פרסום ראשון: עיריית תל אביב ובית החולים איכילוב הקפיאו הבוקר (יום ג') את פעילותו של אוהל החיסונים בכיכר רבין בעיר לנוכח הקרב בין בית החולים לבין שר הבריאות יולי אדלשטיין. כך נודע ל-ynet. האחרון הורה לעצור את אספקת מנות החיסון לבית החולים בעקבות מבצע חיסון עובדי ההוראה בעיר. מי שכבר זומן להתחסן היום קיבל ביטול לתור.

יותר מ-4,000 עובדי הוראה בתל אביב, שמהווים את רוב העובדים בגנים, בתי הספר ומוסדות החינוך, חוסנו אתמול נגד קורונה במאהל החיסונים הענק שהקימה העירייה בשיתוף בית החולים איכילוב. זאת בניגוד להנחיות משרד הבריאות, שהורה לחסן בני 60 ומעלה או כאלה שנמצאים בקבוצות סיכון או במחיצתם. בין עובדי ההוראה שחוסנו, גם כאלה בשנות ה-20 לחייהם.
שר הבריאות יולי אדלשטיין כעס על כך שחוסנו אלפי עובדי הוראה בניגוד לתעדוף שנקבע על ידי המשרד. "השר הנחה את מנכ"ל המשרד לעצור את הקצאות החיסונים לבית החולים איכילוב ולבחון את הקצאות החיסונים הבאות לבית החולים", נמסר מלשכת אדלשטיין. "מדובר במשאב לאומי וכך צריך להתייחס אליו. השר קורא לכל הגופים המחסנים לחסן אך ורק בהתאם להנחיות אנשי המקצוע במשרד הבריאות".
1 צפייה בגלריה
אוהל החיסונים בכיכר רבין
אוהל החיסונים בכיכר רבין
אוהל החיסונים בכיכר רבין חדל לפעול
(צילום: עיריית תל אביב )
מנהל איכילוב, פרופ' רוני גמזו, טען כי לא היה פסול בהתנהלות בית החולים: "העודף שעמדנו מולו בשעות הצהריים עמד על כ-3,000 מנות חיסון, וכנראה נובע משיוער התחסנות גבוה בתל אביב. מיד חיסנו את כל מאושפזי בית החולים המתאימים בתוך המחלקות, שלחנו זימון לכל אדם מעל גיל 60 שעדיין לא התחסן, והשלמנו חיסונים לדרים בהוסטלים ולשוטרים, על פי בקשת משרד הבריאות. במקביל קראנו לעובדי הוראה להגיע מיד ולהתחסן. אין הבדל בינם לשוטרים בהנחיות המשרד".
"לשמחתי, במבצע מיוחד ובתוך שעות בודדות הצלחנו למנוע בזבוז משאב לאומי ולחסן קרוב ל-3,000 מורות וגננות ועוד 2,000 חולים במחלות כרוניות מעל גיל 50 ותושבים מעל גיל 60", הוסיף. "אני מתקשה להבין מדוע משרד הבריאות תומך בחיסון שוטרים אבל מעניש על חיסון מורים, כשהם באותה קבוצת תעדוף, ובעיני אף יותר, כמי שאמונים על היקר לנו מכל".