3 צפייה בגלריה
התבטא בעבר נגד נישואים חד-מיניים. בנט
התבטא בעבר נגד נישואים חד-מיניים. בנט
התבטא בעבר נגד נישואים חד-מיניים. בנט
(צילום: אורן בן חקון)
יו"ר ימינה, חבר הכנסת נפתלי בנט, נשאל אתמול (יום חמישי) בריאיון בשידור חי באינסטגרם על עמדותיו כלפי קהילת הלהט"ב ואמר כי "אני בעד חיה ותן לחיות, מכבד כל בן אדם. כל הזכויות האזרחיות שיש לכל בן אדם סטרייט בישראל יהיו בצורה מלאה גם ללהט"בים". מדובר באמירה חריגה מצד מי שעמד במשך שנים בראש מפלגת הבית היהודי, והיום עומד בראש סיעת ימינה שכוללת בתוכה גם את האיחוד הלאומי - שחבריו מתנגדים באופן בולט לזכויות אזרחיות לקהילה הגאה.
למרות דבריו, בנט לא פירט אם "כל הזכויות האזרחיות" כוללות מבחינתו גם את הזכות לפונדקאות, הזכות לנישואים ושלל נושאים נוספים שעליהם נאבקת קהילת הלהט"ב. בעבר הוא אף התבטא נגד נישואים חד-מיניים.
3 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ
בצלאל סמוטריץ
מתנגד בולט למתן זכויות לקהילה הגאה. סמוטריץ'
(צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת)
בריאיון אתמול באינסטגרם, בנט הוסיף: "אני לא מתעסק בהלכה היהודית, אי אפשר לשנות אותה, אבל זה לא קשור". לדבריו, "במדינת ישראל, מי שרוצה לחיות כלהט"ב, צריך לקבל את כל הזכויות כמו כל בן אדם אחר במדינת ישראל".
לדבריו, "אני חי בסביבה של אנשים שחלקם הם להט"בים, הייתה לי דוברת להט"בית. אני עיוור לדברים האלה, אני לא שופט אדם לפי נטיותיו. אני מסתכל על האישיות של בני אדם, כמו שאני לא שופט לפי תואר, אז גם לא לפי להט"ב או לא".
"אני אוהב את כל העם שלנו, מאוד מאוד, זה משהו שקיבלתי מאבא שלי זכרונו לברכה", אמר בנט. "הוא ראה רק טוב, לא היה אף פעם לשון הרע, לא שנא אף אחד. זה משהו שזכיתי לרשת מאבא, עין טובה לכולם. אז גם לקהילה הלהט"בית - אני אוהב אתכם מאוד מאוד, וצר לי שהתקבע כאילו יש לי איזושהי בעיה".
3 צפייה בגלריה
איילת שקד
איילת שקד
"מי שרוצה נישואים חד-מיניים - שלא יצביע לי ולבנט". שקד
(צילום: יריב כץ )
כאמור, בנט התנגד בעבר בכמה הזדמנויות שונות לנישואים חד-מיניים, ואמר ב-2015 כי הדבר זהה לכך ש"אי אפשר להעביר חוק שבשר וחלב זה כשר". בנט אמר גם בעבר כי ידאג ל"זכויות האישיות" של הלהט"ב, אך יתנגד להכרה בהם. גם ב-2012 הוא התנגד לנישואים חד-מיניים.
זכורה במיוחד גם אמירתה של חברת הכנסת איילת שקד ממפלגתו, הימין החדש, שאמרה בבחירות 2015 כי "מי שרוצה נישואים גאים - שלא יצביע לנו". יו"ר האיחוד הלאומי, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', ארגן בעבר את "מצעד הבהמות" - אך התנצל על כך ב-2015. עם זאת, סמוטריץ' נחשב למתנגד בולט לזכויות אזרחיות לקהילה הגאה.