ביקור ראשון בישראל של בכיר בממשל ביידן: מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין נחת הבוקר (א') לביקור של יומיים בארץ והתקבל במשמר כבוד בקריה, שם ייפגש עם שר הביטחון בני גנץ. במקביל להגעתו מתקיימים המגעים בין ארצות הברית לאיראן, שנערכים בתיווך אירופי, למציאת נוסחה שתאפשר חזרה להסכם הגרעין.
אוסטין מגיע לישראל כשבממשל האמריקני קיימת דאגה מכך שהיא מנסה לחבל במגעים עם איראן על-ידי הסלמה של התקיפות נגד יעדים איראניים, כמו זו שמיוחסת לה במקרה של ספינת משמרות המהפכה "סאביז" בים האדום בשבוע שעבר.

לאחר תקיפת הספינה האיראנית אמרו גורמים אמריקנים לניו יורק טיימס כי ישראל היא זו שעומדת מאחוריה, כנקמה על תקיפת שתי ספינות בבעלות ישראלית בחודש שעבר. העובדה שהאמריקנים מיהרו לחשוף את התקיפה נועדה להביך את ישראל.
6 צפייה בגלריה
שר ההגנה האמריקאי מגיע לקריה
שר ההגנה האמריקאי מגיע לקריה
מזכיר ההגנה האמריקני אוסטין עם שר הביטחון גנץ בקריה
( צילום: לע"מ )
6 צפייה בגלריה
שר ההגנה האמריקאי מגיע לקריה
שר ההגנה האמריקאי מגיע לקריה
( צילום: לע"מ )
6 צפייה בגלריה
שר ההגנה האמריקאי נוחת בישראל
שר ההגנה האמריקאי נוחת בישראל
הגעת מטוסו של אוסטין לישראל
לא בכדי בחר ממשל ביידן שהביקור הראשון של בכיר מטעמו בישראל יהיה של דמות ביטחונית ולא מדינית. יש בכך מסר שארה"ב מעוניינת בתיאום עם ישראל בנושאים ביטחוניים אך פחות קשובה לה כעת בנושאים מדיניים.
אוסטין ישמע ממארחו גנץ שישראל מבקשת שיתייעצו איתה לפני החזרה להסכם הגרעין בהיבטים הביטחוניים, ושארה"ב תספק מענה לדאגות הביטחוניות שלה. גנץ יבקש מאוסטין להבטיח את עליונותה הביטחונית של ישראל בין היתר דרך אספקת אמצעי לחימה, אם האמריקנים אכן יחזרו בסופו של דבר להסכם הגרעין.
6 צפייה בגלריה
ארה"ב לויד אוסטין שר הגנה חדש ארצות הברית
ארה"ב לויד אוסטין שר הגנה חדש ארצות הברית
אוסטין. ביקור ראשון בישראל כמזכיר ההגנה
(צילום: רויטרס)
6 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
גנץ במשרד הביטחון. יבקש שארה"ב תתייעץ עם ישראל לפני חזרה להסכם הגרעין
(צילום: לע"מ)
אוסטין ייפגש בישראל גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בהודעת משרד ההגנה האמריקני נכתב כי "אוסטין ימשיך בהתייעצויות הקרובות על נושאים שבעדיפות משותפת, יאשרר את מחויבותה של ארה"ב לשותפות האסטרטגית בין ארה"ב לישראל ולשמירה על יתרונה האיכותי הצבאי של ישראל".
מזכיר ההגנה התקבל בקריה ולאחר מכן נפגש עם עם גנץ, הרמטכ"ל אביב כוכבי ומנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל. למחרת יקיימו גנץ ואוסטין סיור בבסיס נבטים ולאחר מכן יבקר ביד ושם ובהיכל הזיכרון בהר הרצל.


6 צפייה בגלריה
ספינה איראנית הותקפה בים האדום
ספינה איראנית הותקפה בים האדום
הספינה האיראנית שישראל תקפה על פי פרסומים זרים
(צילום: FleetMon)
הגנרל אוסטין (67) הפך בינואר למזכיר ההגנה השחור הראשון בהיסטוריה של ארה"ב. הוא מוכר היטב בישראל, בעיקר מתקופת בצבא האמריקני, שם שירת 41 שנה והיה סגן הרמטכ"ל השחור הראשון אי פעם בארה"ב. בין תפקידיו פיקד על הכוחות האמריקנים בעיראק. עם אוסטין הגיעו גם מ"מ תת מזכיר ההגנה למדיניות, ד"ר מארה קרלין, עוזר צבאי בכיר למזכיר ההגנה, בריאן פנטון וראש המטה של מזכיר ההגנה, קלי מגסמן.
מישראל ימשיך אוסטין לגרמניה, בלגיה ואנגליה. זהו מסעו השני מחוץ לארה"ב מאז נכנס לתפקיד.