3 צפייה בגלריה
אורלי לירון
אורלי לירון
אורלי לירון
(באדיבות המשפחה )
אורלי לירון, בת 52 ממושב נטעים שבמועצה האזורית גן רווה, נפלה בדרכה לממ"ד בעת שנשמעה אזעקה בעקבות שיגור רקטות לשפלה מעזה. בתום יומיים שבהם נאבקו הרופאים על חייה - עלו מאמציהם בתוהו והם נאלצו לקבוע את מותה. ניר טל (57), בן זוגה של אורלי ואביו של בארי - ילדם המשותף בן החמש - אמר היום (ו') ל-ynet: "בארי שאל אותי אם אימא תחזור. אמרתי לו שלא. הוא חיבק אותי ושנינו בכינו. זה כאב שקשה להכיל. לפעמים אני מקווה שאני הייתי מת ומישהו אחר היה נאלץ להתמודד עם הכאב הזה"
אורלי לירון הייתה מורה ומחנכת בבית הספר עירוני ה' שבתל אביב. היא לימדה ביולוגיה ומדעים במשך 29 שנים. לדברי קרוביה, היא הייתה המורה האהובה ביותר במוסד החינוכי. הבוקר היא הובאה למנוחות.
טל שחזר את רגעיה האחרונים של בת זוגו המנוחה: "היא הייתה בקומה העליונה ואני הייתי בסלון. הודיעו בטלוויזיה שמתחילה מתקפה על תל אביב. רציתי לצלם אל היירוטים, אז רצתי למעלה, למרפסת, עם מצלמה - והיא לקחה את בארי ורצה למטה לממ"ד. בדרך, במדרגות, אפילו נפגשנו".
"דקה אחרי שהאזעקה נגמרה, התחלתי לשמוע את בארי צועק לי 'אבא, אבא'", הוסיף טל. "חשבתי שזה בגלל שהוא מפחד אז ירדתי אליהם. פתחתי את דלת הממ"ד וראיתי אותה עם פצע מדמם על המצח. לקחתי את הילד לחדר שלו וקראתי לכוחות ההצלה, עשיתי הכול על-פי ההנחיות של מד"א. הרופאים אמרו לי שיש לה מפרצת בראש ושאין סיכוי להציל אותה. הם אמרו שהמתח של האזעקה והריצה במדרגות גרם למפרצת להתפוצץ".
"איבדתי את אורלי שלי", אמר בן הזוג, "ועכשיו אני צריך לבוא חשבון עם אלוהים. להבין למה. איך הוא נתן לה להיכנס להיריון טבעי בגיל 46 וחצי? זו ממש מתנה ונס. הוא נתן לה רק חמש שנים וחודשיים עם בארי. למה?". עוד אמר טל: "היא כל כך ציפתה לשנים הבאות, למלא את נפשו של הילד בטוב, אהבה ונתינה לזולת. המודל לחיקוי של בארי נלקח. ילד צריך אימא לפני שהוא צריך אבא".
הוא הוסיף: "אלוהים גם לקח לשושנה, אמה של אורלי, את בתה. לאורך 52 שנותיה היא העניקה אור עצום. היא הייתה אם השנה. הורים לא אמורים לקבור את ילדיהם. מבחינתי אלוהים נכשל. הבטחתי מעל קברה לחבק ולנשק את בארי גם בשבילה, ולהגיע לקבר כמה פעמים בחודש כדי להראות לה את הציורים שלו".
גם אמש, במהלך מטח רקטות לעבר אזור קריית מלאכי, נהרגה אישה שהייתה בדרכה למרחב המוגן בעת שנשמעה אזעקה במושב שתולים שבבאר טוביה. היא מעדה, נחבלה בראשה - וזמן קצר לאחר מכן נקבע מותה.

אזעקה בהלוויית הילד עידו אביגל שנהרג מרקטה

מוקדם יותר היום הובא למנוחות בבית העלמין בקריית גת הילד עידו אביגל בן החמש, שנהרג מפגיעת רקטה בבניין בשדרות. בזמן ההלוויה נשמעה אזעקה, כמה מהנוכחים במקום נשכבו על הרצפה ואחרים חיפשו מקום מחסה. שני, אמו של עידו שנפצעה קשה, עדיין מאושפזת מורדמת ומונשמת בבית החולים ברזילי באשקלון.
3 צפייה בגלריה
אזעקה בהלוויה של עידו אביגל
אזעקה בהלוויה של עידו אביגל
אזעקה בהלוויה של עידו אביגל
3 צפייה בגלריה
הלוויתו של עידו אביגל בן ה5 שנהרג מפגיעת רקטה בשדרות
הלוויתו של עידו אביגל בן ה5 שנהרג מפגיעת רקטה בשדרות
הלווייתו של עידן אביגל
האב אסף ספד לעידו: "לפני חודש אמרתי לשני שאני כבר לא יכול לחכות לראות אותך גדל. אתה כל כך מעניין ומסקרן אותי ואני רוצה לדעת איך תהיה בעוד שנתיים. את זה כבר לעולם לא אדע. עידו, רציתי לבקש סליחה, סליחה שלא הגנתי עליך. סליחה שנתתי לך להתמודד עם המצב הזה. סליחה שלא חטפתי את הרסיס הזה במקומך".