אריאל ווישניאק, אביה של מאיה שנרצחה במאי בשנה שעברה, אמר הבוקר (יום ג') בהתייחסו להחלטת בית המשפט לשלוח שוב את הנאשם ברצח, עמית אלמוג, להסתכלות פסיכיאטרית כי מדובר בסיטואציה קשה למשפחה. "מדובר כאן בהעמדת פנים", ציין ווישניאק בריאיון לאולפן ynet.
בית המשפט המחוזי בתל אביב המליץ אתמול להעביר את הנאשם ברצח לאשפוז תחת תנאי השגחה של שירות בתי הסוהר לשם גיבוש חוות דעת והסתכלות פסיכיאטרית מחודשת באשר לכשירותו לעמוד לדין. ההחלטה התקבלה לאחר שבעבר נקבע כי בזמן הרצח אלמוג היה מודע למעשיו.
חוות דעת פסיכיאטרית של מנהלת היחידה לפסיכיאטריה משפטית בבית החולים אברבנאל בבת ים קבעה כי לאשפז את הנאשם ברצח. בעקבות כך הסכימה התביעה להכנסתו לאשפוז להסתכלות לשם גיבוש חוות הדעת המקצועית.
3 צפייה בגלריה
הארכת מעצרו של עמית אלמוג החשוד ברצח מאיה ווישניאק
הארכת מעצרו של עמית אלמוג החשוד ברצח מאיה ווישניאק
הנאשם עמית אלמוג
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
מאיה ווישניאק
מאיה ווישניאק
"רכבת הרים רגשית שלא מסתיימת". רצח מאיה ווישניאק ז"ל טלטל את משפחתה
אבי המנוחה נשמע נסער הבוקר. "זאת סיטואציה באמת הזויה. לא צריך להסביר מה מצבנו מבחינת האובדן, הצער ושברון הלב. רק לפני חודשיים היינו בשנה לרצח, בעוד שבועיים יחול יום ההולדת של מאיה. הייתה החלטה שהבדיקה שנעשתה לנאשם קצרה מדי בשביל להחליט בעניינו, אז הוא נשלח שוב לשבועיים הסתכלות תוך כדי שהייה רצופה בבית החולים. אחרי שבועיים הפסיכיאטר המחוזי ייתן את ההחלטה שלו לגבי מידת שפיותו.
"ביולי לפני שנה הפסיכיאטר המחוזי הוציא סיכום לגבי מצב השפיות בעת ביצוע הרצח וציין בדברי הסיכום כי הוא היה שפוי בעת ביצוע המעשה, ידע בדיוק מה הוא עושה. אין על כך עוררין גם היום, כרגע מדובר על היכולת שלו להיות בדיון ולשמוע ולהבין מה אומרים, שגם זה הזוי.
"בשנה האחרונה הוא היה בבית סוהר, יש שם סוהרים שמדברים איתו, יש צוות רפואי שיודע מה קורה, הוא קיבל מבקרים, שוחח בטלפון, השיב בדיונים בשנה האחרונה לשופטים בבית המשפט. הסנגורים מדברים איתו והכול כשורה. פתאום, משום מקום, עוברת שנה ועכשיו 'הוא לא בסדר, אז בואו נבדוק אותו'. תאר לעצמך מה מצבנו כמשפחה. המשפט עצמו לא ממש התחיל, מה שהיה עד עכשיו זה בעצם כל מיני דיונים מקדימים".
- אירוע קשה למשפחה. "כן, רכבת הרים רגשית שלא מסתיימת, עם תעלולים שקורים לאורך כל השנה האחרונה. מדובר כאן בהעמדת פנים ואנחנו סומכים על המקצועיות של הפסיכיאטר המחוזי שיבחן את זה לעומק, יבדוק טוב טוב מה קורה שם ויפסוק שהוא כשיר למשפט ושהכול היה העמדת פנים. העניין הוא שאנחנו צריכים לעבור את הדברים האלה, אנחנו בעין הסערה".
3 צפייה בגלריה
הארכת מעצרו של עמית אלמוג החשוד ברצח מאיה ווישניאק
הארכת מעצרו של עמית אלמוג החשוד ברצח מאיה ווישניאק
"הכול היה איתו כשורה". האב אריאל ווישניאק
(צילום: מוטי קמחי)
לפי כתב האישום שהוגש בשנה שעברה לבית המשפט, ב-16 במאי הגיעה ווישניאק לדירתו של אלמוג ברמת גן. בשלב מסוים לאחר הגעתה, החליט לרצוח אותה. הוא חיכה שאחותו תצא מהבית, לקראת השעה 18:00 - ואז חנק אותה כשלפת את צווארה בזרועו וחסם את פיה.
לאחר מותה של ווישניאק המתין אלמוג לבואה של אמו, שהגיעה לדירה לקראת השעה 20:00. אלמוג שאל אותה אם היא רוצה לראות את מאיה ישנה. לאחר מכן הוביל אותה לחדרו - ואז, במפתן הדלת לפת את צווארה מאחור, הפיל אותה ארצה ופצע אותה בסכין בפניה ובפלג גופה העליון. האם נאבקה בו והתחננה על חייה, אמרה לו כמה פעמים כי היא אוהבת אותו - והוא נענה לתחנוניה וחדל ממעשיו.