השר, סגנו, הפרויקטור והמנכ"ל - לבידוד. הפרויקטור הלאומי למאבק בנגיף הקורונה פרופ' רוני גמזו ושר הבריאות יולי אדלשטיין נכנסו הערב (יום ג') לבידוד עקב מגע עם חולה קורונה, האחראי על הפעילות מול המגזר הערבי, איימן סייף. איתם נכנסו לבידוד בכירים נוספים: סגנו ח"כ יואב קיש, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, ראש מטה שר הבריאות קובי צורף, היועמ"ש של המשרד עו"ד אורי שוורץ, פרופ' רן בליצר וראש דסק החרדים, אלוף במיל' רוני נומה.
ממשרד הבריאות נמסר כי נוכח אבחונו של סייף כחיובי לנגיף הקורונה, העלתה חקירה אפידמיולוגיות כי השר אדלשטיין וצמרת משרדו נכחו סמוך לחולה המאומת ולפיכך הם נדרשים להיכנס לבידוד. במטה "מגן ישראל" מסרו כי גמזו ועמיתים נוספים שהיו במגע עם סייף נכנסו "מיד" לבידוד, למרות שנקטו אמצעי זהירות כמו עטיית מסכה.
בכירי המאבק בקורונה נחשפו לחולה המאומת ביום חמישי האחרון, בישיבה גדולה. הם ישהו בבידוד עד יום חמישי הבא, בעוד תשעה ימים. כולם יעברו בדיקות קורונה בימים הקרובים. עד כה לא ידוע על חולים מאומתים נוספים מהצוות של גמזו.
4 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין: "צריך לדעת שאין ניסים, אם הכל פתוח ואנחנו מתנהלים כרגיל ואין מסכות והגבלות, אז גם יש לתוצאות"
יולי אדלשטיין: "צריך לדעת שאין ניסים, אם הכל פתוח ואנחנו מתנהלים כרגיל ואין מסכות והגבלות, אז גם יש לתוצאות"
אדלשטיין. בבידוד
(צילום: לע"מ)
4 צפייה בגלריה
רוני גמזו ""מתנצל בפני החברה החרדית אם הרגישה שאנחנו מסמנים אותה"
רוני גמזו ""מתנצל בפני החברה החרדית אם הרגישה שאנחנו מסמנים אותה"
גמזו. "ימשיך להוביל את המאבק מהבידוד"
(צילום: תומר אפלבאום)
4 צפייה בגלריה
חזי לוי מנכ"ל משרד הבריאות
חזי לוי מנכ"ל משרד הבריאות
פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות
(צילום: לע"מ )
"פרופ' גמזו ימשיך לנהל את המאבק בקורונה ממקום בידודו ובהזדמנות זאת מדגיש את החובה לזהירות עליונה והצורך להיכנס לבידוד גם בחשיפה קלה כדי למנוע אפשרות הדבקה", נמסר.
איימן סייף, הבכיר במטה שכאמור אובחן כחולה קורונה, מונה לפני שלושה שבועות לתפקיד האחראי על המאבק בקורונה במגזר הערבי. הוא מסר הערב כי במסגרת תפקידו יזם עשרות סיורים וביקורים בערים וכפרים "אדומים", שבהם שיעור תחלואה גבוה. "הימצאותי היום-יומית בערים וכפרים שמימדי התחלואה בהם גבוהים במיוחד, והדבר דומה לזירת קרב, מגביר את הסיכוי להדבקה", אמר.
הוא ציין כי בעקבות עייפות שחש החליט להיבדק והיום שבה התוצאה החיובית. "המחלה לא תמנע ממני להמשיך במאבק למען חיסולה של המחלה בכל האמצעים ובכל הכוח. החברה הערבית כולה עומדת בפני מבחן קשה, בואו נגלה אחריות וציות להוראות להעלאת ערך החיים. עלינו לזהות את המסוכנות ולהתרחק ממנה, נתנהג באחריות ונעבור את המשבר בכמה שפחות נזקים", הוסיף סייף.
4 צפייה בגלריה
איימן סייף, ראש דסק חברה ערבית ב"מגן ישראל״
איימן סייף, ראש דסק חברה ערבית ב"מגן ישראל״
איימן סייף, האחראי על המאבק בקורונה במגזר הערבי, שנדבק בנגיף. "ביקרתי בכפרים ובערים האדומות, זה כמו זירת קרב"
זמן קצר לפני כניסתו לבידוד הספיק הפרויקטור גמזו לקיים הערב תדרוך לאמצעי התקשורת, לקראת כניסתו לתוקף של הסגר הלילי על עשרות יישובים או שכונות "אדומות", שבהן רמת תחלואת הקורונה גבוהה.
במהלך התדרוך הודה גמזו כי אם רק גורמים מקצועיים היו אלו שמקבלים את ההחלטות, הן היו שונות. "אתה מביא צעדים לשרי הממשלה. הם צריכים לעשות שיקולים. חלק מהשיקולים הם לא רק האפקט האפידמיולוגי ולפעמים יש שיקולים שנובעים מראשי הרשויות והערים. האחריות עליהם בסופו של דבר. ברור שההחלטה הייתה אחרת אם היו שם רק אנשי מקצוע. זה לפעמים מתסכל ומכעיס", אמר גמזו בתשובה לשאלת ynet.

גמזו התייחס בדבריו גם לקשיים שהוא חווה בתפקיד, על רקע המתקפות שספג בשבועות האחרונים - וביתר שאת כשניסה לקדם סגר כללי על הערים האדומות, הצעה שאושרה תחילה אך רוככה בהמשך בלחץ הסיעות החרדיות.
"אני יודע שמופנה אליי כעס ותסכול, הרבה מאוד קושי. אני מבין את הקושי, קשה לי אישית עם זה. אני יודע שהממשלה בסופו של דבר הכריעה לקבל את ההחלטה הזו, וזו החלטה קשה. אנחנו צריכים לעצור התקהלויות מדביקות ובטח בערים אדומות. שיעור התחלואה בערים האדומות הוא מהגבוה בעולם", אמר גמזו - שהזהיר כי גם התחלואה בערים המוגדרות ירוקות גבוהה למדי.