רוב הח"כים הצביעו בקריאה טרומית בעד פיזור הכנסת, אך שר השיכון יעקב ליצמן התעקש כי כל אחד מהם הצביע נגד האינטרס האישי שלו. בראיון למשדר המיוחד של ynet אמר השר כי "נתניהו הוא זה שרוצה בחירות והצביע נגד. גנץ הצביע בעד ולא רוצה בחירות. זו הלוגיקה".
"אני נגד בחירות, זה אבסורד", אמר ליצמן. "היה אפשר לחכות שבועיים עד לתקציב. אבל אני רוצה להעיר לשר הביטחון: הוא היה הראשון שהפר את ההסכם הקואליציוני איתנו. חוק הגיוס מופיע בהסכם הקואליציוני והוא היה צריך לסדר את זה שבוע אחרי הרכבת הקואליציה. הוא לא עשה את זה, אז מה הוא מתלונן על התקציב? תקיים את מה שהיה צריך להיות לפני חצי שנה", הוסיף השר.
1 צפייה בגלריה
יעקב ליצמן
יעקב ליצמן
יעקב ליצמן
(צילום: אלכס קולומויסקי)



ליצמן נשאל אם במקרה של בחירות נוספות מפלגתו שוב תלך עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והשיב: "אנחנו בבלוק". על דבריו של יו"ר ימינה נפתלי בנט שטען בשיחות סגורות שהוא יצליח ליצור שיתוף פעולה עם המפלגות החרדיות אמר ליצמן: "אני לא יודע מה בנט טוען, אבל אנחנו בבלוק עם ביבי".
השר מיכאל ביטון (כחול לבן) אמר לאולפן ynet לאחר ההצבעה, כי העובדה שחברי מפלגתו תמכו בפיזור הכנסת לא נועדה להפעיל לחץ על נתניהו. "זה תהליך טבעי. אנחנו נפזר את הכנסת ואת הממשלה אם אנחנו לא מסוגלים לשרת את האזרחים ולהביא להם את תקציב 2021. ותקציב2021 לא מגיע כי מישהו רוצה לגרור את המדינה לבחירות יותר מאוחר, וזה רע מאוד למדינה", אמר ביטון.

עם זאת ביטון טען כי עדיין ניתן לקיים את הממשלה הזו. "מדינת ישראל היא מעבר לכל עלבון ולכל פגיעה או לכל חיכוך בממשלה. מביאים תקציב 2021, מביאים תקנון פריטטי, יושבים על סלע המחלוקת, מנקים שולחן ומשרתים את המדינה עוד שנתיים-שלוש ביחד", אמר. לדבריו, "אף אחד לא רוצה בחירות ואנחנו דוהרים לשם. אני מקווה שתהיה תבונה להביא תקציב ל-2021".
השר לשיתוף פעולה אזורי, ח"כ אופיר אקוניס (הליכוד), אמר לאחר ההצבעה: "אני מכיר את המקום הזה עוד מעט 12 שנה. אני חושב שזו חרפה שסיעה בקואליציה מצביעה בעד פיזור הכנסת, בעד בחירות. אגב זה לא אומר שזה יקרה, אבל באמת, ההתנהגות הזאת היא לא דבר שאני זוכר בכנסת מאז תחילת חברותי בה". אקוניס אמר כי "השר ביטון יודע שהדבר האחרון שישראל צריכה עכשיו זה בחירות, האחרון".

מוקדם יותר הצביעה מליאת הכנסת בקריאה טרומית בעד פיזורה. למרות היעדרות חברי הכנסת של רע"מ בראשות ח"כ מנסור עבאס, השיגה האופוזיציה רוב של 61 חברי כנסת לעומת 54 מתנגדים. חברי הכנסת של כחול לבן תמכו בהצעה.
רגע לפני הדיון בהצעת החוק שתעבור רק אם תאושר בשלוש קריאות, אמר יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ במשדר המיוחד של אולפן ynet כי "אם נתניהו יעביר תקציב, הכול יסתדר".