מאות בני אדם חגגו משעות הצהריים (שבת) בשוק הפשפשים ביפו - אך המשטרה הגיעה לפזרם רק לאחר כשלוש שעות. המבלים, רובם עם תחפושות, התקהלו בצפיפות בסמטאות השוק הצרות, כשהם עם משקאות ואוכל שלקחו בטייק-אווי. בתוך ההתקהלות גם התקיימו מסיבות ספונטניות עם מוזיקה שנשמעת מבתי העסק, כשהמבלים רוקדים - כמעט אף אחד לא שמר על ריחוק או עטה מסכה.
בהמשך, החגיגות בשוק התחדשו ברחוב אחר. במשטרה טענו כי שוטרי תחנת יפו פעלו באזור שוק הפשפשים כבר משעות הבוקר. "השוטרים ביצעו אכיפה מוגברת למען שלום הציבור, לצד כריזה לנוכחים הרבים לשמור על ריחוק נדרש ועטיית מסיכות כנדרש, למען בריאותם", נמסר.
5 צפייה בגלריה
מסיבה בשוק הפשפשים
מסיבה בשוק הפשפשים
המסיבה בשוק הפשפשים
(צילום: איתי בלומנטל )
5 צפייה בגלריה
מסיבה בשוק הפשפשים
מסיבה בשוק הפשפשים
בהמשך המסיבה התחדשה. חוגגים בשוק הפשפשים
(צילום: טל אמודאי)
מאות הגיעו גם לנמל תל אביב, שם נרשמו התקהלויות רבות מחוץ לבתי העסק ופקקי תנועה כבדים הורגשו באזור. "חייבים לצאת להתאוורר", אמרה אסתי, שהגיעה למקום עם בן זוגה ושלושת ילדיהם מבת ים. "מאוד צפוץ, אבל משתדלים לשמור על מרחק ולהיות עם מסכות. אי אפשר לחוקק חוקים כל הזמן כי בסוף זאת אחריות של כל אחד להחליט אם הוא שומר על עצמו או לא".
המשטרה הבהירה עוד כי "עצם נוכחות הציבור במרחב הציבורי ורכישת מזון אינה מהווה עבירה על פי ההנחיות בעת הזו. משטרת ישראל קוראת לציבור לגלות אחריות אישית וציבורית ולהימנע מאותן הפרות בוטות, המסכנות באופן ברור את קהל המבלים ואת הקרובים אליהם. אחריות אישית תאפשר למנוע את התפשטות הנגיף".
5 צפייה בגלריה
התקהלות וחגיגת פורים בנמל תל אביב
התקהלות וחגיגת פורים בנמל תל אביב
צפופים בנמל תל אביב
(צילום: יאיר שגיא)
5 צפייה בגלריה
אכיפת משטרה בתל אביב בעקבות התקהלויות בחג פורים
אכיפת משטרה בתל אביב בעקבות התקהלויות בחג פורים
שוטרים מפזרים התקהלויות בכיכר דיזנגוף
(צילום: מוטי קמחי)

גם אל כיכר דיזנגוף במרכז העיר הגיעו מאות בני אדם לתפוס שמש. בתי הקפה והמסעדות מסביב לכיכר התמלאו בתורים כבדים, כאשר המבלים לקחו טייק-אויי למדשאות מסביב למזרקה. גם היום, כמו במהלך השבועות האחרונים, דרשו השוטרים מהמבלים להתפזר אחרי שניסו לרווח את ההתקהלות בכיכר וסמוך לבתי העסק. אחת השוטרות עברה סמוך למסעדות וכרזה: "כולם בבקשה לשמור מרחק של שני מטרים אחד מהשני כי יש קורונה וזה מסוכן".
גם הערב בשעה 20:30 יתחיל סגר לילי ברחבי הארץ במטרה למנוע מסיבות המוניות בחג. אתמול, עם זאת, הסגר לא מנע מאלפים לחגוג את פורים בשטחים הציבוריים, בשדרות ולאורך הטיילת בתל אביב. בשוק הכרמל החליטו להקדים את החגיגות ומאות צעירים התגודדו אתמול בצהריים מחוץ למסעדות והפאבים שמוכרים אלכוהול במתכונת טייק-אוויי.
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לחגיגות ולהפרות: "פורים הוא חג של הצלת חיים, לכן קשה מאוד לראות את התמונות האלה של התקהלויות המוניות במסיבות פיראטיות שמסכנות חיים. אין שום סיבה להפרות האלה. יש לנו תכנית יציאה ברורה - דרכון ירוק, פתיחה הדרגתית של החינוך, חיסון כל יתר האוכלוסייה ופתיחת הכלכלה אבל זה הכל תלוי בכם. שימרו על הכללים. אני מבקש מכם - למען החיים שלכם ושל היקרים לכם".
בזמן הסגר הלילי, עד השעה 5:00, תיאסר בין היתר יציאה מהבית למרחק של יותר מ-1,000 מטר ושהייה בבתי אחרים. גם התחבורה הציבורית תצומצם. הסגר יסתיים בלילה שבין שבת לראשון, ולא יחול בלילה שבין ראשון לשני - אז צפויות חגיגות שושן פורים בירושלים. הממשלה השאירה בכך פרצה לקיום מסיבות והתקהלויות אסורות – ובחצרות חסידיות רבות כבר נערכים ל"טישים" המוניים.
ממוצאי שבת ועד מחר בערב, עם זאת, תיאסר תנועת תחבורה ציבורית ואוטובוסים פרטיים לירושלים כדי למנוע התקהלויות. ההחלטה הזו פורסמה רק לאחר שפורסם ב-ynet כי משרד התחבורה הנחה את חברות האוטובוסים לתגבר את הקווים לירושלים, בני ברק וערים נוספות שבהן צפויות חגיגות.
עסקן בולט באחת החצרות החסידיות אמר השבוע ל-ynet: "ברור שנעשה טיש גם השנה – בדיוק כמו שבסוכות עשינו מסיבת בית השואבה כל לילה. ההנחיות לא מעניינות אותנו, אבל ברור שאם לא תהיה הגבלת תנועה יהיה לנו הרבה יותר קל".
סגן דוברת המשטרה, סגן-ניצב אסי אהרוני, הבטיח בריאיון לאולפן ynet כי המשטרה תאכוף את ההגבלות גם במגזר החרדי. הוא ציין כי האכיפה תהיה גם בבתים פרטיים: "הקמנו את מוקדי החירום והמידע כדי שנדע על כל מסיבה ונוכל לאכוף גם בבתים פרטיים. כיום מדובר בקנס של עד עשרת אלפים שקלים".