1 צפייה בגלריה
שרה חלימי
שרה חלימי
שרה חלימי
בבוקר יום העצמאות, אחרי שנועם ואני הגענו לים, זמן קצר לתוך המטס וחגיגת העוצמה הישראלית-יהודית, הגיעה התרעת חדשות מפריז בעניין שרה חלימי – רופאה בפנסיה בת 65, שנרצחה ב-4 באפריל 2017 בביתה ברובע בלוויל בפריז רק מפני שהייתה יהודייה.
קבילי טראורה, אז בן 27, מהגר מוסלמי ממאלי, סוחר וצרכן סמים, ושכנה של חלימי בבניין, לקח כמה שאכטות של קנאביס באותו יום. הוא נכנס לדירה סמוכה לדירתה של חלימי, ובזמן שהמשפחה שהתגוררה בה נועלת את עצמה בחדר השינה ומתקשרת למשטרה הוא צורח פסוקים מהקוראן ומאיים שהוא הולך להרוג את השטן. המשטרה שועטת למקום אבל מגיעה לבניין הלא נכון. טרוארה, בינתיים, מטפס דרך המרפסת לקומה השלישית, לביתה של חלימי, הדיירת היהודייה היחידה בבניין.
המשטרה מגיעה לבניין הנכון אבל מקבלת הודעה: מדובר באירוע טרור, אולי אפילו על רקע אנטישמי, חכו לכוחות המיוחדים. השוטרים עומדים מחוץ לדלת ושומעים את טראורה מחטיף לחלימי מכות רצח. בעיניו, רופאה יהודייה פנסיונרית היא התגלמות השטן. לא ברור אם מתה ממכותיו או לא, מה שברור הוא שטראורה לא מפספס הזדמנות לוודא הריגה: הוא לוקח את גופתה וזורק אותה מהחלון. הוא מחליק חזרה לדירה שממנה בא, מכריז כי הרג את השטן וממשיך לצרוח פסוקים מהקוראן.
חשבתי שבאתי לפה כדי להתחסן, וגיליתי שבאתי כדי לחשוף את הבן שלי לעובדה שהוא עוד לינק אחד בשרשרת של אלפי שנים, ויש מקום אחד שבו הוא יכול להתגאות קומפלט במה שהוא
השופטת החוקרת קיבלה חוות דעת פסיכיאטרית ראשונה שלפיה טראורה היה אחראי ומודע למעשיו, אולם ביקשה חוות דעת נוספת ששללה את מודעותו ואת אחריותו בשל העובדה שלקח כמה שאכטות. היא מאמצת את הגרסה השנייה.
בן אדם שלא מודע למעשיו מחפש את השכנה היהודייה היחידה בבניין, מטפס אליה לקומה השלישית דרך מרפסת, רוצח אותה במכות, זורק אותה מהחלון, מתפאר שהרג את השדה היהודייה, ולהכל הוא לא מודע. החוקרת גם החליטה שלמעשה הרצח לא קיים מניע אנטישמי, וליוותה את החלטתה באמירה שלפיה "יש להגן על טראורה מפני יחסה העוין של הקהילה היהודית". מה ששמעתם.
11 חודשים לאחר מכן נרצחה מיריי קנול, ניצולת שואה בת 85, בדירתה הסמוכה לדירתה של חלימי בפריז. שני צעירים נכנסו לדירתה, דקרו אותה למוות 11 פעמים ואז שרפו את גופתה.
התרעת החדשות שהגיעה ביום העצמאות סיפרה ביובש כי בית הדין הגבוה לערעורים בפריז דחה את ערעור משפחתה של חלימי והחליט שטראורה לא יועמד למשפט, ותחת זאת ייכנס לתוכנית לשיקום מסמים ולבית חולים פסיכיאטרי. מתישהו הוא יחזור לחברה.
זאב אברהמיזאב אברהמיעצמי
פלוגות הסער של הישראלים האוטו-אנטישמיים בברלין מסבירות לכל העולם שהאלימות כלפי ישראלים ויהודים מוצדקת לאור מדיניות ישראל ונתניהו. שופט בגרמניה שיחרר ללא מאסר שלושה חשודים בשריפת בית כנסת בתואנה שמדובר בפשע נגד מדיניות ישראל ולא פשע אנטישמי. שופט בשבדיה מנע את גירושו של פליט פלסטיני לא חוקי לאחר ששרף גם הוא בית כנסת, בתואנה שאם יגורש חייו יאוימו על ידי כוחות הביטחון הישראליים.
בים נועם שאל איך זה שיש פה כל כך הרבה מגן דוד, ולמה אף אחד לא מחביא את הכיפה שלו. שלושה מטוסים טסו מלפנים וגבוה ומטוס אחד שט לו בין סילוניהם. כולם מחאו כפיים. המיתר בלב ניתק את האינסטינקט שלו ושר בשקט "עוד אבינו חי" ו"עם ישראל חי". חשבתי שבאתי לפה כדי להתחסן, וגיליתי שבאתי כדי לחשוף את הבן שלי לעובדה שהוא עוד לינק אחד בשרשרת של אלפי שנים, ויש מקום אחד, אחד, שבו הוא יכול להתגאות קומפלט במה שהוא.
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com