לפחות שבע ספינות עלו באש בשריפה שפרצה בנמל בעיר בושהר, בדרום מערב איראן. כך דיווחה אחר הצהריים (ד') סוכנות הידיעות האיראנית תסנים. לפי הדיווח בסוכנות הזו, איש לא נפצע באירוע.
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ
נסיבות האירוע בבושהר טרם ברורות, ולפי חלק מהדיווחים האתר שנפגע הוא מספנה שבה מייצרים ספינות עץ.
5 צפייה בגלריה
שריפה אש ספינה ספינות ב איראן בושהר
שריפה אש ספינה ספינות ב איראן בושהר
נזקי האש בבושהר. שריפה "תמימה" או אירוע מכוון?
(AFP, HO / IRIB)
האירוע מגיע על רקע שורה של פיצוצים ושריפות באיראן בשבועות האחרונים, שחלקם אירעו גם באתרים צבאיים. המרכזי שבהם, פיצוץ במבנה באתר העשרת האורניום בנתנז בתחילת החודש, גרם לפי השלטונות באיראן נזק כבד למתקן לפיתוח צנטריפוגות מתקדמות.
לפי דיווחים במערב, הפיצוץ בנתנז נגרם כתוצאה ממתקפת סייבר או אף פצצה של ממש שהוטמנה שם. גורם מודיעיני במזרח התיכון טען שישראל היא זו שעומדת מאחורי הפיצוץ בנתנז.
מעניין לציין כי יום לפני השריפה בצהריים שבה ניזוקו ספינות איראניות, בטהרן לעגו לארה"ב על הפיצוץ בספינת מלחמה אמריקנית בנמל בסן דייגו שבקליפורניה, אירוע שבו נפגעו קל לפחות 21 מלחים ואזרחים.
מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, איסמעיל קאאני, טען אתמול כי אותו פיצוץ בספינה של חיל הים האמריקני היה "עונש מאלוהים". לדבריו, "אסור לאמריקנים להאשים אף אחד בנוגע למה שקרה בנושאת המטוסים משום שזו תוצאה של השריפות שהם הציתו. זו הבטחה אלוהית שמי שעושה רע, הרע חוזר אליו. הימים הקשים עוד לא הגיעו, ויש ימים מאוד קשים שמחכים לארה"ב ולישראל".