בדומה למקרים רבים של אלימות במגזר הערבי, גם הירי של עשרות כדורים לעבר ביתו ומכוניתו של כתב ynet חסן שעלאן בטייבה נותר לא מפוענח. אתמול לראשונה חזרה משפחתו לישון בביתה, אחרי כשבוע במקום מסתור, אך הם עדיין חווים חרדה. "אנחנו לא נכנסים לחדר שאליו חדר הירי, כולנו ישנים יחד בחדר אחד, חמישה אנשים. הילדים גם לא רוצים לנסוע איתי ברכב", הוא סיפר הבוקר (רביעי) באולפן ynet.
"אני חושש על החיים של המשפחה שלי מאוד-מאוד", הוסיף שעלאן. "רצינו לשתות קפה אני ואשתי על הגג והופתענו שהיו שם 14 יריות ודלת מברזל שנפגעה".
3 צפייה בגלריה
חסן שעלאן
חסן שעלאן
חסן שעלאן באולפן ynet הבוקר
(צילום: משה מזרחי)
3 צפייה בגלריה
חסן שעלאן
חסן שעלאן
קירות הבית שנפגע
(צילום: יריב כץ)
במשטרה אמרו לך משהו? מחפשים מישהו? "אני הייתי במשטרה בכפר סבא, ולצערי אחרי חקירה של שעה ורבע אמרו לי 'אין לנו כיוון, אין עצורים, אפילו במצלמות אבטחה רואים רק רכב'. מעבר לזה המשטרה לא יודעת. האם היורה רואה אותי - בבקשה, תצא לתקשורת, תגיד למה אתם רוצים לפגוע בי, מה עשיתי לכם? שיגידו מול כולם, ולא רק יבואו אליי".
למשטרה אין מושג מי עשה את זה? "לא, לא יודעים. אם הייתי יודע, אני הייתי בעצמי הולך אליו. רק תגידו לנו מי רוצה לפגוע בחסן, נפתור את הבעיה. אם הייתי יודע הייתי מנצל את ההזדמנות הזאת, ואני מת לדעת. זה יותר קשה כשיורים עליך ואתה לא יודע למה. אם הייתי יודע את הרקע זה היה פחות כואב וטראומתי".
3 צפייה בגלריה
חסן שעלאן
חסן שעלאן
רכבו של שעלאן
(צילום: יריב כץ)
איימו עליך הרבה בעבר. "נכון, היו לי הרב איומים אבל כל מי שאיים בעבר הייתי תוך 10 דקות פותר איתו את הבעיות. יש אנשים שאיימו עליי ואני הלכתי אליהם ואמרתי 'מה אתם רוצים ממני', והם הפכו לחברים ומעבירים לי חומרים. אבל הפעם החליטו לירות לעבר הבית, לרכב, ניסיון רצח בלי איום, בלי התרעה, ועד עכשיו אני לא יודע מי עומד מאחורי הירי הזה".
בשבוע שעבר ירו אלמונים עשרות כדורים לעבר הבית בטייבה שבו מתגורר שעלאן עם אשתו וחמשת ילדיהם. שלושה כדורים פגעו ליד מיטתם של בנו בן הארבע ובתו בת ה-13 ששהו בחדרם. הם לא נפגעו, אך נזק נגרם לרכוש. היורים שהו מחוץ לבית כשעה לפני הירי ושאלו שכנים היכן נמצא ביתו של שעלאן. לאחר שירו את צרורות הירי בסביבות 01:50 בלילה, נקב אחד מהם בשמו של חסן וקילל: "יא אחו אל-שרמוטה".