2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בנימין נתניהו
נפתלי בנט בנימין נתניהו
בנט ונתניהו
(צילום: יואב דודקביץ', אלכס קולומויסקי)
השיחות סביב המשא ומתן הקואליציוני בימי המנדט של יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד מתחדשות - ובליכוד יוצאים לקרב בלימה מחודש נגד ממשלת השינוי. אתמול (יום א') הועברו לאורך כל היום מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט בקשות שיצהיר כי אין בכוונתו להקים ממשלה ללא הליכוד, אך האחרון סירב לעשות זאת.
במקביל, מטעם ראש הממשלה הועברו הצעות דומות לאלה שכבר ניתנו בעבר, ולפיהן אם ימינה תחזור לגוש הימין ותתחייב להקמת ממשלה בראשות נתניהו - מפלגתו של בנט תקבל שני תיקים בכירים ויתנהל מולה משא ומתן לשריונים לקראת הבחירות הבאות.
בסביבתם של בנט וח"כ איילת שקד לא הגיבו להצעות של הליכוד, וכפי שבעבר אמרו בימינה כי ממשלת השינוי ירדה מהפרק מבלי לחתום על הסכם עם נתניהו כדי לשמור על מרחב התמרון בכל הזירה הפוליטית - גם הפעם מתקיימות שיחות בערוצים שונים, כשבנט מצדו מעוניין לייצר ממשלה בשיתוף המפלגות החרדיות.

10 ימים לתום המנדט, חידש לפיד את הפגישות בגוש שלו, וכבר ערך שיחות עדכון עם יו"ר מפלגת העבודה ח"כ מרב מיכאלי ויו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ. בהמשך צפוי לפיד לחדש את השיחות גם עם יו"ר תקווה חדשה גדעון סער וגם עם יו"ר ימינה בנט. לפיד מבקש לברר האם סער ובנט מעוניינים בממשלה שעמדה על הפרק לפני מבצע "שומר החומות" ואם כן - האם כל חברי הסיעה שלהם עומדים מאחוריהם.
בנט פרסם אתמול פוסט ארוך בעמוד הפייסבוק שלו, שבו מתח ביקורת נוקבת על התנהלותו של נתניהו במהלך המבצע הצבאי בעזה. יו"ר ימינה אף ציין כי מספר אפשרויות פוליטיות קיימות לצורך הקמת ממשלה, אך לא פירט. בליכוד השיבו לבנט בנוסח המוכר, וביקשו ממנו שוב להתחייב להקים ממשלה עם נתניהו לנוכח האתגרים שעל הפרק.
2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
ח"כ לפיד. בוחן אפשרויות להקמת ממשלת שינוי ומתניע הצעות חוק נגד נתניהו
(צילום: אבי מועלם)
במקביל, יש עתיד תחל לקדם היום במסגרת הוועדה המסדרת בכנסת חקיקה נגד נתניהו, שבמסגרתה החוק להגבלת כהונה של ראש ממשלה והחוק שמונע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה. עדיין לא ברור אם לחוק הזה יש רוב בכנסת.
יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), אמרה: "מעולם לא חזרנו בנו מהנכונות והרצון להיאבק בשחיתות. כעת, משהסתיימה הלחימה, הגיעה העת לעסוק בכך. החוקים שנביא לאישור הוועדה ביום שני הם אמירה ערכית ברורה - לאזרחי מדינת ישראל מגיעה הנהגה נקייה וערכית שעוסקת בטובת הציבור ולא בשימור כוח. מי שמחויב לשינוי מבין שאין דרך אחרת".
פורסם לראשונה: 22:28, 23.05.21