חילופי אש נרשמו בצהריים (שני) בין צה"ל לבין פעילי חיזבאללה בגבול לבנון. סמוך לשעה 15:30 דובר צה"ל מסר דיווח ראשוני על אירוע ביטחוני בגזרת הר דב. כעבור כשעה, צה"ל עדכן כי הכוחות הצליחו לסכל פיגוע. לא היו נפגעים בצד הישראלי.
דובר צה"ל עדכן כי תצפיתניות במרחב הר דב זיהו שלושה עד חמישה מחבלים שחצו את הגבול למרחק של כמה מטרים בודדים, צה"ל פתח לעברם בירי ממרחק של מאות מטרים והם נמלטו בחזרה ללבנון. לפי צה"ל, המחבלים כל הזמן היו בתצפית ובשליטה של הצבא.
דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, הבהיר כי האירוע התנהל "בתוך שיחים", כלשונו. לאחר התקרית צה"ל ביצע מיסוך בעזרת ירי ארטילרי ופתח את התנועה בכבישי הצפון לכלי רכב אזרחיים, אך לא לחיילים.
ברשת "אל מיאדין" דווח מוקדם יותר כי חיזבאללה ירה טיל נ"ט מסוג קורנט על כוח צה"ל, אולם לפי דובר צה"ל לא היה ירי שכזה. במסגרת התקרית השתמש צה"ל בירי מקלעים, נשק קל, טנקים וארטילריה. בלבנון דווח על נזק לבית באחד הכפרים.
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ עודכנו על האירוע במהלך ישיבות הסיעה, ויצאו להתייעצויות עם הרמטכ"ל אביב כוכבי וראשי מערכת הביטחון בקריה. גם ראש ממשלת לבנון, חסאן דיאב, קטע ישיבה לצורך מעקב אחר האירוע. הוא שוחח עם הנשיא מישל עון, יו"ר הפרלמנט נביה ברי ושרת ההגנה זינה עכר.
9 צפייה בגלריה
אזור התקרית הביטחונית סמוך להר דב בצפון
אזור התקרית הביטחונית סמוך להר דב בצפון
(צילום: אפי שריר)
9 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל בגבול ישראל לבנון
כוחות צה"ל בגבול ישראל לבנון
כוחות צה"ל בגבול לבנון
(צילום: AFP)
מדובר באזור ללא יישובים ישראליים אך גם ללא מכשול פיזי בין לבנון וישראל, שבו חיזבאללה ביצע כמה פיגועי נקמה בשנים האחרונות. כוחות גדולים של הצבא עשו את דרכם לאזור צומת הטנק והכפר רג'ר. באזור נשמע קולות נפץ לצד תנועה ערה מאוד של כלי טיס בגזרה, ובלבנון דווח על ירי פגזים באזור חוות שבעא. דובר יוניפי"ל אמר לרשת אל-ג׳זירה כי הם עורכים שיחות עם כל הגורמים ועוקבים אחר ההתפתחויות.

המתיחות בצפון - כתבות אחרונות

9 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל בגבול ישראל לבנון
כוחות צה"ל בגבול ישראל לבנון
חסימות בכבישי הצפון
(צילום: AFP)
9 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל ב רמת הגולן ליד גבול סוריה
כוחות צה"ל ב רמת הגולן ליד גבול סוריה
כוחות צה"ל ברמת הגולן
(צילום: AFP)
9 צפייה בגלריה
צה"ל פורס תותחים בגבול הצפון על רקע המתיחות הבטחונית
צה"ל פורס תותחים בגבול הצפון על רקע המתיחות הבטחונית
צה"ל פורס תותחים בגבול הצפון, השבוע
(צילום: אביהו שפירא)
הצבא חסם את הכבישים במרחב והודיע לתושבי האזור להישאר בבית, אך לאחר כשעה ביטל את ההנחיה. בדובר צה"ל עדכנו מיד לאחר התקרית כי חל איסור על כל פעילות במרחב הפתוח, לרבות עבודות חקלאיות, אתרי נופש ותיירות, וקרא להימנע מנסיעות שלא לצורך. גם שדה התעופה בראש פינה נסגר בעקבות האירוע.
בין היישובים שעודכנו בהנחיות: אביבים, אבן מנחם, אדמית, אילון, בית הילל, בצת, ברעם, גורן, גרנות הגליל, דובב, דישון, דן, דפנה, הגושרים, זרעית, חניתה, יערה, יפתח, יראון, כפר גלעדי, כפר יובל, כפר סאלד, לימן, מטולה, מלכיה, מנרה, מעיין ברוך, מצובה, מרגליות, משגב עם, מתת, נווה אטי"ב, נטועה, עג'ר, ערב אל עראמשה, קריית שמונה, ראש הנקרה, רמות נפתלי, שאר ישוב, שומרה, שלומי, שניר, שתולה.
9 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל בביקור בפיקוד צפון
הרמטכ"ל בביקור בפיקוד צפון
הרמטכ"ל בביקור בפיקוד צפון, אתמול
(צילום: דובר צה"ל )
9 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
גנץ מתעדכן על פרטי האירוע
קודם לכן אמר נתניהו בישיבת סיעת הליכוד כי "אנחנו עוקבים כל הזמן על מה שמתרחש בגבולנו הצפוני. כשאני אומר 'אנחנו', זה אני, שר הביטחון, הרמטכ"ל - כולנו יחד". הוא הוסיף כי "המדיניות שלנו ברורה. לבנון וחיזבאללה יישאו באחריות לכל התקפה שתצא משטח לבנון נגדנו. שלישית, צה"ל ערוך לכל תרחיש. אנחנו פועלים בכל הזירות למען ביטחון ישראל - קרוב לגבולותינו והרחק מגבולותינו".
גם גנץ התייחס למתיחות בצפון בישיבת כחול לבן ואמר: "איראן וגרורותיה ממשיכות לנסות להקים טבעת חנק איראנית סביב גבולנו הצפוני. צה"ל וכוחות הביטחון ימשיכו לפעול נגד ההתבססות האיראנית, העברת נשק מפר איזון ונגד אלמנטים כמו פרויקט הדיוק. כשר ביטחון: אני מציע לאף אויב לא לנסות אותנו. מי שיעשה זאת יגלה מולו צבא נחוש ודרוך שמוכן להגן על אזרחי ישראל וריבונותה. אני שב ומדגיש - האחריות היא על מדינת סוריה ומדינת לבנון לכל פעולה שתיעשה בשטחן או משטחן".