3 צפייה בגלריה
הסגר יוארך? מחסום משטרתי
הסגר יוארך? מחסום משטרתי
הסגר יוארך? מחסום משטרתי
(צילום: דוברות המשטרה )
אחרי שפלונטר הקנסות נפתר והכנסת תוכל לאפשר סגירת מוסדות שפתוחים בניגוד להנחיות, הממשלה צפויה להתכנס בערב (ראשון) כדי לדון בהארכת הסגר ובסגירת השמיים.

משבר הקורונה - כתבות נוספות

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לתמוך בעמדת משרד הבריאות, שיבקש להאריך את הסגר שאמור לפוג בחצות ואת סגירת נתב"ג בשבועיים נוספים. בדיון שייערך בין השרים יוחלט גם על הקמת ועדת חריגים שתדון בהיתרים לישראלים שמבקשים לשוב לארץ, לאור אלפי האזרחים שתקועים בחו"ל ללא אפשרות לחזור. 
בתוך כך, חברת ישראייר הודיעה על דחייה של 24 שעות בטיסות 275 ו-276 שתוכננו להיום לפרנקפורט וממנה עד שהממשלה תקים את ועדת החריגים. לפי שעה, הטיסות צפויות לצאת ביום שני לאחר הסדרת אישורי החריגים.
3 צפייה בגלריה
נמל התעופה בן גוריון נתב"ג שומם אחרי סגירתו מחשש ל מוטציה מוטציות קורונה
נמל התעופה בן גוריון נתב"ג שומם אחרי סגירתו מחשש ל מוטציה מוטציות קורונה
נמל התעופה בן גוריון שומם, השבוע
(צילום: AP)
יו"ר כחול לבן בני גנץ ושרי מפלגתו יתמכו בהארכת הסגר, אך סבורים שלנוכח ההתייצבות במגמת הירידה בתחלואה ניתן יהיה להוציא לפועל הקלות מסוימות בסגר באופן מיידי - ייתכן שבחינוך בגיל הרך ובעסקים שפועלים במתכונת של "אחד על אחד". ואולם, משרד הבריאות מתנגד בתוקף לכל הקלה בשבוע הקרוב. 
בסוף השבוע אמר גנץ כי "אחרי מאבק בלתי מתפשר נעביר ביום ראשון את חוק האכיפה השוויונית שיאפשר סגירה של מוסדות שפתוחים בניגוד להנחיות. כפי שאמרתי לכל אורך הדרך, אני לא מתכוון להתפשר בעניין. אם לא תהיה אכיפה – לא יהיה סגר. דין בית"ר עילית כדין הרצליה". גנץ ציין כי בשבוע האחרון הוא קיים התייעצות עם צוות מומחים יחד עם השרה אורית פרקש הכהן והוסיף: "ככל שתימשך מגמת ההתייצבות בירידה בתחלואה - ניתן יהיה לבצע הקלות מסוימות בסגר".
גנץ אמר שהוא שוקד על תוכנית יציאה שתכלול בין השאר "תו ירוק" למתחסנים כדי לאפשר פתיחה של ענפים שנפגעו בצורה הקשה ביותר, ויקדם פתיחה דיפרנציאלית בהתאם לשיעורי ההתחסנות והתחלואה בערים השונות. "במקומות שבהם לא תהיה תחלואה ואנשים יחוסנו נפתח בצורה מדודה ואחראית", אמר גנץ, "מי שבוחר לא להתחסן - צריך לדעת שייתכן שיחולו עליו הגבלות, כי המטרה שלנו תהיה לאפשר כניסה למקומות סגורים רק לאנשים שחוסנו כדי למנוע התפרצות והדבקה המונית".
3 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בית חולים שיבא תל השומר
מחלקת קורונה בית חולים שיבא תל השומר
מחלקת קורונה בתל השומר
(צילום: AFP)
לפי משרד הבריאות, 52 חולי קורונה נפטרו במהלך סוף השבוע בבתי החולים. לפי הנתונים, 6,435 ישראלים אובחנו שלשום כחיוביים לקורונה ומאז חצות אתמול אובחנו עוד 1,538 מאומתים. בסך הכול בוצעו שלשום כ-72 אלף בדיקות (שיעור חיוביים 9%) וכ-15 אלף אתמול (10% חיוביים). לפי ציוני הרמזור, רהט וכפר סבא הן הערים הירוקות היחידות בישראל.
מתחילת השבוע נפטרו 355 חולי קורונה, ומספר הנפטרים מאז פרוץ המגפה עומד על 4,738. בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 1,764 חולי קורונה, 1,173 מהם במצב קשה - התייצבות ביחס לתקופה האחרונה. 332 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מבין החולים שמצבם קשה – שניים – ילד וילדה – בני פחות מתשע.
21 צעירים בשנות ה-20 לחייהם מאושפזים במצב קשה וכך גם 43 ישראלים בשנות ה-30 לחייהם ו-98 בשנות ה-40 לחייהם. 71.1% מהחולים שמצבם קשה הם בני 60 ומעלה. עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי 54 מתוך 332 המונשמים (כ-16%) הם בני פחות מ-49.
בתוך כך, מספר המתחסנים מתקרב ל-3 מיליון ועמד אמש על 2,977,696 ישראלים. מנתוני משרד הבריאות עולה כי 1,697,752 ישראלים קיבלו גם את מנת החיסון השנייה. כלומר 32.31% מהישראלים קיבלו את מנת החיסון הראשונה ו-18.42% גם את השנייה.
פורסם לראשונה: 21:15, 30.01.21