כמעט חודש לאחר המהומות, נחשף מקרה שבו על פי החשד שבעה יהודים תקפו גבר ערבי, ליד מסגד בהרצליה: הותר לפרסום כי המשטרה והשב"כ עצרו לחקירה שבעה תושבי הרצליה והסביבה בחשד למעורבות בתקיפה על רקע לאומני של תושב טייבה, בשנות השישים לחייו, סמוך למסגד סידנא עלי.
4 צפייה בגלריה
מסגד סידני עלי בהרצליה
מסגד סידני עלי בהרצליה
מסגד סידנא עלי בהרצליה
(צילום: טל חנוכי)

מהומות בישראל, כתבות קודמות:

על פי החשד, ההתארגנות כללה אנשים רבים יותר, אשר השתתפו באותו ניסיון לינץ'. הם הגיעו לאזור המסגד בתקופת הפרעות, ארבו לקורבן ואז תקפו שם את תושב טייבה, שנפצע באורח בינוני ופונה לבית חולים. בין החשודים גם צעירים בעלי עבר פלילי. חלק מהם הודו בחקירה בחשדות, ובמשטרה סבורים כי הם התארגנו מראש, כולל באמצעות הקמת קבוצת וואטסאפ.
צוות חקירה מיוחד של המשטרה במרחב ירקון ושל השב"כ ניהל בחודש האחרון את החקירה בחשד למעורבות החשודים בעבירות הסתה ותקיפה על רקע לאומני.

התקיפה עצמה אירעה ב-12 במאי, בתקופת הפרעות. במוקד 100 התקבל אז דיווח על גבר פצוע ברכב סמוך למסגד סידנא עלי בהרצליה. ממצאי החקירה הראשונית בשטח העלו כי רעולי פנים תקפו את הקורבן, תוך ריסוס פניו בגז פלפל ודקירתו בחפץ חד.
4 צפייה בגלריה
מהומות ומעצרים בכביש 40, ארכיון
מהומות ומעצרים בכביש 40, ארכיון
מהומות ומעצרים בכביש 40, ארכיון
4 צפייה בגלריה
התפרעויות בלוד
התפרעויות בלוד
התפרעויות בלוד, סוף מאי
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
העימותים בירושלים
העימותים בירושלים
בחודש שעבר, עימותים באזור שער שכם
(צילום: AFP)
עם התקדמות החקירה בשב"כ ובמשטרה זוהו שבעה חשודים בביצוע המעשה ואלו הועברו לחקירה. בסיום החקירה הועברו כלל הממצאים לפרקליטות שהגישה בעניינם הצהרת תובע בבית משפט השלום בתל אביב ובימים הקרובים צפויה להגיש כתבי אישום, לצד בקשת מעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.
בשב"כ ובמשטרה אמרו כי "ימשיכו לפעול בנחישות לסיכול טרור ולהבאתם לדין של כל אלו אשר לקחו חלק בפיגועים על רקע לאומני".
עו"ד עדי קידרעו"ד עדי קידרצילום: עידו ארז
עורך דין אייל אוחיוןעו"ד אייל אוחיון
באי כוחם של המעורבים, עו"ד אייל אוחיון ועו"ד עדי קידר, סירבו להתייחס לפרשה עד לקריאת כתב האישום.