'הגדול' או 'הגדול מירושלים', או 'החבר שלי מירושלים'". נתניהו עצמו לא נכח בעדותו של ישועה, ויצא אחרי סיום נאום הפתיחה של התובעת בן ארי.

הזוג נתניהו - קים ורי סול

תירוש שאלה את ישועה על השיח עם אבי אלקלעי, עורך "וואלה" לשעבר: "באיזה ביטויים השתמשתם לגבי הדרישות שקיבלתם?". ישועה ענה: "השתמשנו בהומור שחור. למשל ביטויים ממסעדה. אם היינו צריכים להכין שלוש כתבות אז הוא היה אומר 'שלושה שיפודים בדרך'. אם הייתה כתבה ביקורתית אז הוא אמר 'שיפוד עם פפריקה בדרך'. המטאפורה ברורה - שהפכנו לטבחים שמכינים כתבות לפי הזמנה. זה היה בצחוק כדי לא לבכות".
6 צפייה בגלריה
שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און עם אשתו רי סול ג'ו
שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און עם אשתו רי סול ג'ו
קים ורעייתו רי סול. הומור שחור
(צילום: AFP / KCNA VIA KNS)
הוא הוסיף כי אלקלעי "כינה את ביבי קים, כמו קים ג'ונג און מנהיג צפון קוריאה, ואת שרה נתניהו - רי סול, רעייתו של קים".

זאב רובינשטיין - החבר, הרוטוויילר

בתשובה לשאלה מי היה האדם הראשון שבני הזוג אלוביץ' הפנו את ישועה אליו כדי שיעביר הנחיות שמקורן לכאורה בראש הממשלה וברעייתו ענה: "זאב רובינשטיין. הוא היה לדעתי האיש הראשון שהוצג על ידי שאול. הוא קרא לו בהתחלה 'החבר'. זאב היה מחובר לבית ראש הממשלה, בעיקר לשרה נתניהו. נאמר לי שהוא מכיר אותה ובקשר טוב איתה וגם עם ראש הממשלה והוא יעביר לי בקשות ואני צריך למלא אותן".
6 צפייה בגלריה
זאב רובינשטיין מתווך תיק 4000 ליד בנימין נתניהו שרה נתניהו
זאב רובינשטיין מתווך תיק 4000 ליד בנימין נתניהו שרה נתניהו
רובינשטיין עם הזוג נתניהו, ארכיון. החבר והרוטוויילר
לפי ישועה, "אז התחיל שטף של וואטסאפים ומיילים מזאב. הייתי מקבל פעמים רבות ממנו עצמו ואחרי דקה או לפני דקה משאול ששלח לי מה שזאב שלח והיה כותב 'זה מזאב' או 'זה מהחבר'". לפי ישועה, במערכת "וואלה" קראו לעתים לרובינשטיין "הרוטוויילר", ואילו שאול אלוביץ' כונה "הבוס".
פורסם לראשונה: 23:23, 05.04.21