1 צפייה בגלריה
אוטובוס של סופרבוס
אוטובוס של סופרבוס
ארכיון
(צילום: אלון מאיר )
נהג בחברת "סופרבוס" בבית שמש הותקף אתמול (שלישי) בגז מדמיע בידי שני נוסעים שסירבו לעטות מסכות ולשלם. הם ריססו את הנהג בגז מדמיע - ונמלטו. הנהג טופל במקום על-ידי צוות מד"א ומצבו קל. זמן קצר לאחר מכן, בתום מרדף רגלי, נעצר נער בן 14 בחשד למעורבות במעשה. הוא יובא היום לדיון בעניינו בבית המשפט. אתמול הושבתה התחבורה בסופרבוס מאז התקיפה ועד סוף היום.
מאיגוד ועדי התחבורה ב"כוח לעובדים" המאגד את נהגי סופרבוס נמסר: "האמפתיה של העירייה, המשטרה והחברה אינם מספיקים. נהג שעולה על ההגה חרד היום לחייו ובצדק.
"אנו שבים ופונים לשרת התחבורה ולמשטרה עד שלא תושלם התקנת מחיצות, הצבת מצלמות באוטובוסים והצבת מאבטחים בקווים המועדים לפורענות, ימשיכו נהגים להיפגע".
עוד ציינו באיגוד כי הם "מקווים כי שבניגוד למקרי העבר ילווה איתור התוקף בענישה הראויה. מצער כי נדרשנו - על בסיס ניסיון העבר - להשבית את הקווים בעיר בכדי להאיץ את הטיפול בתקיפה".
נציגי האיגוד אמרו עוד כי "בפגישה עם ראשת העיר, מפקד משטרת בית שמש ונציגי משרד התחבורה, העלו נציגי המשטרה את הצורך בתיעוד מעשי האלימות. לא נסכים שהאחריות לתיעוד התקיפות תיפול על כתפי הנהגים. אנו קוראים ליישום מהיר של דרישתנו להתקנת מצלמות, מחיצות והצבת מאבטחים בקווים מועדים לפורענות , ויפה שעה אחת קודם. לא נהסס לשוב ולהשבית את הקווים בכל מקום שבו מצויים הנהגים בסכנה".

גם בתחילת החודש הותקף נהג של "סופרבוס" בבית שמש לאחר שביקש מנער לעטות מסכה כשעלה לאוטובוס. לביא כהן, בן 33 מממעלה אדומים, נהג בקו 12 משכונת רמת אברהם בבית שמש לתחנה המרכזית בעיר. לדבריו, באחת התחנות עלה לאוטובוס אותו נער חרדי שלא עטה מסכה על פניו.
"לפי ההנחיות, אסור לנו להעלות נוסעים ללא מסכה", הסביר כהן. "כשפניתי אליו בבקשה לשים אחת, הוא פשוט אמר שהוא לא מוכן, העביר את כרטיס הרב קו שלו ועלה לאוטובוס". לדברי כהן, הנער אף סירב לקבל מסכה מאדם שניסה להעביר לו אחת מחוץ לחלון. כהן ביקש מהנער לעטות מסכה או לרדת מהאוטובוס בתחנה, אך הוא סירב. "בשלב זה כבר הפעלתי את מצלמת הגוף שלי. עצרתי את האוטובוס ואנשים התחילו לרדת ממנו", סיפר כהן.
במקביל להפעלת מצלמת הגוף, התקשר כהן למשטרה, ורק אז הסכים הנער לעטות את המסכה על פניו וניסה לרדת מהאוטובוס. כהן אמר לו לחכות בפנים, ואז הנער הגיח מאחוריו ונתן לו אגרוף לעורף. "זה היה מאוד משפיל, הוא היה שם עם כל החבר'ה שלו. זו פעם ראשונה בחיי כנהג אוטובוס שחטפתי מכות, זה לא נעים", אמר. בסרטון נשמעים כמה נוסעים מקניטים את הנהג לאחר האירוע, וטוענים כי אם שוטרים יגיעו למקום הם גם יקבלו מכות.
"אחרי האירוע הגיע למקום שוטר פחדן שאמר לי להתרחק מהתחנה כי התחילו לצעוק לו ולשוטרים אחרים 'נאצים'. זו משטרה פחדנית שמפחדת להיכנס ללב בית שמש", אמר בכאב. "לא הגשתי תלונה כי ידעתי שזה לא יעזור".
מהמשטרה נמסר בתגובה לאירוע מתחילת החודש: "אנו רואים בחומרה אלימות מכל סוג שהיא, ובהתאם מיד עם קבלת הדיווח אודות המקרה נשלחה ניידת המשטרה למקום. לאחר הגעת השוטרים התברר כי החשוד נמלט מהאזור, והוחלט להמשיך תחקור וטיפול באירוע במקום סמוך בניסיון לגבות פרטים ולברר את נסיבות המקרה ללא הפרעות. בניגוד מוחלט לטענת הנהג, המשטרה פועלת ותמשיך לפעול בנחישות בכל רחבי העיר בית שמש, בכל שעות היממה ובכל ימות השנה, נגד אירועי אלימות ופשיעה מכל סוג".