3 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לנהג החשוד בדריסת מפגינה במהלך ההפגנה בתל אביב
הארכת מעצר לנהג החשוד בדריסת מפגינה במהלך ההפגנה בתל אביב
החשוד פיני לוזון בבית המשפט, ביום שישי
(צילום: איתי בלומנטל)
בית משפט השלום בתל אביב הורה אחר הצהריים (ראשון) על שחרורו של פיני לוזון, החשוד בדריסת מפגינה בתל אביב ביום חמישי, למעצר בית למשך חמישה ימים. אך לעת עתה ביצוע ההחלטה מעוכב לבקשת המשטרה, שהודיעה כי תערער על ההחלטה והגדירה את לוזון "אדם מסוכן".
בדיון שנערך היום ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו של לוזון בחמישה ימים נוספים ומסרה כי בנוסף לעבירת "סיכון אדם בנתיב תחבורה" הוא חשוד כעת גם באיומים. נציג המשטרה רנ"ג יוני הירשהורן שב ותיאר את מעשיו של החשוד ביום חמישי: "במהלך ההפגנה שהתקיימה ברחוב הרכבת החשוד נסע בפראות עם רכבו ודרס את אחת המפגינות. הוא כעס וחש מאוים, אז הוא החליט לדרוס. היו שלושה רכבים שעמדו והמתינו יחד איתו - ורק הוא היחיד שבסוף התקדם ונתן גז. יש לנו כאן אדם מסוכן, והוא סיכן אותם".


לוזון נעצר אחרי שהגיע לתחנת משטרה כמה שעות אחרי התקרית והסגיר את עצמו. "הוא הבין שאין סיכוי שלא נגיע אליו, אז הוא הסגיר את עצמו", אמר היום נציג המשטרה.
עורכת דינו המשיכה לטעון היום כי לפני תקרית הדריסה, לוזון היה זה שהותקף על ידי מפגינים. "יש סרטון שבו נראה בריון משתמש בכלי תקיפה ותוקף את חלון הנהג של החשוד", אמרה עו"ד יפעת כהן.
השופט מנחם קליין שהורה לשחרר את לוזון למעצר בית בפיקוח אשתו גם הוציא לו צו הרחקה ממקום הדריסה ל-30 יום ואמר כי "יש להצטער על המתח שקיים כיום בציבור".
3 צפייה בגלריה
הדריסה
הדריסה
מתוך תיעוד הדריסה
3 צפייה בגלריה
הרכב עם שמשה מנופצת ליד איילון
הרכב עם שמשה מנופצת ליד איילון
רכבו של החשוד במחסום המשטרתי

בדיון בהארכת מעצרו שנערך שלשום טען לוזון כי לאחר התקרית הגיע ביוזמתו למחסום הקורונה המשטרתי הראשון שראה, כששמשת רכבו מנופצת, ודיווח לשוטר שתקפו אותו - אך זה שלח אותו לביתו. הוא לא סיפר לשוטר שדרס מפגינות בתקרית, אלא שברח מהמקום לאחר שהותקף וחלון רכבו נשבר.
לאחר שהוחלט להאריך את מעצרו בשלושה ימים הוא פרץ בבכי וצעק: "אני מתחנן, כל סכום אני אפקיד. בבקשה, אני צריך להיות בבית. אשתי בהריון, בניתי סוכה כדי לשבת עם הילדים שלי. זה לא בשבילי המקום הזה". לשופטת הוא אמר: "אני מצטער, הייתי בסערת רגשות. אלו היו השניות הכי קריטיות בחיים שלי. את לא מבינה את הסיטואציה שהייתה לי".
בזמן ההפסקה בדיון אמר החשוד כי אין לו זיקה פוליטית כזו או אחרת. "אני בכלל לא אוהב את ביבי או פוליטיקה בכלל", אמר. "אני נשבע שלא דרסתי".