בזמן שג'ורג' פלויד התלונן יותר מ-20 פעמים בפני השוטרים שעצרו אותו במיניאפוליס על כך שהוא לא יכול לנשום ברגעים שלפני מותו, השוטר שדרך על צווארו, דרק שובין, דחה את תחנוניו ואף השיב לו: "תפסיק לדבר ולצעוק, צריך הרבה חמצן בשביל זה". כך עולה מתמלילים של הקלטות מצלמות הגוף של השוטרים שנכחו בזירה, שפורסמו הלילה (ה').
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ
9 צפייה בגלריה
שובין דורך על פלויד. "צריך הרבה חמצן"
שובין דורך על פלויד. "צריך הרבה חמצן"
שובין דורך על פלויד. "צריך הרבה חמצן"
9 צפייה בגלריה
ארה"ב ג'ורג' פלויד נהרג בחזקת שוטרים ברך על הצוואר
ארה"ב ג'ורג' פלויד נהרג בחזקת שוטרים ברך על הצוואר
גו'רג' פלויד
התמלילים שהוצאו ממצלמות הגוף שנשאו השוטרים תומאס ליין וג'יי קואנג מספקים את תמונת המצב הכי מפורטת עד כה לאירועי מעצרו של פלויד ב-25 במאי. בתמלילים נחשפו בין היתר אמירות חדשות שהופנו לפלויד.
"אתה הולך להרוג אותי, גבר", אמר פלויד לשובין על-פי התמליל ממצלמת הגוף של השוטר ליין. שובין, השוטר הלבן שדרך על צווארו של פלויד במשך יותר משמונה דקות עד שמת, השיב לו: "אז תפסיק לדבר, תפסיק לצעוק. צריך הרבה חמצן כדי לדבר". בהמשך פלויד הוסיף: "הם יהרגו אותי, הם יהרגו אותי. אני לא יכול לנשום, אני לא יכול לנשום" – המשפט המפורסם שהפך לאחד מסמלי המחאות הנרחבות שנרשמו בארה"ב ובעולם.
9 צפייה בגלריה
דרק צ'אובין בכלא
דרק צ'אובין בכלא
השוטר הדורך דרק שובין
(צילום: Hennepin County Sheriff's Office)
התמלילים ממצלמות הגוף פורסמו במסגרת בקשתו של השוטר ליין לבטל את האישומים נגדו. הוא נאשם בסיוע לרצח והריגה. עורך דינו אמר שאין סיבה סבירה להאשים אותו, על-פי ההוכחות והחוק. הוא הציג תמונה לפיה ליין, שוטר צעיר, סמך על שובין, שהיה שוטר בכיר. עורך הדין ציין שברגע שפלויד הורד אל הרצפה ליין שאל אם צריך לסובב אותו על הצד, ושובין השיב לו שלא.
לפי התמליל, פלויד שיתף פעולה עם השוטרים בחלק מהזמן, אך היה נסער בזמן שהתחנן שלא יכניסו אותו לניידת המשטרה. הוא שב וחזר בפני השוטרים שהוא סובל מקלאוסטרופוביה. "הו בן אדם, אל תעזוב אותי, בבקשה בן אדם, בבקשה", הוא התחנן והוסיף: "אני אעשה כל דבר שתגידו לי, בן אדם. אני פשוט קלאוסטרופובי, זה הכל".

9 צפייה בגלריה
הפגנה מחאה מפגינים וושינגטון נגד גזענות אלימות שוטרים ג'ורג' פלויד
הפגנה מחאה מפגינים וושינגטון נגד גזענות אלימות שוטרים ג'ורג' פלויד
ההפגנות לאחר מותו של פלויד
(צילום: EPA)
לדברי עורך דינו של ליין, פלויד החל לנוע קדימה ואחורה כשרותק לניידת, ופניו פגעו בזכוכית עד שהחל לדמם מהפה. לאחר מכן הורידו אותו השוטרים אל הרצפה. "התוכנית הייתה לרסן אותו, כך שלא יוכל לזוז ולפגוע בעצמו יותר", כתב עורך הדין.
שובין בן ה-44, שהודח זמן קצר לאחר המקרה ונעצר, מואשם ברצח מדרגה שנייה – עבירה שיכולה לשלוח אותו לעד 40 שנות מאסר. הוא נאשם בנוסף ברצח מדרגה שלישית והריגה מדרגה שנייה. שלושת השוטרים שהיו בזירה עם שובין, שפוטרו גם הם זמן קצר לאחר המקרה, מואשמים כאמור בסיוע לרצח מדרגה שנייה ובסיוע להריגה.
9 צפייה בגלריה
ארה"ב מהומות על מות ג'ורג' פלויד אש ליד הבית הלבן
ארה"ב מהומות על מות ג'ורג' פלויד אש ליד הבית הלבן
(צילום: gettyimages)
9 צפייה בגלריה
(צילום: AFP PHOTO / Facebook / Darnella Frazier,gettyimages)
עורך הדין של ליין טען שפלויד התנהג בצורה בלתי-יציבה ושמפיו יצא קצף. על-פי התמלילים, כשנשאל על הקצף ואם היה בהשפעת סמים, פלויד אמר שהוא מפחד ושיחק כדורסל.
מהתמלילים עלה עוד שכשהשוטרים התקשו בהכנסתו של פלויד לניידת, הוא אמר להם: "אני לא יכול לנשום, אני רוצה לשכב על הקרקע". כשהוא היה על הקרקע, ליין אמר לשוטרים האחרים ש"הוא בטוח בהשפעת משהו", ושאל פעמיים אם צריך להשכיב אותו על הצד, אולם שובין השיב לו שלא.
עוברי אורח קראו שוב ושוב לשוטרים לבדוק את הדופק של פלויד, ולאחר שהשוטר קואנג עשה זאת – הוא אמר "אני לא מרגיש כזה". שובין השיב לו: "הא?".
בלשכת התובע הכללי של מינסוטה אמרו שהתובעים מתכוונים להתנגד לכל כוונה לביטול האישומים נגד ליין.