מתיו, צעיר יהודי בן הקהילה הפרסית בלוס אנג'לס, הותקף ביום שלישי האחרון מחוץ למסעדת סושי בשכונת בברלי גרוב בעיר. בעקבות הקטטה פתחה המשטרה המקומית בחקירה בחשד לפשע שנאה אנטישמי. בשיחה עם ynet, הוא שחזר את הקטטה האלימה ואת החשש מפני התגברות תקריות אנטישמיות בארה"ב.
"אכלנו ארוחת ערב על המדרכה ולפתע ראינו בין 10 ל-20 מכוניות שהניפו דגל פלסטין, צעקו במגפון ועשו הרבה רעש", הוא סיפר. "הם האטו לידנו ושאלו אם אנחנו תומכים בפלסטין. הם חיפשו צרות ואמרנו להם שימשיכו. הם שאלו 'האם אתה יהודי? האם אתה ישראלי?' וכולנו ענינו כן".
3 צפייה בגלריה
חשד לפשע שנאה נגד יהודים קטטה מסעדה לוס אנג'לס ארה"ב
חשד לפשע שנאה נגד יהודים קטטה מסעדה לוס אנג'לס ארה"ב
הקטטה בלוס אנג'לס
הצעיר היהודי סיפר כי אחד מחבריו שאכל יחד עמו הוא צעיר ארמני-נוצרי מלבנון, שדובר את השפה הערבית. "הם התחילו לקלל אחד את השני והבן אדם ברכב התחיל להתחמם", הוא אמר. "לפתע מישהו זרק לעברנו בקבוק שהתנפץ. לקחנו מה שהיה על השולחן וזרקנו עליהם ואז הם זרקו בקבוקים".
מתיו ציין כי בשלב מסוים החנו התוקפים את רכבם ויצאו החוצה, ובתגובה חברם הארמני רץ להתעמת איתם. "כשראינו שהם היו רבים וגדולים, האחיין שלי רץ לעזור לו", הוא אמר. "הם הפילו אותו ובעטו בו בראש. הארמני לקח את אחד העמודים שעל המדרכה והשתמש בו כדי להרחיק אותם מהאחיין שלי שהיה על הרצפה - ואז ארבעה או חמישה מהם דחפו את החבר הארמני על הרכב, בעטו בו והיכו אותו באגרופים".
3 צפייה בגלריה
ארה"ב לוס אנג'לס קליפורניה מפגינים פרו פלסטינים נגד ישראל הסלמה עזה
ארה"ב לוס אנג'לס קליפורניה מפגינים פרו פלסטינים נגד ישראל הסלמה עזה
מפגינים פרו-פלסטינים בלוס אנג'לס
(צילום: EPA)
לדבריו, "הם היו ערבים, עם שמונה-תשע כאפיות. הם אמרו 'פאק יו', 'פאק יזראל' ו'פאק ג'וז'. הם חיפשו תגרה, רצו בדיוק את מה שקיבלו".
הוא סיפר כי התופעה הולכת ומתרחבת בארה"ב בשנים האחרונות. "אם אתה לא תומך בפלסטין הם ייתנו לך בעיטה בפנים. אנחנו רואים את זה קורה באירופה שנים ולצערנו זה הגיע גם ללוס אנג'לס. בשמונה השנים האחרונות האלמנט הזה גדל בארה"ב. ניו יורק במצב קשה. אנשים עוזבים את ארצותיהם הערביות ומביאים את המנטליות הזו לאמריקה".
מתיו הוסיף כי הוא וחבריו התלוננו במשטרה, שהגיעה למקום מיד ופתחה בחקירה בחשד לפשע שנאה אנטישמי. "יש עונשים כבדים אם הם יורשעו. פגעו בנו כי אנחנו יהודים. אנשים בקהילה כועסים ומפחדים. אחד החברים בקהילה ראה את החבורה האלימה והזעיק את המשטרה שתחקרה אותם ושחררה אותם. אני לא מבין למה".
תיעוד ממנהטן: חזיז הושלך לעבר יהודים
עדת ראייה סיפרה מוקדם יותר השבוע שהגברים שיצאו מהמכוניות ליד המסעדה שאלו את הלקוחות מי מהם יהודי. עם התפתחות קטטה בין הצדדים, הכניסו עובדי המסעדה את שאר הלקוחות למסעדה, נעלו את הדלתות וקראו למשטרה. השוטרים הגיעו והפרידו. עד כה לא דווח על עצורים.
בתוך כך, מפגינים פרו-פלסטינים שהסתובבו הלילה ברובע היהלומים במנהטן שבעיר ניו יורק תקפו יהודים. בתיעוד מהמקום נראו המפגינים נושאים דגלי פלסטין, משמיעים קריאות נגד יהודים בצל המבצע בעזה, ומשליכים דבר שנראה כחזיז, שהתפוצץ.