הבית הלבן הודיע שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח בשעות האחרונות פעם נוספת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. זו הייתה השיחה הרביעית בין המנהיגים מתחילת המבצע בעזה. בשיחה הבהיר ביידן לנתניהו שהוא מצפה לרגיעה משמעותית עוד היום.
בהודעת הבית הלבן אחר הצהריים נמסר: "הנשיא הבהיר לראש הממשלה שהוא מצפה לרגיעה משמעותית היום, בדרך להפסקת אש. המנהיגים שוחחו בפירוט על מצב האירועים בעזה, על ההתקדמות של ישראל בפירוק היכולות של חמאס וגורמי הטרור האחרים ועל המאמצים הדיפלומטיים המתמשכים של ארה"ב והממשלות באזור".
למרות הלחץ, ישראל מאותתת שהיא ממשיכה במערכה והקבינט המדיני-ביטחוני לא יתכנס הערב. נתניהו יכנס דיון הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון. היום אמר נתניהו שהוא "מעריך במיוחד את התמיכה של נשיא ארה"ב, ידידנו ג'ו ביידן, בזכות ההגנה העצמית של מדינת ישראל". אחרי ביקור בחמ"ל המבצעים של צה"ל בבור בקריה אמר נתניהו: "אני נחוש להמשיך במבצע הזה עד שיושג היעד שלו - להחזיר את השקט והביטחון לכם, אזרחי ישראל". גורם מדיני ציין שהשיחה עם ביידן הייתה מכבדת וידידותית ולא גלשה לעימות.

ביידן מקפיד להתייצב לצד ישראל מתחילת המערכה בעזה, ומבהיר שיש לה את הזכות להגן על עצמה מירי הרקטות של חמאס. עם זאת, שלשום הצהיר לראשונה שהוא תומך בקידום הפסקת אש בין הצדדים. הנשיא האמריקני מתמודד בימים האחרונים עם לחץ הולך וגובר במפלגה הדמוקרטית, בעיקר באגף השמאלי של המפלגה: סנאטורים ומחוקקים בבית הנבחרים דורשים ממנו להיות תקיף יותר כלפי ישראל, ולדרוש ממנה לסיים את הלחימה.
אמש פרסם ניו יורק טיימס פרטים על השיחה הקודמת בין ביידן לנתניהו. לפי העיתון, בשיחה הזהיר ביידן את נתניהו שהוא לא יוכל להדוף לאורך זמן את הלחץ ההולך וגובר של הקונגרס בארה"ב - ושל הקהילה הבינלאומית - לסיום המבצע ולשינוי במדיניות הישראלית כלפי חמאס ורצועת עזה. בניו יורק טיימס נכתב כי בתקופה של שינויים בדינמיקה הפוליטית בארה"ב, הנשיא מציג את עצמו כידיד קרוב של ישראל בהשוואה למחוקקים בקונגרס.
3 צפייה בגלריה
אמא וילדיה תופסים מחסה בשדרות
אמא וילדיה תופסים מחסה בשדרות
אם וילדיה בשדרות בזמן אזעקת צבע אדום
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
עזה לאחר תקיפות צה"ל
עזה לאחר תקיפות צה"ל
הרס בעזה לאחר תקיפות צה"ל
(צילום: AFP)
ביידן מביע תמיכה בישראל בהצהרותיו הפומביות, אך בחילופי הדברים עם נתניהו בוחר טון תקיף יותר. ג'ן סאקי, דוברת הבית הלבן, אמרה אתמול על הטקטיקה הזאת: "הוא (ביידן) עושה את זה כבר מספיק זמן כדי לדעת שהדרך הטובה ביותר להפסיק עימות בינלאומי היא בדרך כלל לא להתווכח בפומבי. לפעמים הדיפלומטיה צריכה להתרחש מאחורי הקלעים".
AP דיווחה אתמול שגורמים אמריקנים מעודדים בשיחות סגורות את נתניהו, ואת שאר הבכירים הישראלים, לחתור לסיום המבצע בעזה ולהפחית את התקיפות. גורם שבקיא בפרטים אמר ל-AP שבממשל ביידן הדגישו בפני הגורמים הישראלים שבכל הקשור להתנגדות העולמית להמשך המבצע, שהחל לפני 10 ימים, הזמן לא משחק לטובת ישראל.