"איך אהיה מסוגלת להיכנס לחדרו כשהוא לא ישן במיטתו? איך נמשיך לחיות בלעדיו?".אלפים ליוו הערב (רביעי) למנוחות את אחמד אבו ראס, בן 16 מעילוט שבגליל התחתון, שנדקר אתמול למוות. הוא אותר בצד הכביש עם דקירות בכל חלקי גופו ופונה במצב אנוש לבית החולים בנצרת - שם נקבע מותו. הרקע, ככל הנראה, הוא סכסוך. המשטרה עצרה חשוד במעשה: נער בן גילו של המנוח. צו איסור פרסום הוטל על כל פרט מפרטי החקירה.
3 צפייה בגלריה
אחמד אבו ראס
אחמד אבו ראס
אחמד אבו ראס
כמה מהנוכחים בהלוויה אמרו כי אמו של הנער שנדקר למוות "נמצאת במצב נפשי קשה מאוד. היא אומרת כל הזמן: 'לקחו את הדבר הכי יקר לי. בני הוא לבי וכל חיי. חיבקתי אותו כל בוקר וכל ערב. הוא תמיד סיפר על ההישגים וההצלחות שלו בבית הספר ויצר אווירה שמחה בבית".
"הוא יצא לזמן קצר", המשיכה האם. "רציתי שהוא יחזור רק לזמן קצר כדי להגיד לו שאני אוהבת אותו. לבי נקרע".
3 צפייה בגלריה
הלוויתו של אחמד אבו ראס בן ה16
הלוויתו של אחמד אבו ראס בן ה16
אלפים בהלווייתו של אחמד אבו ראס
ראש מועצת עילוט, אבראהים אבו ראס, אמר: "זה מקרה מזעזע. נער יצא מביתו בדרך לקנות משהו. אנשים ראו אותו מוטל ליד הכביש עם סימני דקירות. זאת מכה. לא מדובר בילד לא ממושמע, אלא בילד שקט ונחמד שלא עשה דבר".
הוא הוסיף: "הבנו שהמשטרה עצרה נער שלומד איתו בכיתה. לא ידוע לי אם יש עוד מעורבים ברצח". הוא הזהיר: "אם מדובר בחשוד אחד - השקט יישמר. אם יתברר בהמשך שיש עוד חשודים - אתקשה להשתלט על המצב". לדבריו, הוא שוחח עם קרובי משפחתו של המנוח: "הם הבטיחו לי שיהיה שקט עד שיידעו מי עומד מאחורי המעשה".
אחד הנערים שלומד בכיתתו של אחמד אבו ראס, אמר: "הוא היה גיבור. תמיד אהב לעזור לכולם והיה אהוב בבית הספר. אנחנו לא מעכלים שאיבדנו אותו. תמיד נתגעגע אליו".
3 צפייה בגלריה
זירת האירוע בכפר עילוט
זירת האירוע בכפר עילוט
זירת האירוע
הוא התייחס לחשד לרצח: "זה מאוד מפחיד. אני חושש לחיי. אם רצחו את אחמד, שהיה צנוע, אז גם חיינו בסכנה. אנחנו רוצים שזה ייפסק, אחרת כולנו נהיה מתחת לאדמה".
לאחר הירצחו של אבו ראס עלה מניין הנרצחים ביישובים הערביים השנה ל-102 בני אדם. רק בחודש האחרון נרצחו 12 בני אדם בחברה הערבית, כשבשלושה ימים בשבוע שעבר נרצחו שישה.