הנכד של נשיא ארה"ב לשעבר וורן הרדינג, ושל הפילגש שלו נאן בריטון, פנה לבית המשפט באוהיו בבקשה להוציא את העצמות של סבו מהקבר.
הרדינג, הנשיא ה-29 של ארה"ב, נבחר ב-1920 והלך לעולמו ב-1923. הוא לקה בלבו באמצע כהונתו. רעייתו פלורנס מתה שנה אחריו. ב-1927 הועברו הגופות של השניים ל"קבר הרדינג" באוהיו.
לזוג הרדינג לא היו ילדים. בריטון, הפילגש של הנשיא הרפובליקני, הביאה לעולם ילדה בשם אליזבת - וטענה שהרדינג הוא אביה. ג'יימס בלייסינג, שדורש להוציא את שרידיו של הנשיא המנוח מהקבר, הוא הבן של אליזבת.
3 צפייה בגלריה
וורן הרדינג הנשיא ה-29 של ארה"ב
וורן הרדינג הנשיא ה-29 של ארה"ב
וורן הרדינג, הנשיא ה-29 של ארה"ב
(צילום: AP)
בלייסנג אמר לבית המשפט שהוא רוצה להוציא את עצמותיו של סבו כדי שתהיה הוכחה מדעית לקשר הדם בין השניים. הוא הגיש את הבקשה לקראת אירועים לציון 100 שנה לניצחונו של הנשיא הרפובליקני - שכוללים הקמת מוזיאון חדש במריון, העיר באוהיו שבקרבתה נולד הרדינג ב-1865. בלייסינג אמר שמגיע לו "שהסיפור שלו, של אמו ושל סבתו" יופיע באולמות ובמוזיאונים בעיירה מירון.
במשפחת הרדינג התנגדו לבקשתו של בלייסינג - לא מכיוון שהם דוחים את טענתו שהוא חלק מהמשפחה, אלא מפני שהם מסכימים איתו. הם אמרו שהם כבר הכירו בתוצאות בדיקות ה-DNA שהראו שאמו של בלייסינג, אליזבת אן-בלייסינג, הייתה הבת של הרדינג ובריטון וכי היא אמורה לקבל הכרה מהמוזיאון.
בפנייה לבית המשפט אמרו במשפחת הרדינג: "לצערנו הכרה ציבורית נרחבת ואישור הצאצאים, ההיסטוריונים והביוגרפים (ומר בלסינג בעצמו) שמר בלייסינג הוא הנכד של הנשיא הרדינג לא מספיקה לו". במשפחה אמרו שהפנייה לבית המשפט היא ניסיון לזכות בתשומת לב.
3 צפייה בגלריה
אליזבת והאם נאן בריטון
אליזבת והאם נאן בריטון
אליזבת והאם נאן בריטון
(צילום: AP)
וורן גמליאל הרדינג היה הבכור מבין שמונה ילדים. ב-2015 הייתה התאמה בבדיקות ה-DNA של שני צאצאים במשפחת הרדינג ושל בלייסינג. בעקבות ההתאמה אישר אתר Ancestry.com שבלייסינג הוא הנכד של הרדינג. חמש שנים אחר כך אומר בלייסינג שבמשפחה ובמוזיאון החדש לא מכירים באמו בתור הבת של הנשיא המנוח. בלייסינג לא קיבל אישור למסור פרטים על סיפור חייה, ואפילו לשלוח תמונה שלה.
"עשיתי את הבדיקה והיא פורסמה בציבור ב-2015. עכשיו 2020 ואף אחד לא ביקש ממני שום דבר", הוא אומר. "אני לא חלק משום דבר. שום דבר. האחים שלי, אני, אף אחד. אנחנו בלתי נראים. הם מתייחסים אלינו כמו שהם התייחסו לסבתא שלי". בלייסינג אמר שהוא מקווה שהתאמה ישירה בין ה-DNA שלו לזה של הנשיא המנוח תשנה את היחס.
3 צפייה בגלריה
הקבר של וורן הרדינג ואשתו אוהיו ארה"ב
הקבר של וורן הרדינג ואשתו אוהיו ארה"ב
הקבר של וורן הרדינג ואשתו
(צילום: shutterstock)
למעשה מי שפנו למשפחת בלייסינג ב-2011, ושמו סוף לספקולציה שלהרדינג הייתה בת מחוץ לנישואים, היו שניים מצאצאיו של הרדינג: פיטר הרדינג, אחיין מדרגה שנייה של הנשיא, ואביגיל הרדינג, אחיינית מדרגה שנייה. משפחת הרדינג אמרה לבית המשפט באוהיו שהיוזמה של פיטר ואביגיל סיימה "ספקות ומסתורין שנמשכו קרוב ל-100 שנה".
משפחת הרדינג סיפרה שהעניין של פיטר בעברו המשפחתי התעורר כשקרא את הספר שפרסמה בריטון ב-1927, "הבת של הנשיא", שבו חשפה שהילדה שלה היא בתו של הנשיא המנוח. הספר עורר סערה גדולה באותה תקופה.