לטרישיה לני פוינטר, בת 53, נרצחה הבוקר (יום ב') בביתה בירוחם והמשטרה עצרה את בן זוגה שהתקשר למוקד 100 ודיווח שחנק אותה. מדוברות המשטרה נמסר כי כוחות משטרה ורפואה הוזעקו למקום בעקבות חשד לאירוע אלימות וכי בן הזוג, בן 53, נעצר והועבר לחקירה בתחנת דימונה בחשד לרצח. הקורבן היא בת לקהילת העבריים. בירוחם מונה הקהילה משפחות ספורות.
3 צפייה בגלריה
לטרישיה לטריסיה, זירת הרצח
לטרישיה לטריסיה, זירת הרצח
הנרצחת וזירת הרצח
(צילום: מתוך פייסבוק, בראל אפרים)
בשעה 06:33 התקבל דיווח במוקד מד"א מרחב נגב על אישה מחוסרת הכרה בעקבות אלימות בבית בירוחם. צוות מד"א ביצע בה פעולות החייאה אך לבסוף נאלץ לקבוע את מותה במקום. מפקד מרחב נגב במשטרה, תת-ניצב יאיר חצרוני, הגיע לזירה וקיים הערכת מצב.
פרמדיק מד"א יגאל אסייג סיפר: "כשהגענו למקום השוטרים הובילו אותנו לדירה. ראינו אישה כבת 53 מחוסרת הכרה. ביצענו בדיקות רפואיות, היא הייתה ללא נשימה וללא דופק. התחלנו בפעולות החייאה ולאחר ניסיונות החייאה נאלצנו לקבוע את מותה".
בני הזוג חיו יחד כמה חודשים ולא מוכרים למשטרה או לרשויות הרווחה המקומיות. הנרצחת הייתה אם לארבעה ילדים בגירים. לפני כשנה וחצי עברה האישה לירוחם מדימונה.
3 צפייה בגלריה
אישה בת 53 נמצאה ללא רוח חיים בביתה, בעלה נעצר
אישה בת 53 נמצאה ללא רוח חיים בביתה, בעלה נעצר
"למגפה הזו אין חיסון". זירת הרצח
(צילום: חיים הורנשטיין)
חבר בקהילת העבריים בירוחם סיפר כי "בן זוגה היה במצוקה נפשית זה תקופה. עבר עליו משהו לא טוב בזמן האחרון, אחרי שאמו נפטרה. מאז הוא כבר לא היה אותו בן אדם. אבל לא חשבנו שזה יגיע למצב כזה. הם היו בסדר גמור אחד עם השנייה. לא שמענו על בעיות ביניהם".
ראש המועצה טל אוחנה אמרה: "אנחנו המומים וכואבים עם המוות הנורא והמיותר שאירע הלילה. לצערנו קיבלנו תזכורת מצמררת לכך שאלימות כלפי נשים הינה מגפה שמסרבת להיעלם מהעולם. למגפה הזו אין חיסון, ורק באמצעות תוכנית חירום לאומית נוכל למגר אותה". אוחנה הוסיפה: "נקיים תחקיר עומק כדי להבין מה יכולנו לעשות יותר ואיך מונעים את הרצח הבא".
יו"ר נעמת, חגית פאר, אמרה בעקבות הרצח: "הפוליטיקאים שלנו, מכל המפלגות, יוציאו מיליארדים על מערכת בחירות נוספת אך את התוכנית למאבק באלימות במשפחה שהממשלה עצמה אישרה הם לא מצליחים לתקצב מאז 2017".
3 צפייה בגלריה
אישה בת 53 נמצאה ללא רוח חיים בביתה, בעלה נעצר
אישה בת 53 נמצאה ללא רוח חיים בביתה, בעלה נעצר
המשפחה לא מוכרת למשטרה או לרשויות הרווחה. הזירה בירוחם
(צילום: חיים הורנשטיין)
לפי נתוני המשטרה, שפורסמו בסוף השבוע, בשנה החולפת הוגשו 17% יותר כתבי אישום בגין עבירות של אלימות במשפחה לעומת 2019. "תקופות הסגר מביאות הרבה לחץ ומתחים בבית וכתוצאה מכך יש יותר מקרים של אלימות במשפחה", אמר ראש חטיבת התביעות, תת-ניצב דדו זמיר.
בחודש שעבר נרצחה תושבת רחובות בת 51 על ידי בנה בן ה-21. הבן נעצר על ידי שוטרים שהגיעו למקום בעקבות דיווח של שכנה על צעקות ששמעה. בעלה התקשר בהמשך כדי לבטל את הקריאה, אך שוטרי הסיור התעקשו לעלות לדירה - שם מצאו את הגופה. צו איסור פרסום הוטל על זהותו של החשוד. עם התקדמות החקירה, עולה כי תכנן את הרצח זמן רב.
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.