חיל האוויר תקף יעדי טרור ברצועת עזה הלילה (בין חמישי לשישי). זאת בתגובה על הפרחות בלוני התבערה אתמול לעבר עוטף עזה. צפו בתיעוד התקיפה בראש הכתבה.
מדובר צה"ל נמסר כי מטוסי קרב תקפו אתר ייצור אמצעי לחימה של חמאס. "הרכיבים שנתקפו שימשו את חמאס למחקר ופיתוח נשק", נאמר בהודעה. עוד נכתב כי "התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני התבערה לשטח ישראל" וכי "צה"ל יגיב בתקיפות כנגד נסיונות טרור מרצועת עזה".
1 צפייה בגלריה
האתר שהותקף
האתר שהותקף
צילום אוויר של האתר שהותקף
(צילום: דובר צה"ל)
אתמול אחר הצהריים פרצו ארבע שריפות בכמה מוקדים במועצה האזורית אשכול. צוותי כבאות וקק"ל השיגו שליטה מלאה על השריפות, שרובן היו קטנות ולא מסכנות. חוקר שריפות קבע כי כולן נגרמו מבלוני תבערה שהופרחו מרצועת עזה.
השריפות שפרצו אתמול הן הראשונות מאז הפרחת הבלונים לפני כשבועיים. אז נרשמו תוך יממה לא פחות מ-26 דליקות ברחבי העוטף כתוצאה מבלוני התבערה של חמאס - ובתגובה לכך חיל האוויר תקף לראשונה בתקופתו של ראש הממשלה נפתלי בנט.
בתחילת השבוע הודיעה ישראל על חידוש העברת סולר לתחנת הכוח ברצועת עזה דרך מעבר כרם שלום כחלק מסדרת ההקלות אחרי מבצע שומר החומות. מדובר בצעד נוסף אחרי האישור להעברת דלקים למגזר הפרטי ברצועת עזה שמתאפשרת מאז סיום המבצע. ההקלות על להדלק התווספו גם להרחבת מרחב הדיג לראשונה והכנסת חומרי הגלם למפעלים החיוניים, בהתאם למה שכונה "השקט הביטחוני". כמו כן, במהלך החודש התקיימו מגעים לעסקת חילופי שבויים עם חמאס בתיווך מצרי.