3 צפייה בגלריה
עמדת שמירה סורית גבול סוריה קוניטרה
עמדת שמירה סורית גבול סוריה קוניטרה
עמדת שמירה סורית בקוניטרה. ארכיון
(צילום: AFP)
סוכנות הידיעות הסורית דיווחה בצהריים (יום שני) כי "מסוק ישראלי" תקף בית במוצב עין א-תינה הסמוך לכפר חאדר. בתקיפה נפצע, לפי דיווחים, אדם בשם תחריר מחמוד. הוא הועבר לבית החולים בקוניטרה. לפי שעה לא נמסרו פרטים נוספים על אודות האירוע ונסיבותיו.
לפי דיווחים בתקשורת הערבית, כלי טיס של צה"ל תקף חוליה שהתכוונה כנראה לבצע פיגוע בטווח הזמן המיידי בגבול בגולן, על רקע העימותים בירושלים והמתיחות בדרום. התקרית התרחשה לאור יום בקרבת הכפר הדרוזי-סורי חאדר הסמוך למג'דל שמס. מדובר באזור שבו מנסה חיזבאללה להתבסס בשנים האחרונות ואף ניסה להוציא ממנו פיגוע צליפה שסוכל בתקיפה דומה במרץ אשתקד.
3 צפייה בגלריה
תחריר מחמוד
תחריר מחמוד
דיווחים: זה הפצוע בתקיפה שיוחסה לישראל
כמו כן, אתמול אירע פיצוץ במכלית נפט שעגנה מול חופי העיר בניאס שבצפון סוריה. ברשתות החברתיות הופצו תמונות שבהן נראות שתי פטריות עשן גדולות עולות מהמכלית, תמונות שבהמשך שותפו גם על ידי כלי התקשורת המזוהים עם המשטר הסורי.

לפי דיווח בסוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק", הספינה פונתה מבעוד מועד ולא היו עליה אנשים בעת הפיצוץ, וגם לא נפט. בסוכנות הידיעות טענו שמדובר בפיצוץ שנבע מעבודות תחזוקה שנערכות בספינה כבר כמה ימים. לפי הדיווח לא היו נפגעים בפיצוץ.
בהמשך התקבל דיווח על הפיצוץ גם מסוכנות הידיעות הסורית, שם צוטט מנהל בחברה סורית להובלת נפט שטען כי תקלה טכנית אירעה באחד ממנועי המכלית, והיא שגרמה ל"שריפה מצומצמת". בהצהרה לסוכנות הידיעות הוא הוסיף כי השריפה טופלה על-ידי צוות הספינה וכובתה במהירות, מבלי שנגרם נזק.