ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) תקף במליאת הכנסת את ראש הממשלה והשרים שמתעלמים מבעיות הפנים בחברה: בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו הביא את הסכמי השלום עם איחוד האמירויות לדיון בכנסת, ח"כ יעקב מרגי זעם על התנהלות הממשלה וההתעלמות מבעיות הפנים: "אני לא מצליח להתרגש מהמעמד ההיסטורי כי בעם יש אווירת מלחמה וניתוק", אמר והדגיש את הבעיות בניווט החברה החרדית על ידי קיצונים: "ראינו כמה קציני משטרה עושים דילים עם הקיצונים במחשכים". מרגי איים אף שלא יצביע בעד ההסכם עד שהממשלה לא תתפנה לעסוק בסוגיות אלה.
"אני פונה מכאן, אדוני ראש הממשלה, אני רוצה להתרגש אבל לא מצליח להתרגש למרות כל מאמציי", אמר מרגי. "אני לא מצליח להתרגש כי העם היושב בציון מפולג, שסוע וקרוע לגזרים. יש באוויר אווירת מלחמה, אווירת ניתוק, אווירה של חוסר סולידריות".
2 צפייה בגלריה
יעקב מרגי בסקירה של נציג משרד העבודה אמיר מדינה דיון של ועדת החינוך בנושא יישום חוק פיקוח על מעונות יום לגיל הרך
יעקב מרגי בסקירה של נציג משרד העבודה אמיר מדינה דיון של ועדת החינוך בנושא יישום חוק פיקוח על מעונות יום לגיל הרך
ח"כ יעקב מרגי: "אאלץ להימנע מההסכם עד שלא תתפנה לטפל בפצעי החברה"
(צילום: אוהד צויגנברג)
מרגי המשיך ותקף את נתניהו: "אתה יודע אדוני ראש הממשלה שאני יכול לעמוד כאן ולמנות את יתרונותיך והשגיך במהלך השנים, והם רבים, במרום השנה ה-18 שלי בבית הזה. אני מכיר ומוקיר את אותם יתרונות ואני שואל את עצמי איך יכול להיות שעם כל היכולות שלך אתה לא משקיע ולו שעה או שעתיים בשבוע כדי לרפא את הפצע? לאחות את הקרעים? למה אתה ממתין? אתה ממתין שהרחובות ידממו? אתה לא שומע את הקולות?"
לדבריו, החברה החרדית מנווטת שלא באשמתה בידי קיצונים: "מילא את קולות המפגינים אתה לא שומע. אני מבין אותך ומסכים איתך כי שלטון מחליפים בבחירות, במיוחד במשטרים דמוקרטיים. אבל את זעקות השבר של החברה החרדית - אתה לא עושה די כדי לטפל באותן קבוצות קיצוניות, בהם מכחישי הקורונה, שמסבכות את החברה החרדית, וראינו כמה קציני משטרה עושים דילים במחשכים עם אותם קיצוניים".

לדבריו, החברה החרדית שלא באשמתה הפכה למשוסה: "כפי שאמר הנביא ישעיה - 'מי נתן למשסה יעקב וישראל לבוזזים'. אדוני ראש הממשלה, אחרי שהשגת שלום עם האמירויות ועם בחריין תתפנה לשלום בתוך החברה הישראלית. תדע לך - אין מלך ללא עם. אולי אתה קרוב לכך".
אני חרד, אני חרד לגורלה של החברה הישראלית", אמר מרגי. "אני חרד ללכידותה של החברה הישראלית שהייתה לסמל, לדוגמה ומופת בעיני העמים. לאן היא אבדה? אתה יושב בצד עוסק בעניינים חשובים, אין לי ספק, אבל בגורלה של החברה הישראלית אתה לא משקיע אפילו שעה-שעתיים כדי לכנס צוות מומחים וללמוד למה יש רמזור בוהק בחברה החרדית. מה עשית?"
מרגי הוסיף כי "אני מברך אותך על הסכם השלום אבל לצערי הרב, אני אומר את זה בצער כי אני לאורך כל שנותיי ב-18 שנותיי בבית הזה מחכה וממתין להיותך חלק מהיסטוריה, והייתי רוצה להצביע בעד ברגע ההיסטורי הזה, אבל אני מודיע לך ראש הממשלה כל עוד לא תתפנה לטפל בפצעים של החברה הישראלית אני אמנע בהסכם הזה".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
נתניהו לצד יו"ר הכנסת יריב לוין מציג את ההסכם
(צילום: גדעון שרון, דוברות הכנסת)
מוקדם יותר הציג נתניהו את ההסכמים בכנסת ואמר כי "זהו יום שמעטים כמוהו היו בתולדות המדינה, יום שבו מובא הסכם שלום עם מדינה ערבית לאישור הכנסת". לדבריו, "אנו מביאים הסכם שלום, אין בו מכתבי צד סודיים, אין בו נספחים עלומים. אנו מהדקים היום את יחסינו עם האמירויות ועושים זאת במקביל למאבק הבלתי פוסק שלנו בקורונה".
"תמיד האמנתי ששלום אמת יושב רק מתוך עוצמה, ולא מתוך חולשה", אמר נתניהו. "באזורנו החזקים שורדים, את החזקים מכבדים, עם החזקים כורתים בריתות בעוד החלשים נרמסים. ישראל בהנהגתי איננה מתפתה לנסיגות מסוכנות, להרכנת ראש, לפייסנות שמקרבת מלחמה במקום להרחיקה. הודות לכך, התרחש בשנים האחרונות דבר ענק, מדינות מוסלמיות רבות מבקשות את קרבתנו. רואות את עוצמתנו ומשנות את גישתן כלפינו. ישראל שנתפסה עשרות שנים כאויב נתפסת היום כבת ברית איתנה, אפילו חיונית. נקודת המפנה המשמעותית ביותר הייתה ההתנגדות שהובלתי להסכם הגרעין המסוכן עם איראן".