ביום שבו קראו לשר הביטחון בני גנץ 130 קצינים יוצאי מערכת הביטחון, בהם רמטכ"לים ואלופים לשעבר, לפרוש מהמרוץ בבחירות כדי לא לסכן קולות - גנץ משיב: "הם יורים לי בגב". בדבריו בוועידת "האנשים של המדינה" של "ידיעות אחרונות" ו-ynet, הוא אמר שימשיך עד הסוף כי "לא עוצרים באמצע ההסתערות".
את החותמים על המכתב, בהם אהוד ברק ודן חלוץ, הוא כינה "קורבן של אנשים בעלי אינטרסים פוליטיים", והדגיש כי "אני שומר על היעד וממשיך להסתער עליו. אני שומר על הממשלה הזו מבפנים, דואג שלא תהיה דיקטטורה דה-פקטו של בן אדם אחד בשלטון נשיאותי עם מעט מאוד אנשים סביבו.
"אני אומר לאנשים האלה - התבלבלתם, אתם יורים בי מהרתק. כשאנחנו מסתערים על יעד בצבא, הם כולם אמורים לדעת, יש חיפוי ויש מי שמסתער על היעד. אני מסתער על היעד, הם התבלבלו, במקום לעזור או לחפות על היעד הם יורים לי בגב... אל תתבלבלו, אם אני לא קיים פה אחרי הבחירות מזימת אפריל מתרחשת, כחול לבן מפוטרת, מנדלבליט מפוטר, הדמוקרטיה נגמרת".
2 צפייה בגלריה
ועידת ידיעות אחרונות ו  - ynet  בנייני האומה ירושלים 2021
ועידת ידיעות אחרונות ו  - ynet  בנייני האומה ירושלים 2021
"אם זה היה תלוי בנתניהו היה פה סגר עד שבועיים לפני הבחירות"
(צילום: אלכס קולומויסקי)

ייתכן שאתה גרמת לזה וייתכן שתגרום לכך משום שאתה מסתער קדימה כשאין טעם. "לא עוצרים באמצע הסתערות. אין מצב כזה".
אנשים מרגישים שבגדת בהם? "לא, אנשים מתבאסים מהמצב. אני גם מתבאס מהמצב בשפה חופשית אבל בואי לא נתבלבל, אם אני לא בסיפור הזה אין דמוקרטיה כמו שאנחנו מכירים אותה. אתמול הלכתי בערב להופעה של ישראל קטורזה, לראות אולם נפתח אחרי 9 חודשים, אם זה היה תלוי בנתניהו היה פה סגר עד שבועיים לפני הבחירות. אני נלחם על סגר כשצריך ועל פתיחה כשצריך ושומר על דמוקרטיה".
אחרי שהיית שותף לממשלה שאחראית לכל המחדלים האלה אתה מבקש אמון. "אני לא ברחתי מאחריות מעולם".
אז איך אתה אומר שוב תנו לי את הקול שלכם? "ביבי כשהוא שיקר אותי הוא שיקר את מדינת ישראל. כשנכנסתי לממשלת אחדות המטרה הייתה מדינת ישראל. גם ביבי אמר שזו המטרה, אבל ביבי הלך כביבי לדרכו שלו, הבנתי ולמדתי ולא מתכוון לשחזר את זה, לוודא שאחרי הבחירות תוקם פה ממשלה אחרת, של אנשים ישרים, עם מי שמסוגל להוביל את המדינה. אני לא אהיה רה"מ בבחירות הקרובות".
אתה מדבר על ממשלה אחרת וזה אומר בהכרח ממשלה שלפיד בראשה, אתה חי עם זה בשלום? "אחרי הבחירות כחול לבן תהיה המפלגה המשפיעה, נראה מה תוצאות הדברים וההיתכנות הפוליטית".
אתה לא אומר שתמליץ על לפיד. "אני לא אומר שום דבר לאף אחד כרגע, נשאר להיאבק ולשרת את החברה בישראל".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו גדעון סער יאיר לפיד
בנימין נתניהו גדעון סער יאיר לפיד
עם נתניהו לא, לסער יש סיכוי, ללפיד אין
(צילום: חיים צח לע"מ, אבי מועלם, קובי קואנקס)
אתה מתחייב שאתה בא עדיין כחלק ממחנה השינוי, לא תשב בממשלה של נתניהו? "חד משמעית. עם הסיפור הזה סיימנו. אני לא אשב בממשלה שנתניהו בראשה, אני אאפשר הקמת ממשלה אלטרנטיבית עם זה שיוכל להקים ממשלה".
גם אם זה לפיד? "גם אם לפיד, גם אם גדעון סער, גם אם מישהו אחר, אני לא רואה כרגע היתכנות פוליטית של יאיר להרכיב ממשלה אבל אני אתמוך בשינוי, כי אני חושב שהשינוי חשוב למדינת ישראל יהיה אשר יהיה".
גדעון סער יכול להרכיב ממשלה? "הסיכוי שלו גבוה יותר מבחינה פוליטית מאשר של יאיר. אבל יש בחירות ב-23 במרץ, נראה מה התוצאות. כחול לבן תהיה שם כדי לוודא שמוקמת ממשלה ישרה, שהאינטרס שלה החברה הישראלית, האחדות, הממלכתיות, האחריות הביטחונית. זה מה שחשוב לנו ואת זה נמשיך לשרת".