ארה"ב פרסמה, לראשונה, סרטון של מטוס קרב מדגם F-35 מטיל דמה של פצצת אטום כבדה, במהירות העולה על מהירות הקול. מטוס החמקן המתקדם נמצא בשימוש בצה"ל ולאחרונה אישרה ארה"ב עסקת ענק למכירת 50 מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות.
התיעוד שפורסם הוא חלק מניסוי שנערך ב-25 באוגוסט באזור מדברי בנטופה שבנבדה. מדובר באתר חשאי ששימש בעבר לניסויים של נשק גרעיני וניסויים רגישים אחרים. בעבר פרסם הפנטגון תמונות מניסויים אחרים שבהם מטוסי F-35 הטילו דמה של פצצה גרעינית מסוג B61-12 בבסיס חיל האוויר אדוארדס בקליפורניה.
2 צפייה בגלריה
תיעוד ניסוי מטוס קרב
תיעוד ניסוי מטוס קרב
חלפו 42 שניות עד שהפצצה פגעה במטרה. תיעוד מהניסוי
2 צפייה בגלריה
תיעוד ניסוי מטוס קרב
תיעוד ניסוי מטוס קרב
מתוך התיעוד מהניסוי
בהודעה של מעבדת סנדיה הלאומית, השייכת ללוקהיד מרטין וערכה את הניסוי בשיתוף עם המעבדה הלאומית האמריקנית לוס אלמוס והמינהל הלאומי לביטחון גרעיני (NNSA), נכתב כי המטוס הטיל את פצצת הדמה מגובה של 10,500 רגל. לפי ההודעה, חלפו 42 שניות עד שהפצצה פגעה במטרה.
"זה היה ניסוי ראשון שהפעיל את כל המערכות: מכניות, חשמליות ותקשורת, בין ה-F-35 וה-B61-12. מדובר בניסוי קריטי", אמר סטיבן סמואלס, מנהל צוות מערכות בסנדיה. "עם המטוס החדש, B61-12 היא חלק חשוב באסטרטגיית ההרתעה הגרעינית הכוללת של ארה"ב ושל בעלות בריתה".
למרות הניסויים המוצלחים עם פצצות דמה, ה-F-35 עדיין אינו מסוגל לשאת נשק גרעיני אמיתי. שדרוג למטוס שיאפשר זאת התעכב כמעט בשנה, ולא יחל לפני מרץ 2021.