במועד האחרון האפשרי ולקראת סגירות הרשימות ביום חמישי, מפלגת העבודה תקיים היום (שני) את הבחירות המקדימות להרכבת הרשימה שתתמודד לכנסת ה-24.
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
בימים האחרונים נרשמו כ-8,000 מתפקדים חדשים למפלגה, ויותר מ-45 אלף חברי העבודה שמחזיקים בזכות הצבעה יוכלו להצביע היום באופן דיגיטלי לרשימה. לא פחות מ-62 מועמדים מציעים את עצמם כחברים בכנסת הבאה, בהם חברי הכנסת לשעבר נחמן שי, עמר בר לב ורם שפע שעזב את כחול לבן לטובת הפריימריז. בין המתמודדים החדשים בולטת גם עורכת הדין וכוכבת הילדים לשעבר אפרת רייטן, שייצגה בשנים האחרונות את הורי הקורבנות באסון נחל צפית, והרב גלעד קריב.
2 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי באולפן ynet
מרב מיכאלי באולפן ynet
מרב מיכאלי באולפן ynet
(צילום: הדר יואביאן)
ההצבעה תיפתח בשעה 11:00. חברי המפלגה יקבלו קישור להצבעה, שם יאמתו את פרטיהם ותינתן סיסמה כאמצעי אימות. מיד לאחר מכן יצטרכו המתפקדים לבחור בין 7-5 מועמדים מבין המתמודדים. הקלפיות הדיגיטליות ייסגרו בשעה 19:00, ובהמשך הערב יוכרזו התוצאות.
יו"ר המפלגה, מרב מיכאלי, ממתינה עם החיבורים האפשריים עם סיעות השמאל האחרות עד להצגת הרשימה, ולפי ההערכות לא תסכים לרוץ תחת אף ראש רשימה אחר. אם בסופו של דבר יושג הסכם עם מפלגת הישראלים של רון חולדאי - שתי המפלגות יחוברו במתכונת ריצ'רץ' - וראש העיר תל אביב יוצב במקום השני. גורמים במערכת הפוליטית אמרו כי אף אחד משחקני גוש המרכז-שמאל לא נלהב מהחיבורים, משום שעד לרגע זה כוונותיו של חולדאי אינן ברורות, ואין וודאות שיישאר עד לסוף המרוץ.
אתמול, בריאיון לאולפן ynet, אמרה מיכאלי כי היא מנהלת מגעים עם עפר שלח לחבירה אפשרית ("הערוצים פתוחים"), אך היא לא מוכנה להתמודד בבחירות שלא תחת הפתק "אמת" של מפלגתה. "אני מאמינה שמחנה המרכז-שמאל המרוסק חייב לבנות חזרה ברצינות, ביסודיות ובסבלנות, תשתית פוליטית שיכולה להיות האוטו שנוסע בזירה הציבורית ומביא למדינת ישראל שלטון שמקים חזרה את מדינת ישראל", אמרה מיכאלי.
2 צפייה בגלריה
איציק שמולי עמיר פרץ
איציק שמולי עמיר פרץ
"הכניסה לממשלה - שבר מאוד גדול". השרים פרץ ושמולי
(צילום: אבי מועלם )
על שני חברי המפלגה שנותרו בממשלה, עמיר פרץ ואיציק שמולי, אמרה מיכאלי כי כניסתם לממשלה הייתה "שבר מאוד גדול" מלכתחילה. "הם נכנסו לממשלת נתניהו-גנץ האיומה והנוראה, ושברו את האמון בצורה כל כך קשה", אמרה. "עכשיו יש לי את הזכות להחזיר את האמת לבית הזה, לפוליטיקה. אין לי שום דבר אישי נגד עמיר פרץ, יש לי רק בעיה עם המעשה הזה, שהיה באמת קו אדום".