1 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לבעל אשר חשוד ברצח אשתו בירוחם
הארכת מעצר לבעל אשר חשוד ברצח אשתו בירוחם
פטרישיה לני פוינטר וסקוט ניומן
(צילום: חיים הורנשטיין)
סקוט ניומן, שחנק למוות בתחילת השנה את בת זוגו לטרישיה לני פוינטר (53) בירוחם, זוכה היום (ה') מרצח מחמת אי שפיות. בית המשפט המחוזי בבאר שבע קבע כי ניומן אכן רצח את אשתו, אולם לנוכח חוות הדעת הפסיכיאטרית הורה בהסכמתה הפרקליטות והסנגור על אשפוזו בבית חולים פסיכיאטרי לתקופה המרבית של עד 25 שנים.
השניים היו בני זוג במשך כחמש שנים והתגוררו יחד בדירה בירוחם. לפי כתב האישום של פרקליטות מחוז דרום, ניומן רצח את בת זוגו בעקבות ויכוח שפרץ ביניהם.
בשעת בוקר האישה הכינה ארוחה לבן זוגה והתארגנה ליציאה לעבודתה. במהלך הוויכוח המילולי, ניומן התקרב לבת זוגו מאחור, אחז את צווארה בשתי ידיו וחנק אותה בכוונה לגרום למותה.
פוינטר נאבקה בניומן, שרטה אותו בציפורניה ואחזה בכוס של נר מזכוכית בניסיון לעצור אותו. הכוס התנפצה במהלך המאבק על הרצפה, ושני בני הזוג נפלו על רצפת הסלון. פוינטר נחבלה בידה השמאלית משברי הזכוכית של הכוס.
ניומן רכן מעליה, ושב ואחז בצווארה של המנוחה בשתי ידיו וחנק אותה על מנת לגרום למותה. בשלב זה התקשר ניומן למוקד 100 של המשטרה ודיווח: "אני ביצעתי רצח".
לפי חוות דעת פסיכיאטרית, ניומן היה שרוי במצב פסיכוטי בעת ביצוע הרצח ולא היה מסוגל להבחין בין טוב לרע, בין מותר לאסור והוא לא אחראי למעשיו.