רשת אל-ג'זירה פרסמה אמש (א') הקלטה של "חייל ישראלי שבוי" שהפיץ חמאס. הארגון - שמחזיק על פי הידוע בגופות שני החיילים אורון שאול והדר גולדין - נוהג לכנות גם את אברה מנגיסטו והישאם א-סייד חיילים, על אף שהיו אזרחים שחצו את הגדר ונחטפו. חמאס לא אמר בהקלטה של מי מהנעדרים הישראלים מדובר, וייתכן גם כי מדובר בשקר שמטרתו לשרת את התעמולה של הארגון ואת הלוחמה הפסיכולוגית מול ישראל. בהקלטה המדוברת מגדיר את עצמו הישראלי שמדבר, כביכול, כחייל צה"ל.
משפחת מנגיסטו הבהירה כי הקול בהקלטה לא נשמע כמו קולו של אברה מנגיסטו. לפי שעה משפחת א-סייד לא התייחסה להקלטה. מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום אמר כי "חמאס נמצא במצוקה לאחר המכות הקשות שספג במבצע שומר החומות ועושה כאן ניסיון למניפולציה זולה ושקופה. ישראל מודעת היטב למצבם של הבנים הדר גולדין ואורון שאול זכרם לברכה, ושל שני האזרחים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד שחצו את הגבול בעודם בחיים. מדינת ישראל תמשיך לפעול בנחישות ובאחריות להשבת הבנים והאזרחים".

5 צפייה בגלריה
מימין: אברה מנגיסטו, הישאם א-סייד, אורון שאול והדר גולדין
מימין: אברה מנגיסטו, הישאם א-סייד, אורון שאול והדר גולדין
מימין: אברה מנגיסטו, הישאם א-סייד, אורון שאול והדר גולדין
(צילום: אלבום פרטי)
5 צפייה בגלריה
גלעד שליט בשבי בעזה
גלעד שליט בשבי בעזה
גלעד שליט בשבי בעזה
5 צפייה בגלריה
גלעד שליט בשבי בעזה
גלעד שליט בשבי בעזה
תמונות חדשות של שליט בשבי
בהקלטה נשמע הנעדר, שמדבר בעברית קלוקלת, אומר (הטעויות במקור): "אני חייל ישראלי, הנתון בשבי של גדודי עזאדין אל קסאם. אני תוהה ומקווה שמדינת ישראל עדיין קיימת. אם כן אני תוהה בשנית האם מנהיגי המדינה חושבים על החיילים השבויים, דואגים להם ואמונים על שחרורם. הנני מת כל יום מחדש. חיים אינני, מרגיש שהתקווה להיות בקרוב בחיק המשפחה פועמת בלבי, נא הצילו".
את ההקלטה פרסמה רשת אל-ג'זירה כחלק מתוכנית על סקירת המו"מ להשגת עסקת חילופי שבויים בין ישראל לחמאס. בתוכנית הוצגו גם סרטונים חדשים של גלעד שליט מהשבי.
בתוכנית התראיין בפעם הראשונה סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מרואן עיסא, כשפניו מוצללות. הוא התייחס למגעים לעסקת שבויים: "יש לנו כרגע את האמצעים להוציא לפועל עסקת חילופי שבוים חדשה. הסוגיה הזו נמצאת בראש סדר העדיפויות של חמאס. אנו מזכירים לאסירינו כי נפעל לשחרר את כל האסירים בבתי הכלא בישראל". עיסא ציין גם כי הפעילים ביחידת הצללים של חמאס שמחזיקים את השבויים הישראלים פועלים כדי לשמור עליהם.
בהתייחסו למערכה האחרונה בין ישראל לחמאס, אמר עיסא כי "הוכחנו שיש התנגדות בתוך פלסטין, שיכולה להילחם בישראל. המערכה הזו הייתה לטובת ירושלים. היא הייתה שונה, ויש עוד מאיפה שהגיעה. במהלך המערכה ניסינו להעצים את הכוח שיש לנו בסוגיית שחרור האסירים בבתי הכלא בישראל".
מבצע שומר החומות הסתיימה בהפסקת אש ללא תנאים מוקדמים, והמשא ומתן להסדרה ולשיקום רצועת עזה שמתנהל בתיווך מצרי עדיין נמשך. עד כה ישראל התעקשה שסוגיית השבויים והנעדרים תיכלל בהסכם, בעוד חמאס מתעקש להפריד בינה לבין ההסדרה - ודורש לשחרר אסירים פלסטינים בתמורת להשבת הנעדרים הישראלים. בשבוע שעבר אמר גורם בכיר כי "גברו הסיכויים לעסקת שבויים עם חמאס, אך לא נשחרר רוצחים".
פורסם לראשונה: 23:10, 06.06.21